AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Som barn var jeg veldig selvstendig men som voksen er jeg veldig dårlig til å sette grenser og stå opp for meg selv. Noen ganger er jeg veldig usikker på hva jeg mener. Når jeg ser tilbake har faren min vært veldig krass og kverulerende. I tillegg var han dominerende og veldig belærende. Svart/hvitt tankegang. Da jeg ble eldre bille han stadig hjelpe meg med ting jeg egentlig kunne klare selv så jeg ble "kneblet" på et vis. Fikk hele tiden følelsen av at jeg ikke klarte noe selv. Sliter med dårlig selvbilde. Har et anstrengt forhold til min far. Har mistenkt han flere ganger for å ha adhd eller asberger da han er rigid og snever. Hva kan jeg gjøre? Føler han manipulerer meg selv i dag.Anonymous poster hash: 094ee...b28 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 Hvordan takle min far? Hvordan få tro på et selvstendig meg?Anonymous poster hash: 094ee...b28
Medusa13 Skrevet 17. mars 2014 #3 Skrevet 17. mars 2014 Det er deg selv du må gjøre noe med, og ikke ham. Faren din er den han er, og det er du som velger hvor mye han skal få lov til å bestemme. Hvordan er du overfor andre, som kjærester, venner, samboer? Hvis du lar disse også "kneble" deg på et vis fordi det er dette du er vant med så ser jeg større farer i dette enn i din far ?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 Når jeg leser innlegget ditt lurer jeg litt på om denne dominansen startet noe senere i livet ditt, siden du snakket om at du var selvstendig som barn? Om du allerede har et grunnlag som selvstendig så tror jeg du greit skulle klare å gjenvinne den igjen. Kan du ikke gi et par eksempler på situasjoner i dag hvor du føler han manipulerer deg? Da er det litt lettere å gi deg et godt svar. Bor du forresten sammen med faren din nå, hvor gammel er du og har du ektefelle/samboer/kjæreste? Kjenner disse i så fall til hvordan du føler det i dag, og hva sier de? Anonymous poster hash: 80e64...151
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 Hvordan takle min far? Hvordan få tro på et selvstendig meg?Anonymous poster hash: 094ee...b28 Du må jobbe med deg selv og være bevisst på at alle de valg du tar kun er dine egne og ikke styrt av andres meninger og uttalelser. Om noen prøver å fortelle deg hva som er riktig eller galt å gjøre(andre enn din far og) så stopp opp og tenk hva DU mener om denne saken. Det er farlig å la seg styre av andre enten det er foreldre eller partnere eller andre. Også lett å dumpe borti psykopater som utnytter akkurat den svakheten din, og de er ikke alltid like lett å få øye på. Din far vet du i det minste hvor du har Anonymous poster hash: 80e64...151
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #6 Skrevet 18. mars 2014 Hvor ble det av deg TS ? Du ba om råd, men ikke så lett å råde deg om du ikke kan si litt mer. Får liksom ikke helt tak på hva dette gjelder Anonymous poster hash: 80e64...151
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå