AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #1 Skrevet 18. mars 2014 Ja, som overskriften sier så har tiden snart kommet for å treffe kjærestens familie. De bor ikke her så vi må vente til vi begge får ferie. Han gleder seg naturligvis noe voldsomt, mens jeg.. Holder på å tisse på meg av redsel hver gang jeg tenker på det. Vi skal bo hos dem over lengre tid og dra i et par selskaper. Jeg er dødelig sjenert i sånne sammenhenger og spør nesten om jeg kan få lov til å låne toalettet osv. Jeg vil virkelig at dette skal gå bra og at jeg bare skal.. Tørre å snakke masse med dem, men jeg er livredd for at jeg skal kaldsvette og bli stum. Til vanlig er jeg jo veldig utadvendt, men svigermødre skremmer meg alltid noe helt forferdelig.. Er det noen vise KGere som kan hjelpe meg der ute? Hvordan hadde dere det da dere møtte svigers?Anonymous poster hash: e981d...160
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #2 Skrevet 18. mars 2014 Jeg grua meg også vanvittig. Men det var helt unødig. Virkelig kjekke folk. Vær deg selv. Smil, tilby deg å hjelpe til, ikke sitt og glo på mobil/pc, og vært interessert i hva de sier. Ikke bli sur på kjæresten og sånne ting foran de. Anonymous poster hash: 8491f...172 1
Medusa13 Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 Finn iallfall ut mest mulig om dem både når det gjelder personlighet og interesser så du vet hva slags mennesketype du går til . Da kan du iallefall forberede deg litt på å matche mer
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 Snakk med kjæresten din om hva som kan gjøre deg mer komfortabel i situasjonen, hør også hva de er interesserte i så det er lettere å finne samtaleemne. Jeg husker med gru da jeg møtte foreldrene til eksen - han lot meg helt i stikken, satt bare og snakket med faren sin mens jeg måtte klare meg selv med moren og søsknene hans. Han tok ikke på meg, flørtet ikke, viste ikke i det hele tatt at han var stolt av å være kjæresten min. Da jeg møtte mine nåværende svigers spurte jeg kjæresten min om hvordan han trodde han kom til å være, sånn at jeg var litt forberedt. Var veldig godt at han viste foran foreldrene sine hvor forelsket han var, han holdt meg i hånden, så smilende på meg under samtalen, tok opp felles samtaleemner og gjorde det enkelt for meg. Lykke til Anonymous poster hash: 14527...3cd
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 Ton deg inn på svigemor. Du er gjest i hennes hjem og gjør som gjester flest: være høflig, hjelpsom og la husets eiere være de som ytrer meninger. Du trenger ikke stresse med å vise hvem du er, det får du rikelig tid til hvis forholdet deres blir langvarig. Så, hvis svigermor er for reservasjonsretten og du er mot, trenger du ikke løfte fram dette synspunktet. Hvis du husker å starte flere setninger med DU/DERE enn du sier JEG tror jeg du er i trygg havn Anonymous poster hash: 14c5d...90e
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #6 Skrevet 18. mars 2014 Er det ikke vanlig å spørre om å få låne toalettet? Det gjør alltid jeg.. Anonymous poster hash: 5433e...487
Miss moneypenny Skrevet 18. mars 2014 #7 Skrevet 18. mars 2014 Enig i rådene du har fått over her, bare slapp av og vær deg selv. At du er sjenert gjør da ingenting var som deg selv da jeg først skulle treffe svigers, man overlever
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #8 Skrevet 18. mars 2014 Ja, som overskriften sier så har tiden snart kommet for å treffe kjærestens familie. De bor ikke her så vi må vente til vi begge får ferie. Han gleder seg naturligvis noe voldsomt, mens jeg.. Holder på å tisse på meg av redsel hver gang jeg tenker på det. Vi skal bo hos dem over lengre tid og dra i et par selskaper. Jeg er dødelig sjenert i sånne sammenhenger og spør nesten om jeg kan få lov til å låne toalettet osv. Jeg vil virkelig at dette skal gå bra og at jeg bare skal.. Tørre å snakke masse med dem, men jeg er livredd for at jeg skal kaldsvette og bli stum. Til vanlig er jeg jo veldig utadvendt, men svigermødre skremmer meg alltid noe helt forferdelig.. Er det noen vise KGere som kan hjelpe meg der ute? Hvordan hadde dere det da dere møtte svigers?Anonymous poster hash: e981d...160 Vær deg selv Og husk; Det er ikke bare de som skal like deg, du skal like dem også. Anonymous poster hash: cf081...c09
Hapa Skrevet 18. mars 2014 #9 Skrevet 18. mars 2014 Finn iallfall ut mest mulig om dem både når det gjelder personlighet og interesser så du vet hva slags mennesketype du går til . Da kan du iallefall forberede deg litt på å matche mer Det var et dårlig råd. TS bør ikke prøve å være noe hun ikke er, hun bør være seg selv og oppføre seg på en ordentlig måte...
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #10 Skrevet 18. mars 2014 Hei, TS her. Tusen takk for alle råd! Dere er fantastiske:) Jeg har selvsagt tenkt at jeg bare må slappe av og prøve å være meg selv, men det er lettere sagt enn gjort:) Hva gjelder spørsmålet om å låne toalettet så mener jeg at jeg er redd dette kan bli litt slitsomt over en ukes tid når jeg aldri har truffet dem før. Jeg håper situasjonen går seg til litt etterhvert. Jeg tenker bare det fort kan bli en ond sirkel hvis jeg gjemmer meg i meg selv fra dag en siden jeg vet at vi skal bo hos dem i så lang tid. Jeg synes det er ekkelt å ta seg sånn til rette hjemme hos folk jeg ikke kjenner med å bruke bad/kjøkken etc. Tror ikke det er så vanlig å spørre om å få låne badet hver gang du skal inn der en hel uke..? :sAnonymous poster hash: e981d...160
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #11 Skrevet 18. mars 2014 Er det ikke vanlig å spørre om å få låne toalettet? Det gjør alltid jeg..Anonymous poster hash: 5433e...487 Jeg og. iallfall første gangen jeg er ett sted. Anonymous poster hash: fdcb3...b7d
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #12 Skrevet 18. mars 2014 Jeg og. iallfall første gangen jeg er ett sted.Anonymous poster hash: fdcb3...b7d Nå svarte jeg på dette rett over her. tsAnonymous poster hash: e981d...160
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #13 Skrevet 18. mars 2014 Nå svarte jeg på dette rett over her. tsAnonymous poster hash: e981d...160 Det kom ikke frem hos meg før nå. Beklager =) Men spør den første gangen og si ifra at det er det du skal slik at du ikke bare "går". Men la kjæresten din legge listen. Han kjenner deg og dem. For meg og min er det stor forskjell på jeg tar meg til rette hos hans foreldre og hva han kan ta seg til rette hos mine. Anonymous poster hash: fdcb3...b7d
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #14 Skrevet 18. mars 2014 Det kom ikke frem hos meg før nå. Beklager =) Men spør den første gangen og si ifra at det er det du skal slik at du ikke bare "går". Men la kjæresten din legge listen. Han kjenner deg og dem. For meg og min er det stor forskjell på jeg tar meg til rette hos hans foreldre og hva han kan ta seg til rette hos mine.Anonymous poster hash: fdcb3...b7d Haha, ja. Jeg skal selvsagt det. Jeg har tendenser til å bli en slags etterdiltende hund når jeg er på besøk så jeg tenkte kanskje jeg skulle prøve en mer.. Avslappet tilnærming denne gangen.. Hvis jeg klarer:p tsAnonymous poster hash: e981d...160
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #15 Skrevet 18. mars 2014 Bare prøv å ikke grue deg, det blir alltid bedre enn man tror Tenk det er jo de som har oppdratt den fantastiske kjæresten din, det er de som har vært med på å "forme" ham og hans perspnlighet, så de må jo være ganske bra folk? Anonymous poster hash: e1f2c...605
Pixxie Skrevet 18. mars 2014 #16 Skrevet 18. mars 2014 Et tips er at du ikke må sitte å tenke over hva du skal si, og ikke være redd for om det virker teit, dumt osv. Da jeg var yngre og skulle treffe kjærestens foreldre var jeg så opptatt av at de skulle like meg at jeg aldri kom til det punktet hvor jeg kunne være meg selv rundt dem. Selvtillit er nok noe som kommer med årene, kunne bare ønske jeg visste det på den tiden
Gjest snoopy_93 Skrevet 18. mars 2014 #17 Skrevet 18. mars 2014 Jeg møtte foreldrene og ste-mora når vi hadde planlagt å møtes uten at foreldrene våre viste noe.. Ble tatt, men har et ok forhold nå.
Gjest Vena Cava Skrevet 18. mars 2014 #18 Skrevet 18. mars 2014 (endret) Første gang jeg skulle møte slekta fikk ke alle på en gang. Besteforeldre, tre søskenbarn, søster og hennes kjæreste i et og sammme selskap. Tror jeg aldri har vært så stille og sjenert som da. Dødspinlig. Dagen etter var vi på middag hos svigersen for første gang og dagen etter derigjen hans besteforeldre på morsiden. Jeg fikk virkelig kjørt meg den helga;) Men var vel i grunn like greit å få det ut av verden så slapp jeg tenke på det mer:P Var ikke så ille som jeg trodde da. Men det ekle var at vi ikke hadde definert oss som et par enda og jeg turte ikke spørre han om hva vi skulle si om noen av familiemedlemmene spurte om vi var kjærester eller ikke. Endret 18. mars 2014 av Cr'eme
Luckiness Skrevet 18. mars 2014 #19 Skrevet 18. mars 2014 Spør kjæresten din om familien hans, om du ikke har gjort det før. Spør om hva de forskjellige jobber med, om noen har noen spesielle interesser osv. Det kan være enklere å få i gang samtaler dersom du allerede vet noe om de. Meg og kjæresten min har alltid gitt beskjed til hverandre dersom noen i familien/bekjente den andre skal møte oppfører seg på en litt spesiell måte o.l. Så er man forberedt. Men det kommer jo an på hvor åpen man er om familien og ønsker å si slikt. Ellers så bør du prate med kjæresten din om dette, om hva du føler rundt det å møte familien. Kanskje du kan gi beskjed om at du ønsker at h*n prøver å være med deg mesteparten av tiden når dere er i selskaper o.l, slik du slipper å sitte igjen alene med nye personer. Men man må jo samtidig huske på at det sikkert er lengesiden h*n har møtt sin familie. Dere kan jo også avtale før selskaper når dere ca skal gå, slik du ikke må sitte der i flere timer å kjede deg/føle deg utilpass/osv.
Gjest Mary Quant Skrevet 18. mars 2014 #20 Skrevet 18. mars 2014 Det hele kommer jo litt an på hvor lenge dere har vært kjærester. Jeg har ikke hilst på mine barns kjærester før etter de har vært sammen forholdsvis lenge. Og så kommer det jo litt an på om han nylig har hatt en annen kjæreste. Det kan være litt vanskelig for oss svigerforeldre når barn skifter ut kjærester for ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå