Gå til innhold

Tur eller sofa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det "vits" i å gå tur når man ikke er helt frisk? Har vært redusert/småsyk halvannen uke nå, men med en rastløs samboer(som på en måte "setter standard" for når det er greit å ta det med ro), og et hus som holder oss opptatt med oppussing i flere år framover, har jeg prøvd å holde meg gående likevel, med god hjelp av trioen Paracet, Ibux og Red Bull. At jeg har det slik store deler av vinterhalvåret hjelper jo heller ikke, jeg hadde akkurat begynt å få igjen energien da jeg ble småsyk atter en gang. Subfebril / lett feber, slapphet og muskelverk ... Og total mangel på motivasjon/energi/hva man vil kalle det. Helt på felgen.

Min svigerinne og jeg har planlagt å gå en tur i dag. Jeg sliter med å finne energi til noe mer enn jobb, men har prøvd å sysle med et eller annet hjemme likevel. I går orket jeg såvidt å vaske noe småtteri og tømme oppvaskmaskinen! Innimellom har jeg helst lyst til å krype under dyna i fosterstilling og gråte meg i søvn, jeg føler meg så utrolig sliten og lei av det meste.

Tror dere jeg bør trosse meg gjennom det likevel, eller bør/kan jeg med god samvittighet holde sofaen? Jeg vet jo at avgjørelsen er min, men ... Jeg vet ikke helt hva jeg er ute etter engang, utenom kanskje at det er lov å være for sliten av og til? Jeg føler at jeg hele tiden må yte maks, det hender at samboer uttrykker oppgitthet over at jeg "hele tiden" ikke er helt i slag. Er det samvittigheten min som er overivrig, eller er det noe annet?

(Joda, jeg har vært til lege, men alle prøver er normale, så da er det visst ikke mer å gjøre med det.)

Anonymous poster hash: 10718...534

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bestem selv!!!!!!!!!

Anonymous poster hash: 804ea...2d2
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å være sliten og takke nei og ta hensyn til kroppen. Og han man feber så er man syk og skal ta hensyn til dette.

Når det er sagt så er min erfaring at jevnlig mosjon/trening over tid fører til mer overskudd og betydelig mindre sykdom. Men dette bør man starte opp med når man er frisk.

Anonymous poster hash: 21992...39e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestem selv!!!!!!!!!

Anonymous poster hash: 804ea...2d2

JAVEL!!!!!!!!!!!!

Turen er utsatt til fredag, da bør jeg vel ha klart å komme meg ovenpå igjen, håper jeg. Så prioriterer jeg masse hvile nå disse dagene, og satser på at jeg kan komme i gang igjen til fredda'n ;)

Skrevet

God avgjørelse! Du høres absolutt ikke ut som en som vanligvis sluntrer unna, og når man er syk er det viktig å stoppe litt opp og lytte til kroppen. God bedring :)

AnonymBruker
Skrevet

God avgjørelse! Du høres absolutt ikke ut som en som vanligvis sluntrer unna, og når man er syk er det viktig å stoppe litt opp og lytte til kroppen. God bedring :)

Takk :) Det blir definitivt sofaen/senga et par dager til, ser det ut til. La meg på sofaen for tre timer siden, og føler meg dobbelt så syk nå, som da jeg la meg. -.- Jeg bruker ikke egenmeldinger ofte nei, jeg har faktisk ikke vært borte fra jobb pga sykdom på to år, når jeg tenker meg om :)

Gjest Coolaid
Skrevet

Syns det er rart at sambo setter standarden men ikke du. Kanskje du skal lære deg å ta mer hensyn til deg selv? Noen av oss er dårlig på det området og trenger å øve en del på akkurat det.

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er rart at sambo setter standarden men ikke du. Kanskje du skal lære deg å ta mer hensyn til deg selv? Noen av oss er dårlig på det området og trenger å øve en del på akkurat det.

Et godt poeng der, det har nok "vippet over". Før tok jeg det litt for mye med ro, og følte det vanskelig å komme i gang hjemme, for alt hang liksom sammen(jeg kunne ikke gjøre D før vi hadde gjort C, men både B og A hastet mer, men først måtte vi gjøre ferdig E). Samboer ble jo da frustrert fordi han følte at han var den eneste som dro lasset, og jeg vil ikke havne i den situasjonen igjen.

Men den balansegangen er ikke lett å finne, syns jeg. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...