AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #1 Skrevet 18. mars 2014 Jeg har et barn som straks blir 2 år. I 6 måneder nå har han hatt søvnproblemer. I begynnelsen var han helt umulig å legge og det tok opptil 4 timer før han sovnet. Nå har han heldigvis begynt å legge seg fint og sovner innen 10-15 min MEN, han våkner så utrolig mye om natten. Noen ganger legger han seg fint igjen når han får smokken, mens andre ganger lager han krig og nekter å legge seg igjen. Han fikk en lillebror for et par måneder siden og etter dette begynte vi å ta han inn til oss fordi vi ikke orker kamper om natta. Mannen må på jobb kjempetidlig og trenger all søvn han kan få og jeg ligger ofte og ammer og har ikke tid til å krangle med gutten. Men nå har vi jo gjort oss selv en bjørnetjeneste for med en gang han våkner nå så skal han rett inn til oss... Skal prøve å gjøre dette kort. Søvnproblemene kom bare ut av det blå så vet ikke om han er redd eller føler seg utrygg, derfor er det så vanskelig å avgjøre om vi skal ta kampen med å få han til å sove på sitt eget rom igjen eller om vi skal la han være trygg og sove hos oss og heller håpe at han plutselig sover natten igjennom igjen? Tips og råd ønskes. Anonymous poster hash: 57295...53c
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #2 Skrevet 18. mars 2014 Bær han bare inn igjen i senga si når han har kommet inn til dere og sovnet der. Anonymous poster hash: 4f1bf...2fc
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 Bær han bare inn igjen i senga si når han har kommet inn til dere og sovnet der.Anonymous poster hash: 4f1bf...2fc Takk for svar. Det har jeg ikke tenkt på. Skal prøves Anonymous poster hash: 61629...db1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 Prøv manuell terapaut eller osteopat , mulig han har låsninger. Datteren min er samme alder og små våknet mye, sover hele natta etter en behandling. Anonymous poster hash: 42602...6e0
Frisørdama Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 Kan ikke mannen din legge seg på en madrass siden av sengen hans og når han våkner så blir han bare lagt ned i sengen med et -nå er det natta må må du sove, uten noe dilldall eller dulling, kan hende det bare trengs noen dager med det så føler han seg tryggere i sin seng og sover roligere.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #6 Skrevet 18. mars 2014 Vi har også gjort det, hvis han absolutt ikke vil roe seg i egen seng når han våkner på natten så må han ligge på madrass ved siden av vår seng. Da er han vanligvis helt klar for å sove i egen seng natten etter. Madrass på gulvet er ikke like attraktivt.Anonymous poster hash: af603...aef
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #7 Skrevet 18. mars 2014 Sover han greit i deres seng?Anonymous poster hash: 75d5b...d10
Frisørdama Skrevet 18. mars 2014 #8 Skrevet 18. mars 2014 Vi har også gjort det, hvis han absolutt ikke vil roe seg i egen seng når han våkner på natten så må han ligge på madrass ved siden av vår seng. Da er han vanligvis helt klar for å sove i egen seng natten etter. Madrass på gulvet er ikke like attraktivt.Anonymous poster hash: af603...aef jeg mente om sønnen deres ligger i sin seng mens mannen din på gulvet ved siden av, så han kan roe sønnen deres ned i hans seng, så det blir en vane at det kun er der han skal sove og det er trygt og godt.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #9 Skrevet 18. mars 2014 Dere får bruke påsken, ta "kqmpen" på soverommet hans, ikke gå der i fra og sov på rommetv hans mens ham er i egen seng. Vi brukte påska i fjord og det gikk ganske smertefritt, et par netter med litt lite søvn men ikke de store protestene. Gav kos når det trengtes men trappa ned hver kveld slik at han skulle lære å sovne selv. Hadde 10 tutter i senga så han fant alltid en selv. Bamse/koseklut hjalp også.Anonymous poster hash: f636a...e12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå