Gå til innhold

Når noen sier at de VET hva selve mysteriet ved livet er.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg går i alternativ behandling for angstproblemer , og jeg tror at det har hjulpet meg.

Problemet er at bahandleren min presenterer alle sine synspunktet om livet og hensikten med livet som FAKTA. "Det er sånn og sånn" sier hun.

Ikke "Jeg tror det er sånn og sånn" - som de fleste andre av oss sier.

Hun sier at vi lever flere liv, at vi selv på forhånd bestemmer hva vi skal oppleve i våre liv før vi blir født på ny, at alle tjenester vi mottar må betales tilbake ("man får ikke noe gratis"), at vi betaler for det vi har gjort i våre forrige liv i dette livet, at engler finnes og masse , masse mer.

Nå synes jeg det er greit at hun mener alt dette - men det jeg er ukomfortabel med, er at hun sier det ikke er et livssyn - men fakta, sannheten.

Hun er med andre ord allvitende....

Jeg synes dette er latterlig, ekkelt og blasfemisk alt ettersom....

Hvordan ville dere reagert på dette?

Jeg mener at ikke noe menneske vet hele sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hillary..

Ja, jeg skjønner at du ikke liker dette. :-(

Jeg har så vidt sett på den nettsiden...

Ettersom du sliter med din mentale helse - har angst - så hadde jeg (mitt råd) søkt en mer nøytral form for behandling.

For eksempel akupunktur (om det kan hjelpe), vanlig psykoterapi / psykoanalyse, rosenterapi...

Eller vanlig lege.

Grunnen til at jeg kanksje tror det er bedre med nøytral behandling er at situasjonen din kan forverres! Her blir du fortalt en rekke sannheter... til om med om noe som kan være så vanskelig som reinkarnasjon!!! (Fytterakkern!!!) :evil:

Det er bra at du reagerer! Jeg tror folk med mentale helseproblemer trenger å styrke sitt eget ståsted og velge vei selv.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nå har jeg lest fort gjennom det som stod om intergrasjonsterapi. Jeg er i utgangspunktet skeptisk, men hva jeg mener er uten betydning.

Slik du fremstiller det har "behandleren" din fasitsvar. På siden hvor terapiformen var beskrevet er det fremhevet at metoden skal fungere nøytralt. Den har et prinsipp om ikke-innblanding og enhver endring skal springe ut fra individet selv uten påvirkning utenfra.

Kanskje du kunne konfrontert "behandleren" din om dette? For meg høres det ut som villedende markedsføring :wink:

Hun overfører sin oppfatning på deg og det er ikke riktig i forhold til beskrivelsen av metoden.

Om du føler deg ukomfortabel syns jeg du skal slutte. Ikke bruk penger på noe du stiller deg tvilende til.

Jeg får en ubehagelig følelse av noen som har svaret. Det kan umulig være mye terapi i slikt.

Om du mener at alternativ terapi er tingen for deg, kanskje du kan legge inn et nytt innlegg der du spør om noen har erfaring med noe som virker. Noe som ikke involverer kvakksalveri og "forkynning" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Hillary..

Bra at du reagerer på noe du synes virker unaturlig og rart.

Har du sjekket andre muligheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...