Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. for å få en effektiv oppstramming/bygge litt muskler til sommeren?

Jeg trener 3-4 ganger i uka, men det er mest løping/cardio-trening, blir bare 1 økt i uka med styrketrening, og da ikke alltid med maks intensitet siden det er en saltime sammen med andre og det ikke er alle øvelsene som det er like enkelt å tilpasse belastningen på. Jeg har trent jevnt 1 1/2 år nå, og kroppen er slank og relativt trent. Jeg vet at for å få ytterligere resultater på kroppen nå så må jeg trene mer styrke, og med tung belastning. Vil gjerne jobbe litt med rumpa, så tenker å kjøre knebøy (brede,dype), markløft, utfall (evt. bulgarsk utfall) med vekter, i tillegg til planke-øvelser for kjernemusklaturen, nedtrekk og pushups.

Men hvor ofte må jeg gjøre dette for å få resultater relativt raskt? Holder det med 2 ganger i uka? Eller bør jeg opp i 3-4? Jeg vil fortsette å løpe/trene cardio, men kan legge inn noe styrketrening før eller etter løpinga. Bør/må jeg gjøre det hver gang jeg trener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for fin link! Er bare å kjøre på skjønner jeg... :trene:

AnonymBruker
Skrevet

Personlig liker jeg styrketrening ca 3 ganger i uken. Jeg får best effekt av å balansere restitusjon og frekvens på øktene på den måten.

Anonymous poster hash: 1d37a...6b2
  • Liker 1
Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg kjører et fullkropprogram tre ganger i uka, med minst 1 dag mellom hver gang. Jeg har gjort det siden januar, og har merket veldig gode resultater på det:)

Skrevet

Tida blir litt utfordring for meg ser jeg.

Men tror jeg skal klare å kjøre fullkropp 1-2 ganger i uka nå fram til påske, og så får jeg legge inn øvelser for rumpa 1-2 dager i forbindelse med cardiotrening/løping. Og passe på at jeg kjører skikkelig belastning hver gang. Og minimum 3 styrkeøkter totalt pr uke. Skal bli spennede å se om jeg får noe resultat.

Etter påske blir det nok mer utetrening, så da er det mulig jeg må endre opplegget litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...