AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #1 Skrevet 18. mars 2014 Jeg har en gutt på 18 mnd som ikke snakker eller går. Han sier mamma og pappa, men ellers er det bare babling. Han går med tralle og langs møbler, men slipper seg veldig sjelden, han foretrekker å krabbe. Jeg begynner å bli litt bekymret. Har jeg grunn til det?Anonymous poster hash: 50407...626
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 Jeg hadde sjekket det opp på helsestasjonen. At han ikke prater er jo helt normalt men at han ikke går syntes jeg var litt sent. Anonymous poster hash: e4f28...5ed
Silfen Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 han går jo. At unger ikke tør slippe seg er helt normalt.
Frisørdama Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 Ingen grunn til bekymring. Plutselig løsner det og han slipper seg når han går og ordene kommer trillende.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #6 Skrevet 18. mars 2014 Nei. Ingenting er bedre enn det! TSAnonymous poster hash: 50407...626
Raquelle Skrevet 18. mars 2014 #7 Skrevet 18. mars 2014 Er han veldig stiv i beina da han går inntil ting, sånn at han ikke bøyer knærne særlig?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #8 Skrevet 18. mars 2014 Er han veldig stiv i beina da han går inntil ting, sånn at han ikke bøyer knærne særlig? Nei, han ser ut til å gå helt vanlig. Hva er i veien i så fall?Anonymous poster hash: 50407...626
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #9 Skrevet 18. mars 2014 Jeg har en gutt på 18 mnd som ikke snakker eller går. Han sier mamma og pappa, men ellers er det bare babling. Han går med tralle og langs møbler, men slipper seg veldig sjelden, han foretrekker å krabbe. Jeg begynner å bli litt bekymret. Har jeg grunn til det?Anonymous poster hash: 50407...626 Jeg har en på 17 mnd. Han snakker "setninger" med tre ord og har gått siden han var 10 mnd. Men er flere på samme alder i bhg som ikke kan snakke, men alle går. Tror det med praten pleier å plutselig løsne før 2 års alderen, men det st han ikke går ville jeg nok sjekket opp.Anonymous poster hash: 95ba8...a61
Raquelle Skrevet 18. mars 2014 #10 Skrevet 18. mars 2014 Nei, han ser ut til å gå helt vanlig. Hva er i veien i så fall?Anonymous poster hash: 50407...626 Det er typsik gange viist man har noen låsninger. Jobber med barn, så ser veldig forskjellen på de, og andre som akkurat har begynt å gå. Ikke noe farlig overhode altså. Men det har vært grunnen til at de har vært litt sent ute.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #11 Skrevet 18. mars 2014 Eldtemann bablet mye som baby, og satt sammen flere ord i setninger veldig, veldig tidlig. Yngstemann derimot var bortimot stum frem til han var to år. Han sa selvsagt mamma og pappa, men ellers fint lite. Fra han var to å løsnet det raskt, og han sa til om med R rett etterpå. Begge barna våre ba altså veldig forskjellig med tanke på språkutvikling. La det bare bero en stund til, det er mange barn som ikke prater tidlig. Kan forøvrig legge til at yngstemann prater mer enn nok nå, heheAnonymous poster hash: fcc8d...1b1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #12 Skrevet 18. mars 2014 Vår sønn på nesten to, snakker heller ikke. Han sier 'pappa' og 'kake', det er alt. Men er veldig "med" med babling og lager masse lyd, peker og kommuniserer på annen måte. Det er visstnok helt normalt. Vår eldstemann gikk ikke før han var 19 mnd. Jeg var nervøs, og sa fra til helsestasjonen, som koblet inn en fysioterapeut. Hun kom og observerte i barnehagen noen ganger. I barnehagen sa de at vi ikke trengte å bekymre oss, de som jobbet der hadde sett maaange barn som ikke gikk før de var nesten to, men plutselig så tør de, og da er det full fres fra dag 1. I min kommune er det visst 18 mnd som er grensa for det akseptable/normale, er det over det, bør man få fysioterapeut til å ta en titt.Anonymous poster hash: 86328...63c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå