AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #1 Skrevet 18. mars 2014 Jeg er gravid i 25 uke nå, og slet en del med kviser i første trimester. Etter at jeg har kommet over i andre trimester har det bedret seg litt, men huden min har blitt en helt annen enn den den var før jeg ble gravid Jeg har fått store porer rundt nesa, på nesa, på overleppa og haka. Har fått masse sorte prikker over hele nesa som det er klin umulig å få bort. Jeg sliter også med små kviser som dukker opp på nesevingene, mellom øyenbrynene og på haka. Er ganske fortvilet fordi jeg ikke vet hvordan jeg kan få dette bort, eller i hvertfall få det til å bli bedre.. Jeg dusjer annenhver dag, og bruker ansiktsskrubb annenhver gang jeg dusjer i tillegg til en mild ansiktssåpe/rens som jeg bruker hver gang jeg dusjer. Ellers fjerner jeg alltid sminken på kvelden før jeg legger meg. Sitter også daglig og prøver å presse ut sorte prikker og kviser(bare de som har blitt 'modne' såklart) med en sånn blackhead extractor fra body shop. Vurderer å gå til hudpleier, men for det første er det dyrt, og jeg vil jo faktisk ha hjelp og ikke bare noen som prakker på meg dyre produkter som sikkert ikke virker en gang, og for det andre så har jeg lest at det er noen ingredienser man skal passe seg litt for når man er gravid. Er det noen som har noen råd til meg? Tips til kremer eller produkter som kan hjelpe? Anonymous poster hash: 2eebd...542
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #2 Skrevet 18. mars 2014 Dette er jo hormonbasert, så ville ikke brukt for mange nye produkter da dette kan gjøre ting verre. Ta en tur til legen og hør der. Ellers er det jo bare å bite tenna sammen gjennom graviditeten, så blir det nok bedre etterpå. Anonymous poster hash: 6f2e3...fa6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 Ro ned på skrubbinga og såpa! Det gjør bare vondt verre på lang sikt, er min erfaring. Prøv denne ansiktsmasken: - Kok opp grønn te og la den kjølne til romtemperatur. - Ta 2 ts fra den og bland med 2 ts honning og 1 ts eplecidereddik. - Hiv oppi 5 ts sukker (eller så mye at konsistensen blir som du vil) - kan sløyfes. Ha den på i sånn 20 minutter eller egentlig så lenge du føler for. Gjør underverker for min hud iallfall. Så roer du kraftig ned på den øvrige skrubbinga og såpa, det ribber huden for all naturlig fukt og balanse... La den finne tilbake og ordne opp selv, fokuser på å sove nok og å spise sunt, og bruk ansiktsmaska ovenfor en gang i uka eller så, så skal du se det fungerer. Ville sett litt på oljer om du trenger fuktighetskrem. Anonymous poster hash: e3bc1...30b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå