Gå til innhold

Solarium-hvor lenge?

Solstrålemamma

Anbefalte innlegg

Tenkte å ta solarium. Har ikke tatt det på noen år. Hvor lenge bør jeg ligge i starten? Tenkte å gå ca annrnhver uke. Lurer også på hvor man får kjøpt solariumsbriller. Det er et ubetjent solarium jeg har tenkt å bruke. Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vet bare hvordan det er hos brun og blid, og de selger briller i automaten sin. Første gang du soler deg kan du ligge 5-6 min, sol deg annenhver dag, og øk med 2 min hver gang.

Anonymous poster hash: d19fd...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alltid en runde med solarium om vinteren for å få D-vitaminer, noe som også er med på å forebygge sykdommer.(se artikkel)

Hvis du ikke har vært på en stund, så begynne forsiktig og øk etter hvert. Jeg tar nå ca 20 minutter hver uke eller annenhver. Det er bråsolingen og solbrentheten som er farlig.

http://www.dagensmedisin.no/debatt/solarier-sol-og-helse/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å ta solarium. Har ikke tatt det på noen år. Hvor lenge bør jeg ligge i starten? Tenkte å gå ca annrnhver uke. Lurer også på hvor man får kjøpt solariumsbriller. Det er et ubetjent solarium jeg har tenkt å bruke. Takk for innspill!

Du må ta oftere enn annenhver uke, ta 2-3 ganger i uken hvis du vil ha farge. Begynn med 10 min og øk med 5 min hver gang. Bruk spf 10 i ansikt og på bryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det kommer an på hudtypen din. det henger som regel en plakat inne på solariet med anbefaling om hvor lenge du bør sole deg osv. briller skal også fåes kjøpt på automat der. hvis de ikke har det går det sikkert an å kjøpe det billig på nett. jeg tar veldig sjelden sol, men ligger i 20-25 minutter. har en hudtype som sjelden blir brent og blir fort brun. det er lurt å ta sol litt oftere enn annenhver uke hvis du vil bli brun. i hvertfall 2-3 ganger i uka til du oppnår den fargen du vil ha. deretter vedlikeholde den ved å ta sol 1-2 ganger i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar! Hadde vært fint å få litt farge men velvære er målet i første omgang. Blir jeg brun etterhvert er jo det et pluss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ha egen type solkrem til solarium? Leste her inne at en mente det i en annen tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ha egen type solkrem til solarium? Leste her inne at en mente det i en annen tråd?

ja, du får kjøpt ulike kremer på en automat i solariet. det er ikke nødvendig da, men er vel for å bli fortere brun, få jevnere farge e.l. jeg har aldri brukt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...