Gå til innhold

tenker vi ikke på barnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg å min samboer har kjøpt oss hus (yey :danse: )

han har en datter fra tidligere forhold som vi har på 50% annen hver uke.

nå har vi fått MYE pes i fra moren hennes om at vi ikke kan drive å flytte barnehage å at vi ikke tenker på barnet i det vi kjøpte hus.

huset som vi kjøpte ligger i en annen kommune å da må vi skifte barnehage etter loven. vi har vert litt uheldige med barnehager før, så vi flyttet i fjord sommer å da måtte hun også skifte barnehage, da kom hun i en barnehage som ikke var bra for henne. hun hylte å skrek hver gang vi leverte hun. så da så vi bare en utvei at vi skiftet igjen til det hun går i nå. men så har det seg slik at vi må skifte igjen til sommeren.

er vi dårlige foreldre for at vi ikke fant oss hus i samme kommune som hun går i barnehage?

det har ikke vært kjekt eller gleder etter at vi kjøpte oss hus siden vi får høre hele tiden at vi ikke tenker på barnets beste. noe som vi selfølgelig gjør.

(moren bor også VEEELDIG langt fra så hun bor 2 kommuner unna igjen. men hun pendler frem å tilbake. å det blir faktisk nærmere hun vi flytter å blir lettere for hun å levere i barnehage.)

vi har forresten bostedsaddressen hennes så det er derfor hun flytter barnehage til samme kommune som oss.

føler meg som en DÅRLIG bonusmor:(

Anonymous poster hash: 03284...ad3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja så var det kansje ikke det aller beste denne gangen. Sånt skjer, ingen grunn til å føle deg en dårlig bonusmamma.

Anonymous poster hash: f9004...392
  • Liker 2
Skrevet

Jeg forstår denne moren som syns det er leit at barnet bytter barnehage ofte.

Jeg har selv et barn som av ulike grunner har måtte bytte barnehage/lokasjon (brann) 4 ganger og barnet må nå til høsten bytte barnehageplass for 5 gang. Pga all barnehagebyttingen har jeg faktisk bestemt meg for å ikke flytte likevel når barnet skal begynne på skolen.

Når det gjelder relasjonen mellom deg og den biologiske moren så vil jeg råde deg til å lytte og prøve å sette deg inn i hennes situasjon. Spør åpne spørsmål som "hva tenker du, hva føler du?" og når hun svarer så lytt. Ikke fall for fristelsen til å bruke tiden hun snakker med å tenke ut din svarreplikk.

Når du svarer bruk ord som " jeg tenker at…."

Når det gjelder akkurat denne situasjonen så kjenner jeg selv at jeg neppe hadde blitt glad om jeg i etterkant hadde blitt informert om at mitt barn måtte bytte barnehage. Det påvirker og angår 50% av livet hennes.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg å min samboer har kjøpt oss hus (yey :danse: )

han har en datter fra tidligere forhold som vi har på 50% annen hver uke.

nå har vi fått MYE pes i fra moren hennes om at vi ikke kan drive å flytte barnehage å at vi ikke tenker på barnet i det vi kjøpte hus.

huset som vi kjøpte ligger i en annen kommune å da må vi skifte barnehage etter loven. vi har vert litt uheldige med barnehager før, så vi flyttet i fjord sommer å da måtte hun også skifte barnehage, da kom hun i en barnehage som ikke var bra for henne. hun hylte å skrek hver gang vi leverte hun. så da så vi bare en utvei at vi skiftet igjen til det hun går i nå. men så har det seg slik at vi må skifte igjen til sommeren.

er vi dårlige foreldre for at vi ikke fant oss hus i samme kommune som hun går i barnehage?

det har ikke vært kjekt eller gleder etter at vi kjøpte oss hus siden vi får høre hele tiden at vi ikke tenker på barnets beste. noe som vi selfølgelig gjør.

(moren bor også VEEELDIG langt fra så hun bor 2 kommuner unna igjen. men hun pendler frem å tilbake. å det blir faktisk nærmere hun vi flytter å blir lettere for hun å levere i barnehage.)

vi har forresten bostedsaddressen hennes så det er derfor hun flytter barnehage til samme kommune som oss.

føler meg som en DÅRLIG bonusmor:(

Anonymous poster hash: 03284...ad3

Hvis jeg skal være helt ærlig så syns jeg det var litt dumt ja. Hadde det vært første gangen hun byttet bhg, så hadde det ikke gjort noe. Men når hun har dårlig erfaring med å bytte bhg, og allerede har byttet så mange ganger så hadde jeg ikke gjort det. Husk at det tar en stund for henne å tilvenne seg rutiner og bli kjent med barna der og de voksne nok til å kunne føle at man er trygg. Min datter stortrives i sin bhg og jeg kunne aldri tenke meg å måtte ta henne ut derfra for å kjøpe meh hus. Ikke for å gi seg dårlig samvittighet, men dere burde tenkt på dette litt grundigere før dere kjøpte hus.

Anonymous poster hash: 34594...d21

• Liker 5
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Kan ikke dere flytte bostedsadressen hennes til moren?

Endret av Magdalene
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud drit i det!

jeg hadde aldri funnet meg i å ikke kunne bo der jeg ville pga bonus ungen til mannen min. Det er virkelig ikke ditt ansvar.

Puh jeg er så glad jeg har en mann som ikke har barn fra før, det hadde ikke vært aktuelt å tilrettelegge livet etter noen andres barn

Anonymous poster hash: 1b184...ec7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere tenker mest på dere selv og mindre på barnet, det sier seg selv!

Det er ikke spesielt bra for et barn å bytte barnehage i "hytt og pine" - det sier seg også selv!

Anonymous poster hash: 7b315...eaf

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Man vet jo godt at minst mulig flytting og barnehagebytter er best for barnet, så jeg ville nok strukket meg langt for at barnet ikke skulle bli utsatt for enda en flytting såpass langt bort. dere tenkte kanskje ikke så veldig over det før dere kjøpte huset, eller.:? Må si at forklaringen om antall bytter og hvor dere bor ift mor ikke var helt enkel å forstå heller. skal barnet nå bytte barnehage permanent og mor får lengre vei eller? el er hun bare frustrert over at det blir enda en bhg?

Anonymous poster hash: d7eab...928
  • Liker 1
Gjest chiki
Skrevet

Hun må vell ikke bytte barnehage så lenge det går fint for dere å levere i den hun går i nå?

Jenta mi gikk i barnehage i en annen kommune enn vi bodde i starten

Skrevet

Herregud drit i det!

jeg hadde aldri funnet meg i å ikke kunne bo der jeg ville pga bonus ungen til mannen min. Det er virkelig ikke ditt ansvar.

Puh jeg er så glad jeg har en mann som ikke har barn fra før, det hadde ikke vært aktuelt å tilrettelegge livet etter noen andres barn

Anonymous poster hash: 1b184...ec7

Herregud, du må jo være et mareritt å ha som stemor. Jeg, jeg, jeg.

• Liker 4
Gjest ashanti
Skrevet

Hva mener du selv da Ts? Hvordan tenkte dere på barnet oppi dette? Siden du lurer på om dere tenkte på barnet..

AnonymBruker
Skrevet

Er nok litt uheldig at barnet allerede har byttet barnehage flere ganger, men jeg går utifra at siden dere har kjøpt hus nå kommer til å bo der i mange år framover.

Anonymous poster hash: 87921...563
Skrevet

At mor får kortere pendlevei, men ALIKEVEL syns dette er en dårlig idé sier vel det meste. Det ser ut som om det er hun som har mest fokus på barnets beste oppi alt dette.

• Liker 7
Skrevet

Nei det var ingen god ide. Barnet går foran alt, men dette var ting din mann skulle ha tenkt på forhånd. Det er ikke et ansvar som kan legges på deg.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dere tenker ikke på barnet. For å svare på spm. Men det visste du vel fra før? Syns det er dumt at hun må bytte barnehage når hun allerede har dårlig erfaring med det :-/

Anonymous poster hash: ea1b5...519
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må hun bytte barnehage? Så lenge hun har plass der hun går, blir vel ikke den tatt i fra henne? Min venninne hadde barn i barnehage i nabokommunen, det gikk helt fint. De har aldri bodd i den kommunen, men fikk plass der likevel.

Anonymous poster hash: bd72f...7de
Skrevet

Synes det er mye med 4 barnehager på 2 år ja. Dere burde planlagt bedre så dere ikke flyttet så ofte, når dere har småbarn. De trenger ro og stabilitet. Enten burde dere droppet bhg-bytte 2 eller dette nr 4. (3 3 var nødvendig pga mistrivsel). Prøv også å gjøre research på bhg så dere finner gode løsninger..

• Liker 1
Skrevet

Dere tenker ikke på barnet nei. Dere bør la barnet fortsette i samme barnehage ihvertfall. En annen ting jeg lurer på er om det er til barnets beste å bo 50/50 når mor og far bor 2 kommuner fra hverandre?

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns det er egoistisk ja..

Gjest Magdalene
Skrevet

Hvorfor må hun bytte barnehage? Så lenge hun har plass der hun går, blir vel ikke den tatt i fra henne? Min venninne hadde barn i barnehage i nabokommunen, det gikk helt fint. De har aldri bodd i den kommunen, men fikk plass der likevel.

Anonymous poster hash: bd72f...7de

Her (og i nabokommunen) får man kun beholde plassen 3mnd etter at man flytter ut av kommunen. Det er så manko på plasser at man ikke får beholde om man ikke har krav på plass (Som man da misternår man flyter).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...