Gå til innhold

Dere som bor/har bodd i utlandet....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan takler dere å være borte fra "hjemme", der foreldre og venner og alt det som tilhører fortiden er? Opplever dere noen gang et forferdelig savn? Klart, man besøker jo hjemme igjen, men så drar man tilbake. Hvordan klare det?

Anonymous poster hash: 65408...798
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem. Norge er et kjedelig land hvor janteloven regjerer. I utlandet fikk jeg firhet, anerkjennelse og fine opplevelser. Hvem gidder å savne Norge da?

Anonymous poster hash: 2a679...ed7
  • Liker 4
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Man får jo nye venner. Og famile kan man besøke av og til. Det er kun en tilvenningssak i begynnelsen.

Skrevet

Hovedsaken er vel at det skal være lystbetont å være borte.

Var utenlands for mange år siden. Før internett, mobiler og hele pakka. Det var nok tyngre enn å være borte nå med Facebook, skype og alt man har i dag. Jeg føler ikke jeg er så langt borte nå, og har daglig kontakt med noen hjemme. Dessuten reiser jeg bare hjem en tur når nok er nok.

AnonymBruker
Skrevet

Det gikk veldig fint, jeg savnet ingen. Det var ingen som egentlig brydde seg om meg før jeg flyttet, og nå som jeg er tilbake er de fleste litt sånn: WoW der er hun som bodde utlandet. Noen få er begynt å bry seg, resten er som før egentlig.

Anonymous poster hash: f65d4...dd9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer i utlandet. Savnet var stort de to første ukene, nå opplever jeg nesten aldri savnet. Har det som plummen i egget her, har fått et stort nettverk av herlige venner som jeg virkelig setter pris på. I tillegg stortrives jeg på universitetet og elsker storbylivet!

Hvis dette er noe du vurderer, hopp i det!! Du kommer ikke til å angre.

Anonymous poster hash: 3a0ac...053
Skrevet

Bodde i London for mange herrens år siden. Savnet aldri Norge i det hele tatt. Var hjemme om julen og det rakk lenge. Det er SÅ gøy å være ung og ute på tur, hvem har vel tid til å sitte og gnikke på tanker om gamlelandet ...

• Liker 1
Skrevet

Jeg bodde et år i utlandet, og opplevde ikke å savne familie og venner i det hele tatt, omtrent. Var to turer hjem, og fikk besøk en gang av venner/familie. Nå trives jeg godt i eget selskap også da.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd i utlandet i to omganger og har ikke savnet folk og familie noe særlig noen av gangene.

Anonymous poster hash: d3f73...2dd

Skrevet

Savner nesten ingen verdens ting... (men har familie i nærheten store deler av tiden).

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg bodd i tre land på to kontinenter, og jeg savner ingenting veldig mye. Det er enkeltpersoner jeg skulle ønske det var lettere å treffe, men det er alt. Familie har jeg samme kontakt med som da jeg bodde i Norge. Jeg er veldig glad i å bo utenfor Norge, og flytter aldri tilbake.

Anonymous poster hash: 7bb3d...d25
Gjest Absolutt
Skrevet

Kommer nok an på hvor man flytter hen, hva slags land og kultur det er. Fordel å ha økonomien til å kunne dra hjem hvis / når savnet blir for stort.

Skrevet

Men kan jeg spørre hvorfor dere flytta tilbake til Norge igjen når dere trivdes veldig godt der (bedre enn Norge) ? :P

Skrevet

Savnet aldri Norge, men savner definitivt stedene man har bodd når man er tilbake.

AnonymBruker
Skrevet

Men kan jeg spørre hvorfor dere flytta tilbake til Norge igjen når dere trivdes veldig godt der (bedre enn Norge) ? :P

Jeg bodde i Irland og jeg savner det veldig. Flyttet pga økonomien rett og slett, det er nesten umulig å klare seg på irsk lønn når man har studielån i Norge.

Anonymous poster hash: 2772e...0dc

AnonymBruker
Skrevet

Praktiske årsaker.

Anonymous poster hash: f65d4...dd9

Skrevet (endret)

Har overhodet ikke savnet Norge mens jeg har bodd utenlands (vært her i snart tre år nå), det eneste jeg savner bortsett fra familie og venner er Dalhs julebrus i starten av desember ;) Jeg gruer meg fryktelig til å reise tilbake om et år, har aldri følt meg hjemme i Norge, og her føler jeg at jeg endelig er hjemme og at jeg hører til og passer inn. Håper å flytte tilbake så snart studielånet er nede på et akseptabelt nivå og jeg kan klare meg på lavere lønn.

Edit: jeg bor i UK.

Endret av Mermaid Blues
AnonymBruker
Skrevet

Åh, jeg har egentlig lyst til å flytte til utlandet. Men vet bare ikke hva jeg skal gjøre der :/

Anonymous poster hash: 420fc...695
Skrevet

Jeg har bodd i utlandet ett år. Det var i grunnen akkurat passe lenge. Mot slutten savnet jeg blant annet norsk mat, men ellers gikk det veldig fint. Jeg sendte og mottok en del brev fra de hjemme, også var det hele tiden mye gøy å finne på.

Jeg kunne gjerne tatt ett til år utenlands, men jeg vil alltid tilbake til Norge.

Skrevet

Jeg bodde i Australia i ca et halvt år. Savnet norge VELDIG i påsken! Var hardt å se alle bildene med hytteturer og familiekos og påskesol og snø der og da:) Savnet også venner og familie litt de siste ukene, da jeg bare "ventet" på å dra hjem (hjemreisen ble utsatt noen få uker av diverse grunner). Men ellers savnet jeg ikke familie og venner noe spesielt, fordi det er så lett å holde kontakten gjennom facebook:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...