AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #1 Skrevet 18. mars 2014 Typen min har røykt hasj 9 dager på rad nå.. Han har også røykt flere ganger før med kompiser, men da har han løyet om det til meg. Jeg har aldri røykt hasj og har ikke tenkt til å gjøre det heller. Han driter i min mening om at det er galt og at jeg ikke liker at han gjør det, og sier at han bestemmer selv hva han gjør. Hva kan jeg gjøre? Plis hjelp meg! Anonymous poster hash: 07df8...915
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #2 Skrevet 18. mars 2014 Det er ingenting du kan gjøre med en annens rusbruk. Når du vet at han røyker i dagevis vet du også at han misbruker rusen. Kom deg videre, ikke kast bort tiden på han der. Anonymous poster hash: 4968a...738 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 Typen min har røykt hasj 9 dager på rad nå.. Han har også røykt flere ganger før med kompiser, men da har han løyet om det til meg. Jeg har aldri røykt hasj og har ikke tenkt til å gjøre det heller. Han driter i min mening om at det er galt og at jeg ikke liker at han gjør det, og sier at han bestemmer selv hva han gjør. Hva kan jeg gjøre? Plis hjelp meg! Anonymous poster hash: 07df8...915 Jeg personlig ser ikke problemet med å røyke litt. Heller det enn at man drikker seg drita hver dag! Du høres ung ut, mange røyker endel når de er unge men slutter når de blir eldre. Hvis du har så mye imot røykinga hans så får du gjøre det slutt da...ellers får du leve med det...up to you Anonymous poster hash: 39e10...770 3
King in the North Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 Han velger selv hva han vil gjøre. Du har gitt ham gode råd, han driter i de i klassisk forsvarposisjonstil. Det du kan gjøre er å stikke om det er en dealbreaker, eller for din egen del godta at han røyker. Det kjipeste blir å bruke lang tid på et dødfødt forhold fordi du konstant går å irriterer deg over at han er dopavhengig(?). Hvis det blir et kjempeproblem får du snakke med familie/skaffe hjelp? Typen min har røykt hasj 9 dager på rad nå.. Han har også røykt flere ganger før med kompiser, men da har han løyet om det til meg. Jeg har aldri røykt hasj og har ikke tenkt til å gjøre det heller. Han driter i min mening om at det er galt og at jeg ikke liker at han gjør det, og sier at han bestemmer selv hva han gjør. Hva kan jeg gjøre? Plis hjelp meg! Anonymous poster hash: 07df8...915
Zidji Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 Enig med de som sier at du bare må godta eller stikke. Typen min røyker også hver dag og det er ikke en dritt jeg kan gjøre med det annet enn å gjøre det slutt viss det plager meg for mye. Men helt ærlig, det er hans liv og hasj er ikke det verste en kan gjøre.
Lilly93 Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 Åh herregud!! Kom deg bort.. Hasj går vidre til andre rusmisbruk.. Du blir dratt ned i det samme selv. Burde komme deg unna før det skjer mer.. Han kan bli voldelig sint ozv... Ikke bit på, ender nok med at dere blir sittenes og ha rusproblemer begge to!
mrrte Skrevet 19. mars 2014 #7 Skrevet 19. mars 2014 Jeg har sett mye av at begge kan ende opp med rusproblemer. Hadde en venninne, som ble sammen med en fyr som både røyka hasj hver dag, var dealer og fikset piller til andre ++ Det ender med at hun selv sitter å røyker hver dag og begynner å ta amfetamin, og sist jeg hørte noe angående henne hadde hun satt en slags sprøyte på seg selv. Nei du må komme deg vekk TS. Vet det ikke er lett, men bare det faktum at du lager denne tråden viser jo at du ikke vil like så godt at typen din holder på med hasj videre osv osv. Masse lykke til Husk at det finnes utrolig mange kjekke, snille menn der ute, flere fisk i havet!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #8 Skrevet 19. mars 2014 Åh herregud!! Kom deg bort.. Hasj går vidre til andre rusmisbruk.. Du blir dratt ned i det samme selv. Burde komme deg unna før det skjer mer.. Han kan bli voldelig sint ozv... Ikke bit på, ender nok med at dere blir sittenes og ha rusproblemer begge to! feil. hasj er ikke inngansporten til annen rus. de fleste drikker før de prøver hasj. har man prøvd hasj så er det mindretallet som går videre til annen rus. det blir som å si at alle som drikker blir alkiser. det stemmer overhodet ikke. jeg har vært i et typisk partymiljø der amfetamin var vanlig hver eneste helg. jeg rørte aldri noe av det. mennesker har et valg og det er ikke hasjen som tar det valget. det finnes millioner av mennesker på verdens basis som røyker, og KUN røyker. hadde hasj vært inngangsporten så hadde det eksistert betraktelig flere mennesker med annen rusproblematikk enn bare hasj. Anonymous poster hash: 67255...989 6
Apehjerne Skrevet 19. mars 2014 #9 Skrevet 19. mars 2014 Jeg har sett mye av at begge kan ende opp med rusproblemer. Hadde en venninne, som ble sammen med en fyr som både røyka hasj hver dag, var dealer og fikset piller til andre ++ Det ender med at hun selv sitter å røyker hver dag og begynner å ta amfetamin, og sist jeg hørte noe angående henne hadde hun satt en slags sprøyte på seg selv. Nei du må komme deg vekk TS. Vet det ikke er lett, men bare det faktum at du lager denne tråden viser jo at du ikke vil like så godt at typen din holder på med hasj videre osv osv. Masse lykke til Husk at det finnes utrolig mange kjekke, snille menn der ute, flere fisk i havet! vel, her er vel annen rus, miljø og dealing et sentralt element med tanke på å gå videre til andre stoffer. den venninna di er heller ikke representativ for resten av verdens befolkning. jeg kjenner mange som røyker men som ikke bruker annet. jeg kjenner noen få som har gått videre til sterkere rusmidler. jeg kjenner folk som drikker men som ikke er alkiser. jeg kjenner mennesker som er alkiser. poenget mitt: å røyke hasj er ikke ensbetydende med at du etter hvert vil sitte med nåla i armen 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #10 Skrevet 19. mars 2014 Hva er problemet? Anonymous poster hash: 77c2f...bf5 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #11 Skrevet 19. mars 2014 jeg takler ikke folk som på død og liv skal drive med sånt, så det hadde vært dumpegrunn for min del. en gang nå og da skulle jeg klart å oversett, men hver dag? neeeh. men det er min personlige mening. Anonymous poster hash: 71626...299 1
mrrte Skrevet 19. mars 2014 #12 Skrevet 19. mars 2014 vel, her er vel annen rus, miljø og dealing et sentralt element med tanke på å gå videre til andre stoffer. den venninna di er heller ikke representativ for resten av verdens befolkning. jeg kjenner mange som røyker men som ikke bruker annet. jeg kjenner noen få som har gått videre til sterkere rusmidler. jeg kjenner folk som drikker men som ikke er alkiser. jeg kjenner mennesker som er alkiser. poenget mitt: å røyke hasj er ikke ensbetydende med at du etter hvert vil sitte med nåla i armen Jeg sier ikke at du vil komme til å sitte med nåla i armen, jeg forteller om ei jente jeg vet om - Og hun hadde aldri vært borti rusmidler før og det endte såpass tragisk med henne. Det kan skje, man må være obs på det.
Apehjerne Skrevet 19. mars 2014 #13 Skrevet 19. mars 2014 Jeg sier ikke at du vil komme til å sitte med nåla i armen, jeg forteller om ei jente jeg vet om - Og hun hadde aldri vært borti rusmidler før og det endte såpass tragisk med henne. Det kan skje, man må være obs på det. og jeg kan fortelle deg om 100 andre som aldri har gått videre til annet. det kommer ann på personen og miljø, ikke hasjen i seg selv 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #14 Skrevet 19. mars 2014 Hva du skal gjøre? Dumpe han, selvfølgelig! Anonymous poster hash: 2e94f...11a
Gjest stian86 Skrevet 19. mars 2014 #15 Skrevet 19. mars 2014 Enig med de som sier at du bare må godta eller stikke. Typen min røyker også hver dag og det er ikke en dritt jeg kan gjøre med det annet enn å gjøre det slutt viss det plager meg for mye. Men helt ærlig, det er hans liv og hasj er ikke det verste en kan gjøre. hmm, hasj er gale nok. Kjenner mange som begynte med hasj og i dag sitter de, med heroin i årene. Når de er så innrøykt at det ikke blir samme rus søker de andre rusmidler. Og hasj dreper hjerne celler. De blir rett og slett mindre smart av dette. Så de som tror hasj ikke skader, må tenke seg om igjen. Over tid gjør dette skader på deg. Men at det fins verre rusmidler ja, men hasj er gale nok. Om man røyker hasj sjøl passer man sammen med de som røyker. Vist ikke burde man komme set videre i livet. 1
Betasuppe Skrevet 19. mars 2014 #16 Skrevet 19. mars 2014 Hasj er ikke sunt , men det er ikke noe mer farlig en alkohol heller. Hvis han røyker mange dager i strekk så er det grunn til bekymring. Er det ubehagelig, så gi han en advarsel, og så får du evt dumpe ham. Så kan han bestemme så mye han vil.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #17 Skrevet 19. mars 2014 hmm, hasj er gale nok. Kjenner mange som begynte med hasj og i dag sitter de, med heroin i årene. Når de er så innrøykt at det ikke blir samme rus søker de andre rusmidler. Og hasj dreper hjerne celler. De blir rett og slett mindre smart av dette. Så de som tror hasj ikke skader, må tenke seg om igjen. Over tid gjør dette skader på deg. Men at det fins verre rusmidler ja, men hasj er gale nok. Om man røyker hasj sjøl passer man sammen med de som røyker. Vist ikke burde man komme set videre i livet. det er nok større sjans for at de faktisk begynte å drikke alkohol før de begynte med hasj. tull og tøys. jeg var samboer med en som ikke røykte i det hele tatt mens jeg røyker av og til. jeg er hverken ung(lenger) dum eller heroinist.jeg har aldri rørt annet enn alkohol og hasj Anonymous poster hash: 67255...989
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #18 Skrevet 19. mars 2014 hmm, hasj er gale nok. Kjenner mange som begynte med hasj og i dag sitter de, med heroin i årene. Når de er så innrøykt at det ikke blir samme rus søker de andre rusmidler. Og hasj dreper hjerne celler. De blir rett og slett mindre smart av dette. Så de som tror hasj ikke skader, må tenke seg om igjen. Over tid gjør dette skader på deg. Men at det fins verre rusmidler ja, men hasj er gale nok. Om man røyker hasj sjøl passer man sammen med de som røyker. Vist ikke burde man komme set videre i livet. uenig. om to personer er av samme ulla (røyker eller drikker mye) så vil de mest sannsynlig drikke og røyke mer. om en av partene ikke røyker og den andre røyker så vil det i mange tilfeller minke røykinga til den andre. to som har samme "problem" vil meget sannsynlig få et større "problem" Anonymous poster hash: 67255...989
Gjest stian86 Skrevet 19. mars 2014 #19 Skrevet 19. mars 2014 det er nok større sjans for at de faktisk begynte å drikke alkohol før de begynte med hasj. tull og tøys. jeg var samboer med en som ikke røykte i det hele tatt mens jeg røyker av og til. jeg er hverken ung(lenger) dum eller heroinist.jeg har aldri rørt annet enn alkohol og hasj Anonymous poster hash: 67255...989 men det er deg, fins nok av folk som har dradd sin partner ut på den hasj ferden. Sier ikke hasj ender opp som en som sitter skudd. Men at hasj er en positiv ting kan vi no være enig at det ikke er. Sier ikke alle ender opp so skikkelig knarkere, men jeg seov kjenner mange kompiser og bekjentesom har gått denne veien. Er min erfaring på dette, er ikke noe fakta.
Gjest stian86 Skrevet 19. mars 2014 #20 Skrevet 19. mars 2014 uenig. om to personer er av samme ulla (røyker eller drikker mye) så vil de mest sannsynlig drikke og røyke mer. om en av partene ikke røyker og den andre røyker så vil det i mange tilfeller minke røykinga til den andre. to som har samme "problem" vil meget sannsynlig få et større "problem"Anonymous poster hash: 67255...989 du ska fint få være uenig. Har sett mye rart og erfart mye rart så snakker utifra det. Om du har en kjæreste som røyker hasj og du ser på det som mannen i ditt liv så ska du få syns det.. men ikke like fett når du en gang får barn og drømme mannen går ut og røyker en joint når ungene sitter og spiser kvelds.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå