Gå til innhold

Hva skjer med vekten min?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg driver med lavkarbo og dette har gått utrolig bra, jeg har gått ned fra 82,6kg til 72,9kg, uten å trene! Jeg spiste ikke karbs i det heletatt utenom frukt, det er det eneste jeg ikke kan holde meg unna, men selvfølgelig jeg spiste kanskje en mango her og et eple der, ikke noen store greier....

Men så kjøpte svigermoren min ei juicepresse maskin, hun presser juice hver eneste dag, appelsin, gulrot, eple, og noen ganger spinat. Jeg er usikker men jeg tror kanskje at dette er grunnen til at jeg holder meg på 73kg?

Jeg trener også tre ganger i uken og svømmer noen søndager, en time hver gang.

Jeg pleier å veie meg hver dag, jeg klarer ikke å gå en dag uten å veie meg 3-4 ganger om dagen, viktigste målingen skjer etter at jeg har stått opp og vært på toalettet, i dag tidlig veide jeg 73,3kg, jeg spiste tre lavkarbo eggmuffins (hjemmelagde), så dro jeg å trente, så kom jeg hjem og spiste middag, kylling, squash og paprika, så til kveldsmat spiste jeg 2,5 egg og banan pannekaker med proteinpulver.

Uansett, etter treningen så veide jeg meg og jeg veide 74,8!!! Og jeg veide meg nå og jeg veide 74,9....jeg vet hva vannvekt er, men ikke hvordan det fungerer og jeg vet også at avføringen kan bli en liten stund i tarmen pga. Lavkarbo.....

Er det noe jeg bør kutte ut? Bli strengere med hva jeg spiser eller hva er greia?

Frustrert!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Derfor skal du bare veie deg en gang i uken, samme dag og til samme tid. Slapp av.

• Liker 1
Skrevet

Det blir jo bare tull når du spiser og drikker, og så veier deg på nytt. En dag i uken er sikkert nok i massevis, men om ikke annet får du begrense deg til hver morgen før frokost, etter at du har vært på do. Alt annet gir deg jo bare masse rar info :)

Gjest Runforit
Skrevet

Nå må du roe deg ned!

Å veie seg 2-4 ganger om dagen er galskap. Man skal veie seg om morgenen(knapt)1 gang i uka(eller kaste vekta og se på cm) samme dag hver uke.

Å veie seg for hver gang du putter i deg en munnfulll er på grensen, nei da har du faktisk tippet over, til et ekstremt usunt forhold til vekt, mat og kropp. Du skjønner selv at tankegangen her blir syk?

Selvfølgelig går du opp i vekt i sekundet du putter noe i deg. Drikk en liter vann så "legger du på deg", det betyr ikke noe. Det kommer ut igjen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...