Gå til innhold

"Air" på trompet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er "Air" et stykke som er egnet å spille med trompet? Noen som har erfaring med/ hørt dette? Stykket er jo bare nydelig, det må jo bli fantastisk vakkert under en vielse! Men det kommer jo selvsagt an på om det er egnet, og om trompetisten vår mestrer det, har ikke avtalt noe med ham ennå.

Får vi dette til, er det ihvertfall helt sikkert at jeg kommer til å sipe masse! :grine: :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Husk VANNFAST mascara!

:wink:

Oh yes! :o

Kjøpte i går, så den saken er grei. Stoler absolutt ikke på at "tårefast" er tilstrekkelig..... :roll:

Skrevet

ÅJA!

Hørte dette stykket spilt nå sist lørdag i min datters bryllup.

Skrevet
ÅJA!

Hørte dette stykket spilt nå sist lørdag i min datters bryllup.

Åh, så bra å høre! :kul:

*sender forespørsel til trompetist umiddelbart* :hoppe:

Vet du forresten om det er vanlig at trompetisten og organisten "øver" sammen før vielsen?

Skrevet

I dette tilfellet kjenner trompetist og organist hverandre godt, og spiller mye sammen.

http://www.kollandsrud.tk/

De spilte også en marsj skrevet av min far til utgang. De fikk noter et par måneder før vielsen, og frie tøyler til å spille den som de ønsket.

Resultatet ble kjempeflott!

Skrevet

Vet du forresten om det er vanlig at trompetisten og organisten "øver" sammen før vielsen?

Ja, det er vanlig at musikerne øver sammen før vielsen. (Det er derfor "timelønna" blir så høy...) Dette ordner de selv, og det eneste du trenger å gjøre er å gi solisten navn og evt nummer til organisten.

Skrevet

Vi hadde Air på trompet i vielsen vår nå sist lørdag. Det var alldeles nydelig, men så hadde vi en fantastisk trompetist også.

Og så fikk jeg min lille Jan Werner dose..... :sjarmor:

Går og venter på DVD fra videografen, håper han ikke er av den treige typen......

Skrevet

Vi har tenkt å spørre trompetisten vi skal ha om han kan spille Air. Den er jo så fin.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også tenkt på Air i bryllupet, men sambo og noen andre mener den assosieres med begravelser??

Skrevet

Vi skal ha "Air" i vårt bryllup (men spilt på tverrfløyte) og jeg har ikke hørt noen som assosierer denne med begravelse. Vakker er den uansett og jeg er en sterk forkjemper av det å bruke den musikken man synes er vakker, ikke den som det er forventet at en skal ta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...