Gå til innhold

Hvordan takke nei til 3. date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en hyggelig type på nettet (første gang). Vi har møttes to ganger. Han er hyggelig, men jeg er ikke så veldig interessert og jeg tror ikke jeg kommer til å bli særlig interessert framover. Det hadde vært ok å møtes igjen, men føler at jo tidligere jeg sier ifra at dette ikke funker, jo bedre. Men hvordan avvise noen?

Anonymous poster hash: e0335...59f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sier det som det er.

Anonymous poster hash: 76e69...6a0
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en hyggelig type på nettet (første gang). Vi har møttes to ganger. Han er hyggelig, men jeg er ikke så veldig interessert og jeg tror ikke jeg kommer til å bli særlig interessert framover. Det hadde vært ok å møtes igjen, men føler at jo tidligere jeg sier ifra at dette ikke funker, jo bedre. Men hvordan avvise noen?

Skal man tro KG-folket så holder det å vente med sex, så blir du dumpet senest på tredje daten :P

Anonymous poster hash: 466e2...f2a

AnonymBruker
Skrevet

Du sier det som det er.

Anonymous poster hash: 76e69...6a0

Godt og enkelt tips! Men problemet mitt er at jeg er redd for at han skal bli sint eller lei seg. Det har hendt før at noen menn har reagert veldig følelsesmessig bare etter en kort periode, selv om jeg selv vil si at jeg sa ting ærlig, men høflig.

• Liker 1
Skrevet

Godt og enkelt tips! Men problemet mitt er at jeg er redd for at han skal bli sint eller lei seg. Det har hendt før at noen menn har reagert veldig følelsesmessig bare etter en kort periode, selv om jeg selv vil si at jeg sa ting ærlig, men høflig. Anonymous poster hash: e0335...59f

Selvom han blir lei seg eller sint synes jeg det er bedre å si det som det er. Det går an å si det på en pen måte.

Det er vanskelig å vite på forhånd hva slags reaksjon han får, så du må bare ta dette ut fra deg selv. Han er uansett selv ansvarlige for sine egne reaksjoner, så lenge du oppfører deg ok.

Skrevet

Godt og enkelt tips! Men problemet mitt er at jeg er redd for at han skal bli sint eller lei seg. Det har hendt før at noen menn har reagert veldig følelsesmessig bare etter en kort periode, selv om jeg selv vil si at jeg sa ting ærlig, men høflig.

Annuller det nå om du er sikker på at du ikke vil møte ham igjen, for om du venter blir det bare verre.

Jeg pleier å sende sms eller fbmelding og si det var hyggelig å møtes, men at jeg ikke kjenner den gnisten jeg trenger å kjenne,og at vi er alt for ulike.

Har opplevd det samme som deg,at noen blir fryktelig såret selv etter bare noen få møter. Så lenge jeg avviser høflig og saklig føler jeg ikke noe ansvar for deres reaksjon. Når man driver med dating og er i bli-kjent-fasen må man regne med å kanskje bli avvist. Ingenting er sikkert før man faktisk har bestemt seg for å være et par. Om de ikke forstår det er det deres problem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes bare du skal si det som det er. Send en melding og si at du ikke har riktige følelser, eller at du ikke føler at dere har nok til felles til at det er noe å hente på å møtes flere ganger.

Anonymous poster hash: 11bd2...1f9
AnonymBruker
Skrevet

Sånn. Da er det gjort. Men herregud så vanskelig! Ikke rart jeg har holdt meg unna dating i nesten to år nå. Jeg synes det er så veldig, veldig vanskelig å avvise noen

• Liker 3
Skrevet

Sånn. Da er det gjort. Men herregud så vanskelig! Ikke rart jeg har holdt meg unna dating i nesten to år nå. Jeg synes det er så veldig, veldig vanskelig å avvise noen

Det er bedre å være ærlig og si det som det er, fremfor å dra ting ut og gå rundt grøten i håp om å ikke såre noen. Jo lengre tid som går etter at man har funnet ut at man ikke vil mer, desto mer "lurer" man den andre personen.

Og det var bare to dater - det er faktisk ikke noe big deal uansett hvor barnslig noen menn takler en avvisning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter 2 dater vet man ikke hvem en person er. Synd folk ikke tar seg tid til å bli kjent.

Anonymous poster hash: d1dde...bc2
  • Liker 1
Skrevet

Det er helt forferdelig å sende en slik melding. Jeg har aldri klart å sende en slik melding. Men rømmer unna på en helt annen måte med å si at jeg ikke har annledning til å treffes pga barn osv.... Jeg mener at uansett hvordan en gjør det så sårer det.... Og jeg synes det er vondere når de sier ordene rett ut.

Jeg har en date som jeg har datet litt i det siste, og jeg føler at han er feil selv... men har gitt det litt tid, for jeg er litt usikker anngående det og....

Jeg ønsker helst å slippe å avvise noen, med å bare være venner inntil jeg finner ut, eller vi finner ut.....

Det er slik jeg vil ha det, og det har jeg sagt til de, men det ser jo ut til at de tar det seriøst helt fra start.....

Skrevet (endret)

Etter 2 dater vet man ikke hvem en person er. Synd folk ikke tar seg tid til å bli kjent.

Anonymous poster hash: d1dde...bc2

Helt enig... dating er veldig overfladisk... Jeg hater dating.... for jeg ønsker å kunne være venner med flere inntil jeg finner ut hvem som er rett. Det er akkurat som når man sitter på kontakt-søk-kanalen.. så skriver man med flere om gangen... Hvorfor ikke få treffe flere for da er det lettere å avgjøre hvem en passer med og ikke.... Men det er jo en regel nå at en skal date en om gangen.. inntil en sender en melding til personen og sier at en ikke er interessert... Nei grøss og gru....Jeg kommer sikkert aldri til å sende en sånn melding til noen... jeg vrir meg unna.... med å si at jeg har nok med meg selv eller at jeg tror jeg er litt ute etter annet liv enn deg... eller så bare sier jeg at jeg ikke har tid å møtes... Folk får kalle meg drittsekk eller hva... men jeg mener alt godt....

Endret av Meline37
Skrevet

Helt enig... dating er veldig overfladisk... Jeg hater dating.... for jeg ønsker å kunne være venner med flere inntil jeg finner ut hvem som er rett. Det er akkurat som når man sitter på kontakt-søk-kanalen.. så skriver man med flere om gangen... Hvorfor ikke få treffe flere for da er det lettere å avgjøre hvem en passer med og ikke.... Men det er jo en regel nå at en skal date en om gangen.. inntil en sender en melding til personen og sier at en ikke er interessert... Nei grøss og gru....Jeg kommer sikkert aldri til å sende en sånn melding til noen... jeg vrir meg unna.... med å si at jeg har nok med meg selv eller at jeg tror jeg er litt ute etter annet liv enn deg... eller så bare sier jeg at jeg ikke har tid å møtes... Folk får kalle meg drittsekk eller hva... men jeg mener alt godt....

Det er helt greit å date flere, så lenge du er åpen om det. Når ting eskalerer fra kyssing til mer, så synes jeg man skal begynne å tenke på å være eksklusive. Men så lenge man sier ifra til den andre om at man dater flere, så er det jo greit.

Personlig skjønner jeg ikke hva dere vegrer dere for. Enten er det bare sånn at dere tar avslag altfor tungt selv, eller så tja... nei... skjønner ikke. For det er da virkelig ikke noe big deal å avvise en person etter bare noen få dater. Kall meg gjerne kynisk, men ærlig talt - såpass må voksne folk tåle.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er helt greit å date flere, så lenge du er åpen om det. Når ting eskalerer fra kyssing til mer, så synes jeg man skal begynne å tenke på å være eksklusive. Men så lenge man sier ifra til den andre om at man dater flere, så er det jo greit.

Personlig skjønner jeg ikke hva dere vegrer dere for. Enten er det bare sånn at dere tar avslag altfor tungt selv, eller så tja... nei... skjønner ikke. For det er da virkelig ikke noe big deal å avvise en person etter bare noen få dater. Kall meg gjerne kynisk, men ærlig talt - såpass må voksne folk tåle.

Vi som prøver å vri oss unna uten å si det direkte til vedkommende gjør det oftest av god mening. Men det er vår måte å tenke på

Vi er gjerne mer følsomme typer. Jeg må si at jeg er svært følsom. Men når du sier at en date er bare en date, man har ikke lovet hverandre noe...,og det er ikke vanskelig med et nei...da synes jeg at det skal heller ikke være vanskelig når vedkommende rolig vrir seg unna. De gangene vedkommende har vridd eller rodd seg unna så har jeg hatt det bedre inni meg, enn de gangene vedkommende sa det rett ut. Jeg angrer så sinnsykt på at jeg i det hele tatt sa til en jeg var på date med en gang , at vi kunne gå tur en annen dag også. Da fikk jeg et direkte svar tilbake: Du er en hyggelig, og fin jente. Men jeg er ikke interessert i deg. Den var vond for selvtilliten. Men må si : han var ikke min type fyr så egentlig så betyr det lite. Men den kommentaren kunne jeg vært foruten. Han kunne spilt hyggelig og oversett tilbudet. Bare skrevet litt hyggelig og forsvunnet. Den måten foretrekker jeg, for da har jeg det best med meg selv. Men vi må bare akseptere at vi er alle forskjellige.

jeg må innrømme at jeg får fortsatt frysninger når jeg tenker på de få gangene jeg har fått sannheten rett på bordet. Det er noe jeg kunne vært foruten, for meg ble det for direkte, og jeg sliter mye med selvfølelsen av det. Har dere som bruker å sender slike beskjeder fått slike avvisninger selv?

Endret av Meline37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...