Gjest 1111 Skrevet 2. juni 2004 #1 Skrevet 2. juni 2004 Om et par uker skal vi ha en relativ stor hagefest, og jeg har fått ansvaret for å servere drikke når gjestene kommer. Har noen her inne noen gode oppskrifter på bowle? De må ikke være for søte, men friske med frukt i. en med og en uten alkohol. Takk
Arkana Skrevet 2. juni 2004 #2 Skrevet 2. juni 2004 Alkoholfri bowle I 1 liter Farris 1 liter eplejuice 1 liter ananasjuice saften av 1 sitron eller 1 appelsin terninger av grønt eple og ananas Bland og server i mugger med isbiter. Når bowlen serveres til maten, dropper du garnityr som fruktbiter. Alkoholfri bowle II 2 dl papaya i terninger 2 dl ananas i terninger 2 ts revet fersk ingefær 3 dl tropisk juice 2 dl knust is 1 flaske Club Soda (3 ½ dl) Finhakk frukt og ingefær en foodprocessor. Hell halvparten av juicen i, med maskinen i gang. Kjør blandingen jevn. Ha i en bolle og bland inn resten av juicen. Sett i kjøleskap til servering, da blander du i Club Soda og knust is. Bowle I 2 dl vodka 2 dl appelsinjuice 1 dl lime ½ dl aprikos ekstrakt/likør mix Bland alt sammen og rett før servering ha en isbit i hvert glass. Den skal være avkjølt. Pynt gjerne med appelsinskiver og druer. Bowle II 1 flaske rødvin 2 skivede sitroner 3 skivede appelsiner 2,5 dl appelsinjuice 2,4 dl ananasjuice Bland alle ingrediensene i en bolle med is. Ellers kan du selvsagt blande sammen diverse fruktdrikker etter egen smak og evt tilsette vodka, frys fruktbiter i isbitformer og ha i rett før servering.
Gjest 1111 Skrevet 3. juni 2004 #3 Skrevet 3. juni 2004 Tusen takk Arkana Har bestemt meg for å bruke den første oppskriften som den uten alkohol. Hvis det er noen som har lyst til å dele flere oppskrifter på frisk bowle med meg så blir jeg glad :-) (gjerne med alkohol)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå