AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Hei.Jeg gikk ut av ett forhold for 7mnd siden,som varte i over 1 år. Vi snakket nesten sammen hver dag etter det ble slutt,og snakket på og av igjennom hele perioden.Møtte han i juletider også.Grunnen til at det ble slutt var fordi han var veldig ustabil,han mishandlet meg mest psykisk men noe "lett" fysisk også om det i det hele tatt betyr noe.Det ødela ihvertfall mye av meg og livet mitt.Problemet er at jeg aldri klarer å slutte med kontakten.Enten så kontakter han meg eller omvendt.Jeg flyttet langt unna grunnet en jobb,han flyttet og.Jeg vet det hele er feil,men hvordan skal jeg klare å slutte?Jeg faller alltid tilbake fordi jeg ikke tror jeg kan få bedre,føler meg ensom og trenger en å snakke med.Tar lang tid før jeg kan bli meg selv igjen og etter det som skjedde,og det hjelper ikke å opprettholde kontakt.Noen tips? Anonymous poster hash: 617c6...5ae
happiest Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 Prøv å tenk på hva han gjorde meg deg og at det ikke er et slikt forhold du ønsker. Han mishandlet deg psykisk og "lett" fysisk (hva mener du med "lett" forresten?). Har du venninner der du bor? Prøv å finn på noe med venner og ha det gøy med de. Hvis du ikke har venner der du bor så kan du jo prøve å få kontakt med noen på jobben? Det er vanskelig å komme over eksen. Men du må bare bite det i deg. Slutt å send han mld og ikke svar på hans mld. Si også ifra til han at du ikke vil ha kontakt mer fordi du vil komme deg videre!
Kolibrii Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 Du må i hvert fall starte med å bryte kontakten. Han har gjort deg mye vondt og selvbildet ditt er nok ikke på topp.. Hva liker du å gjøre? Fyll opp dagene dine med ting som gir gode minner, det kan være så lite som å gå på kafé Du vil ha det litt ensomt og kjipt i perioder, men vet du hva? Det har alle, både single og de som er i forhold. Slett nummeret, og for hver gang det kribler etter å ta kontakt kan du ringe en venn eller legg fra deg tlf og finn på noe som opptar oppmerksomheten din. Lykke til!
Vill Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 Slett nummeret, blokker han på facebook o.l. Kanskje det gjør godt å prate med ein psykolog? Jobbe med sjølvbiletet ditt? Eg er sikker på at du tenker at alle mennesker er verdifulle, og at ingen fortjener å ha det vondt. Likevel gjelder ikkje dette for deg? Eg kjenner meg igjen.. Ein ting som har hjulpet meg, er å avbryte meg sjølv når slike destruktive og unyttige tanker dukker opp. Eg er ikkje god nok, korleis kan nokon vere glad i meg, osv.. Då seier eg STOPP til meg sjølv, og sier om og om igjen at "Eg er god nok! Eg fortjener å ha det bra" Om igjen og om igjen mens eg tar meg ein kopp kakao, lakker negler, tar ansiktsmaske, ser favorittserien eller skjemmer meg bort med noko anna eg liker Det er fake it 'till you make it! Det tar litt tid, men det hjelper. Kvar gang du tenker på han, så kan du seie til deg sjølv at "Eg fortjener nokon som behandler meg med respekt. Eg fortjener nokon som er snill og omsorgsfull, nokon som elsker meg. Eg fortjener det beste!" Det krever øving, men etterkvart vil det gå meir og meir automatisk Klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå