Gå til innhold

Middagsforslag? Skal imponere daten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har invitert han jeg dater hjem til meg i morgen. Føler jeg nå må imponere litt, er ganske flink å lage mat så å følge oppskrift går veldig fint. Han liker alt og det gjør jeg også, men aner ikke hva jeg skal lage. Helst noe godt. Har dere noen forslag? Hva ville dere laget til daten?

Anonymous poster hash: a16ef...b45

Skrevet

De fleste menn jeg vet om elsker en god biffmiddag, fløtegratinerte poteter og noe digg grønt på siden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, biffmiddag er sjeldent feil til en mann! ;)

Velg indrefilet, og lag bearnaise fra bunn. Det er MYE lettere enn du tror, og det blir enormt mye bedre enn ferdigkjøpt.

Ved siden av er det godt med sopp og asparges f.eks.

Og en pannestekt tomat (del den i to og legg flatsiden ned i pannen et par minutter så den får litt skorpe).

Jeg har også en liten skive med brie på biffen.

Anonymous poster hash: 4e3c6...325
AnonymBruker
Skrevet

Ikke lag bernaise fra bunn hvis du ikke har gjort det før. Jeg har prøvd å lage det opptil flere ganger og prøvd flere forskjellige oppskrifter jeg har funnet på nett.

Det er vanskelig! Og mine resultat smakte ikke særlig godt:( Og jeg er i utgangspunktet flink til å lage mat.

Anonymous poster hash: 32119...326
  • Liker 2
Skrevet

Helstekt and med appelsinsaus, rotmos og hjemmelagde potetbåter. Eller honningglasert andebryst med rotgrønnsaker og potetbåter.

Skrevet

Ja, biffmiddag er sjeldent feil til en mann! ;)

Velg indrefilet, og lag bearnaise fra bunn. Det er MYE lettere enn du tror, og det blir enormt mye bedre enn ferdigkjøpt.

Ved siden av er det godt med sopp og asparges f.eks.

Og en pannestekt tomat (del den i to og legg flatsiden ned i pannen et par minutter så den får litt skorpe).

Jeg har også en liten skive med brie på biffen.

Anonymous poster hash: 4e3c6...325

Ville heller valgt entrecôte. Smaker bedre og en får da et større stykke:-)

• Liker 1
Skrevet

Hjemmelaget pizza med fire fyllvarianter, en deilig salat og iskrem til dessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...