AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Jeg har noen spørsmål om slanking og kosthold: 1. Hvor mye kan man gå ned i vekt per måned? Jeg tenker hva som er realistisk. Veier 75kg, og har tenkt å gå ned 5kg til sommeren. Så er det realistisk å kunne gå ned ca. 1,5-1kg i mnd? 2. Jeg tenker å gå ned i vekt ved å spise mindre kalorier, men jeg bare orker ikke å telle kalorier osv! Men jeg har tenkt å søke litt opp i hva som inneholder færre kalorier, og skal prøve å spise sunnere + mindre! Hva er bra å spise da? Tenker mest på mellommåltder, for det er de som gjør at jeg legger på meg (er så lett å bare ta et par kjeks ol i stedet). 3. Hvor ofte bør jeg trene? Jeg trener styrke ca 2 ganger i uken, men jeg har egentlig ikke så mye tid til overs pga. studier og jobb. 4. Er det fremdeles mulig å gå ned de 5 kg, selv om jeg er litt usunn en dag i helgen (litt snop/chips og gjerne alkohol hvis det blir bytur)? Anonymous poster hash: 8c169...7d0
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 1. Hvor mye kan man gå ned i vekt per måned? Jeg tenker hva som er realistisk. Veier 75kg, og har tenkt å gå ned 5kg til sommeren. Så er det realistisk å kunne gå ned ca. 1,5-1kg i mnd? 5 kg til sommeren burde gå greit 2. Jeg tenker å gå ned i vekt ved å spise mindre kalorier, men jeg bare orker ikke å telle kalorier osv! Men jeg har tenkt å søke litt opp i hva som inneholder færre kalorier, og skal prøve å spise sunnere + mindre! Hva er bra å spise da? Tenker mest på mellommåltder, for det er de som gjør at jeg legger på meg (er så lett å bare ta et par kjeks ol i stedet). du trenger ikke telle kalorier, men velg sunnere matvarer som du bruker i hverdagen, fullkornsris isteden for hvit ris osv, å stopp før du er mett. det tar ca 12 min for magen å sende signaler til hjernen om at den er mett. 3. Hvor ofte bør jeg trene? Jeg trener styrke ca 2 ganger i uken, men jeg har egentlig ikke så mye tid til overs pga. studier og jobb. du burde får til litt aktivitet hver dag selv om det ikke er direkte trening. en halvtimes tur feks 4. Er det fremdeles mulig å gå ned de 5 kg, selv om jeg er litt usunn en dag i helgen (litt snop/chips og gjerne alkohol hvis det blir bytur)? de sier at du blir ikke feit av en liten sjokolade, akkurat som at du ikke blir syltynn av en salat. alt med måte. det finnes drikkealternativer for de som går ned i vekt. øl er nei, sukkerfri brus som blandevann osv. lykke til Anonymous poster hash: 426a5...83b
Pringle Skrevet 17. mars 2014 #3 Skrevet 17. mars 2014 Jeg gikk ned 5,2 kilo fra 3. januar til 14. mars, så såfremt du ikke er veldig høy og dermed har lav BMI, er det absolutt realistisk. I alle fall må du gjøre research og passe på hva og hvor mye du spiser, hvorfor skulle det være mer stress å registrere det du spiser og spise det du har lyst på, enn å kutte ut matvarer du liker og skimpe på maten? Det du spiser og drikker i helgene teller like mye som det du spiser og drikker i ukedagene. Bare ta det med i beregningen, så går det fint å gå ned i vekt selv med kos i helgene. Du bør trene så ofte og mye at du sammenlagt med det du spiser, har et kaloriunderskudd på rundt 500 pr dag.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 Med ditt utgangspunkt kan du gå ned 5 kg på 1 mnd. Men det vil kreve litt mer, selvfølgelig. Du bør også øke litt på treningen, hvert fall med 1 dag. Anonymous poster hash: 036f5...96a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå