Salamandria Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Hei. Jeg ønsker meg en kjøkkenmaskin, og lurer på hvor mange watt den kan ha. Må jeg ha over 1000 for å kunne lage gjærdeig, eller holder det med de som er rimeligere på rundt 600 watt? Håper det er noen bakeglade som kan hjelpe meg litt her
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 Jeg har 1200 Min takler gjærdeiger helt fint iallefall. Men tror ikke jeg ville valgt en med mindre enn 900 iallefall. Anonymous poster hash: 4f68e...a3a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #3 Skrevet 17. mars 2014 For å elte gjærdeig med litt størrelse er det en fordel med 1000 watt eller mer. Anonymous poster hash: b9cfb...f1f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #4 Skrevet 17. mars 2014 Her tror jeg dere alle har misforstått noe. Det er ikke antal W som er viktigst, men hvor mange kg deig maskinen håndterer. La meg si det slik: En dårlig maskin på 1000 W håndterer fint mindre deig enn en god maskin på 800w - eller til og med en super maskin på 400 W. Du kan sammenligne det med to lyspærer, den ene en led-pære på 6w og den andre en gammeldags glødepære på 25 w. De lyser akkurat like mye, den siste der bruker bare mer strøm. Akkurat sånn er det med kjøkkenmaskiner. 1000w sier deg bare hvor mye strøm motoren drar, det sier deg ikke noe om hvor god den motoren er til å utnytte strømmen til eltekraft. Som de butikkansatte bruker w for å illustrere hvor god maskinen er så er de på bærtur og du bør oppsøke en annen butikk. Anonymous poster hash: 66976...8cd 2
Salamandria Skrevet 17. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2014 Takk for svar. Dette høres jo fornuftig ut, men etter å ha sjekket noen maskiner på nett, finner jeg ingen info om hvor mye kg deig de takler. Har du noen tips til hvor jeg finner ut av dette? Her tror jeg dere alle har misforstått noe. Det er ikke antal W som er viktigst, men hvor mange kg deig maskinen håndterer. La meg si det slik: En dårlig maskin på 1000 W håndterer fint mindre deig enn en god maskin på 800w - eller til og med en super maskin på 400 W. Du kan sammenligne det med to lyspærer, den ene en led-pære på 6w og den andre en gammeldags glødepære på 25 w. De lyser akkurat like mye, den siste der bruker bare mer strøm. Akkurat sånn er det med kjøkkenmaskiner. 1000w sier deg bare hvor mye strøm motoren drar, det sier deg ikke noe om hvor god den motoren er til å utnytte strømmen til eltekraft. Som de butikkansatte bruker w for å illustrere hvor god maskinen er så er de på bærtur og du bør oppsøke en annen butikk. Anonymous poster hash: 66976...8cd
debattanten Skrevet 18. mars 2014 #6 Skrevet 18. mars 2014 Kommer veldig ann på den totale kvaliteten dette tror jeg. Kitchen Aid som vi har har vel rundt 300watt, men pga litt spesiel utforming på drivverk og slikt så takler den likevel deiger med opp mot 1kg mel + vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå