AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Dette er nok veldig mange som opplever i løpet av livet tenker jeg, men hva gjør man når man virkelig føler man står fast? Jeg føler jeg står fast på alle punkter akkurat nå: skolen går ikke bra, får ikke jobbet nok ved siden av heller. Vil gjerne flytte ut, men har så klart ikke råd.. Føler jeg må sitte som en hobbypsykolog for mine venner som sliter med rus, depresjoner, alkohol osv.. Kanskje jeg er ekstra følsom om dagen, men jeg føler at hos alle rundt meg er det"meg,meg,meg". Har fått beskjed av kjæresten mine kutte ut negative folk, men av en eller annen grunn får jeg dårlig samvittighet! Mestringsfølelse og motivasjon for å få til noe som helst er helt i bånn nå.. Beste med en dag er å legge seg for å sove. Så om noen har noen råd til å greie å snu mønsteret, så skrik ut Har aldri vært noe negativ person før, så disse følelsene er litt nytt for meg.Anonymous poster hash: c5524...bd6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 Vet akkurat hvordan du har det. Var verdens mest irriterende optimist for 3år tilbake. Så snudde ALT i livet mitt seg på hodet. og jeg sitter fast. Evig pessimist og paranoid er jeg nå. Ikke har jeg råd til å flytte ut av jenterommet.. Men har heldigvis ikke venneproblemer som drar meg ned, annet enn at jeg føler deres liv bare sklir på skinner framover. :frown: Utrolig vanskelig når livet slår deg i trynet. Anonymous poster hash: 2272b...6db
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #3 Skrevet 17. mars 2014 Men et råd skal du få! Ikke utslett deg selv; i hensyn til alle andre enn deg selv. Du må sette deg selv fremst i ditt liv! Kutt ut det som drar deg ned og tømmer deg for energi, ha såpass respekt for deg selv og dine behov at du setter foten ned når noen kommer til deg med ett lass av problemer de vil dumpe på deg - hvis du kjenner du trenger fred og ro. Anonymous poster hash: 2272b...6db 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #4 Skrevet 17. mars 2014 Men et råd skal du få! Ikke utslett deg selv; i hensyn til alle andre enn deg selv. Du må sette deg selv fremst i ditt liv! Kutt ut det som drar deg ned og tømmer deg for energi, ha såpass respekt for deg selv og dine behov at du setter foten ned når noen kommer til deg med ett lass av problemer de vil dumpe på deg - hvis du kjenner du trenger fred og ro.Anonymous poster hash: 2272b...6db Takk for fint svar, godt å høre andre er i samme boks, selvom det er kjipt så klart. Har lyst til å bare flytte og starte på nytt, men kan ikke bare stikke fra alt heller.. Skal prøve å starte dagen min bedre i morgen, og komme meg på skolen så jeg ikke stryker.. 🙀Anonymous poster hash: c5524...bd6
Betty Blue Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 Dette er nok veldig mange som opplever i løpet av livet tenker jeg, men hva gjør man når man virkelig føler man står fast? Jeg føler jeg står fast på alle punkter akkurat nå: skolen går ikke bra, får ikke jobbet nok ved siden av heller. Vil gjerne flytte ut, men har så klart ikke råd.. Føler jeg må sitte som en hobbypsykolog for mine venner som sliter med rus, depresjoner, alkohol osv.. Kanskje jeg er ekstra følsom om dagen, men jeg føler at hos alle rundt meg er det"meg,meg,meg". Har fått beskjed av kjæresten mine kutte ut negative folk, men av en eller annen grunn får jeg dårlig samvittighet! Mestringsfølelse og motivasjon for å få til noe som helst er helt i bånn nå.. Beste med en dag er å legge seg for å sove. Så om noen har noen råd til å greie å snu mønsteret, så skrik ut Har aldri vært noe negativ person før, så disse følelsene er litt nytt for meg.Anonymous poster hash: c5524...bd6 Hvis dette ikke er slik vennene dine er mot deg ofte, så synes jeg du skal bære over med at de har det tøft for tiden. De som bare bruker deg som søppelkasse kan du heller vurdere å si noe til eller avslutte vennskapet med. Ellers synes jeg fint du kan si til dem at du selv har så mye å tenke på for tiden, og at du derfor bare ikke har ork og krefter til å ta innover deg for mye av andres ting akkurat nå for en periode, og håper de forstår dette.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #6 Skrevet 18. mars 2014 Jeg er der akkurat nå. Jeg pleier som regel å fortelle venner at jeg har det tøft selv, og at vi kan støtte hverandre. Men om jeg føler at de prater mer om seg selv, så sier jeg i fra. Råder deg også til å skru av telefonen i noen dager, men gi beskjed til nærmeste at du gjør dette fordi du trenger fred og ro. Lykke til Anonymous poster hash: 8534c...7c5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #7 Skrevet 18. mars 2014 Takk for svar alle sammen. Har kun de vennene igjen som er i nærområdet, de har klaget og styrt med diverse ting i flere år. Så jeg blir nok litt en skoleklasse ja.. Hatt en litt bedre dag, så nå prøver jeg å se frem til sommer og flytting. Har bestemt meg for å slutte å være med folk som "trekker deg ned" og skaper mye problemer. Når set gjelder motivasjon har jg MYE å jobbe med, men bestemt meg for å ikke gi opp! Anonymous poster hash: c5524...bd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå