Gå til innhold

Hva gjør du med popcorn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære har kjøpt popcornmaskin. Han er veldig glad i det. Jeg er lei allerede, og vil gjerne ha tips til hvordan jeg kan variere smaken.

I dag sprutet jeg karamellsaus over. Smakte godt, men litt klissete.

Hva gjør du som jeg kan prøve?

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Sukker

Paprikapulver

Krydderblandinger

Skrevet

Vanligvis nøyer jeg meg med salt eller hvis jeg popper selv har jeg i karripulver med smøret, eller hvitløkspulver, chilipulver og cayennepepper. Usaltet popcorn er også godt med sjokolade på.

Skrevet

litt salt

litt mer salt

mye salt

:roll:

(Liker ikke popcorn med annet enn salt på jeg, men jeg har kanksje ikke smakt "alt" heller da)

Skrevet

Gastron (er det det det heter tro? :-? ) er veldig godt på :)

Skrevet

Bare salt,masse salt... :-)

Skrevet
hvis jeg popper selv har jeg i karripulver med smøret' date= eller hvitløkspulver, chilipulver og cayennepepper.

Dette hørtes godt ut!

:sikle:

Skrevet

På kinoene i Sveits får man kjøpt popcorn med salt og popcorn med sukker.

Likte nok best salt, men sukker var også interessant....

Skrevet

...det er også veldig godt å helle smeltet saltet-meieri-smør over, etter at de er nypoppet...

Gjest Seleena
Skrevet

Av og til kan eg sitte med ei sukkerskål atmed popcornskåla. Så dipper eg popcornet i sukkeret. Det høyrest veldig søtt ut, men veldig godt.

Skrevet

Spiser popkorn med masse salt!

Ellers så lager jeg karamell-popkorn. har ikke oppskriften her, men du lager en karamellblanding, koker den opp og rører inn popkorn. ha dem over i en langpanne og skill dem fra hverandre før de avkjøles helt. blir kjempegode popkorn, nesten som konfekt. lager det ikke så mye siden du må gjøre alt superraskt og ikke slurve..

Popkorn dyppet i sjokoladesaus og popkorn sammen med rosiner er utrolig nok godt det også :)

Skrevet
...det er også veldig godt å helle smeltet saltet-meieri-smør over' date=' etter at de er nypoppet...[/quote']

:wow: Popcorn med smør er bare helt nydelig.

Skrevet

Oi, oi! Her strømmer det på med gode tips!

Må nok skrive ut listen og henge den lett tilgjengelig på kjøkkenet!

Fisk: Hva er gastron?

Tusen takk, jenter! Bare fortsett hvis det er flere gode (for meg) uoppdagede popcorn smaker der ute.

Skrevet

Fisk: Hva er gastron?

Tror hun mener krydderet i grønn krydderboks med et guttefjes på. er ikke helt sikker på navnet selv :wink:

Skrevet

Forresten, det er også kjempegodt å blande revet ost (parmesan er nydelig) i popcornet mens det ennå er nypoppet slik at osten smelter. Og jeg fant akkurat et oppskrift hvor man har sukker, kanel og muskat sammen med smøret og popper popcornet i det. Høres veldig godt ut faktisk. Popcorn med sjokolade smaker faktisk som Kina (det er jo mais i dem også da). Jeg har sett poser med det i Sverige, smaker nydelig, så jeg hamstrer når jeg er der.

Skrevet

Da jeg bodde i USA pleide noen av mine mexicanske venner å sprute masse tabasco på sitt popcorn - jeg var for pysete for å smake men for dere som er litt tøffere kan det jo være en ide :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...