ekkoet Skrevet 18. mars 2014 #1 Skrevet 18. mars 2014 Er en liten film jeg har sett 2 ganger som jeg synes er så snodig. Den er norsk. http://tv.nrk.no/serie/sommeren-med-pappa Settingen er en gutt som bor hos moren sin og som ikke kjenner faren sin så godt, så han skal tilbringe sommeren på ferie med faren. Uansett - fra faren møter opp får man (jeg) raskt et litt tvilsomt inntrykk av faren. Han kommer kjørende i en gammal bil med campingvognen på slep. Baksetet er rotete når de skal sette inn barnesetet. I neste bilde har faren flyttet gutten og setet frem i forsetet, tydeligvis noe ikke moren skal vite om. Ellers, på campingplassen, så er gutten mer eller mindre overlatt til seg selv mens faren holder på med sine ting, han virker ikke særlig interessert i gutten eller hva han vil/har å si. Kort fortalt virker han ikke som en god far, litt stereotyp uansvarlig. Faren virker jo til tider "kul" og det ser ut som de har det gøy sammen av og til, men jeg får av en eller annen grunn litt dårlig smak av hele greiene, jeg vet ikke hva det er. Jeg tenker at vi voksne som ser den raskt gjør oss opp status i hodet om moren og faren, hvorfor de gikk fra hverandre og hvilken type person denne faren er. Barna som ser den tenker nok ikke videre over dette. Er det noen andre som har sett denne og tenkt noe om den?
Lou Salome Skrevet 18. mars 2014 #2 Skrevet 18. mars 2014 Jeg tenker at serien vil vise at foreldre er forskjellige, og det ikke er alle barn som lever i en standard kjernefamilie, noen kan f.eks ha unge, litt uansvarlige fedre man ikke kjenner så godt, og ikke bor sammen med. Faren i serien virker jo snill, bare ikke vant til å være far, og det er liksom det han skal lære gjennom denne sommeren? 3
Gjest Elseby13 Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 Den serien er kjempesøt! Faren er jo veldig ung og passer egentlig ikke sammen med moren. Jeg tipper på engangshendelse i fylla!
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 Jeg blir litt trist av den. På guttens vegne. Anonymous poster hash: a4e7f...252
Gjest Phoenix Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 (endret) Tar han seg ikke sammen etterhvert - vokser på farsrollen og f.eks så må gutten sitte baki på veien hjem? Eller husker jeg feil nå? Så noen av de episodene, men er en stund siden Endret 18. mars 2014 av Poirot
ekkoet Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #6 Skrevet 19. mars 2014 Jeg skal si at jeg har bare sett èn eller to episoder, men introen er jo alltid lik. Det er slik at som voksen tenker man sitt om forholdet mellom foreldrene etc.Jeg tror dette går langt over hodet på barna som ser den, de ser jo bare på hva som skjer, de legger ikke merke til tingene slik vi voksne gjør og trekker slutninger utfra. Er det jeg synes er snodig.
Gjest Vevila Skrevet 19. mars 2014 #7 Skrevet 19. mars 2014 Haha, jeg så den i morges og reagerte jeg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå