AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Skal i bursdagsfest til ei venninne i helga, og da blir det drikking. Men jeg er veldig godt igang med trening og sunt kosthold, så jeg er egentlig ikke så gira på å drikke, og det har jeg sagt. Men de syns jeg skal kunne kose meg en kveld, og jeg er vel egentlig enig i det. Men vil ikke sprenge kaloribudsjettet helt, så hva burde jeg drikke? Og kan jeg feks blande med redbull? Anonymous poster hash: 50c23...762
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 Drikker forresten ikke vin Anonymous poster hash: 50c23...762
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #3 Skrevet 17. mars 2014 Har sett litt på Tuborg Lite, er det bare 135kcal i en halvlitersboks? Isåfall så går jeg for den Anonymous poster hash: 50c23...762
happiest Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 Lettbrus som blandevann til sprit? Har sett at det selges lett-cider og lett-smirnoff i noen matbutikker også. Spis godt med mat på forhånd og prøv å unngå godis og snacks.
Popc0rn Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 Skal i bursdagsfest til ei venninne i helga, og da blir det drikking. Men jeg er veldig godt igang med trening og sunt kosthold, så jeg er egentlig ikke så gira på å drikke, og det har jeg sagt. Men de syns jeg skal kunne kose meg en kveld, og jeg er vel egentlig enig i det. Men vil ikke sprenge kaloribudsjettet helt, så hva burde jeg drikke? Og kan jeg feks blande med redbull? Anonymous poster hash: 50c23...762 Red Bull light da? Fordi Red Bull og sprit er jo ca den drinken med mest kalorier av dem alle. Du som ikke ville sprenge kaloribudsjettet... Men Red Bull og vodka smaker godt det hvis man liker Red Bull. Drikker du Tuborg Lite (som jeg regner med har 4,7%) så må du innta ca 57 kcal per alkoholprosent per liter (altså kcal per liter delt på prosentpoengene): 135 * 2 / 4,7 = 57. Med en vin ca uten sukker må du bare innta ca 39 kcal per alkoholprosent per liter . 465 / 12 = 39 Så er du ute etter mest å få i deg minst mulig kalorier per alkoholenhet, så bør du drikke ren sprit (vodka, rom, tequila, whiskey, cognac, akevitt) eventuelt blandet med sukkerfritt blandevann. Eller tørre viner (som du sa at du ikke likte)... Smirnoff Ice Light er også et alternativ. Eller lett-ciderne med under 0,5 gram sukker. Grans Uten, tror jeg de heter, men det er ikke alle som har lite nok sukker til at jeg drikker dem.
Hulderen Skrevet 18. mars 2014 #6 Skrevet 18. mars 2014 "Du må jo kunne kose deg en kveld!" er argumneter som jeg hater. Det er veldig lett å si for andre, men for den som trener/slanker seg, får det store utfall. Min kropp liker det i hvert fall ikke, at jeg bryter av et slankeopplegg. Så hold på ditt, ikke la deg manipulere. Du kan godt være med å hygge deg sammen med dem, uten å måtte drikke. 3
Sugar&Spice Skrevet 18. mars 2014 #7 Skrevet 18. mars 2014 Jeg syns ikke du burde føle deg tvunget til å drikke "for å kose deg en kveld", du sier jo selv at du ikke er så gira og at du er så godt i gang med et sunt kosthold og trening. Ikke ødelegg for deg selv. Du kan selfølgelig drikke en lite-øl eller to, men sjansen for at man ender opp med å drikke mer, samt ødelegge neste dag med både dårlig form og junk food er så stor! Er du villig til å satse det? (Så skal jeg la være å ta opp for ufattelig dårlig det er av en venninne og prøve å ødelegge den gode rytmen du har fått................) 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #8 Skrevet 18. mars 2014 Lett-øl er ikke å kose seg seg for meg. Når jeg koser meg er det smaken som teller, ikke det at jeg sitter der med noe alkoholholdig. Jeg hadde heller kjøpt noe jeg virkelig liker, og drukket veldig moderat. Anonymous poster hash: d9116...167
Gjest Faerunpedia Skrevet 18. mars 2014 #9 Skrevet 18. mars 2014 Redbull er ikke veldig smart å drikke. Som nevnt velg lettbrus blandet med sprit eller whisky/rum med cola light.
Gjest Absolutt Skrevet 19. mars 2014 #10 Skrevet 19. mars 2014 Hvis du vil kose deg, ikke drikk så mye. Champagne er vel noe av det med minst kcl i (husker ikke tallene nå) eller ville jeg holdt med unna Red Bull og Vodka. Tuborg light eller Hansa light (smaker litt bedre, synes nå jeg) er ikke så ille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå