Berit Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Hvis noen inviterer meg på besøk, synes jeg det er hyggelig og på sin plass at jeg inviterer igjen en annen gang. Ellers kan man ikke forvente å bli invitert igjen og igjen. Har en venninne som ytterst sjelden inviterer hjem til seg, men ønsker og forventer alltid å bli bedt til andre. Fortsetter du å invitere noen som aldri ber deg med på noe? Hun vil bli invitert av deg, men vil ikke selv invitere.
Inwe Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 (endret) Ja, om jeg vil ha besøk av henne så. For meg er det det samme hvor vi henger så lenge vi finner på noe sammen. Jeg er forsåvidt den venninna som alltid er på besøk og sjelden får besøk, men det er mest fordi mine venninner er veldig hjemmekjære. Endret 17. mars 2014 av Inwe
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #3 Skrevet 17. mars 2014 Jeg er den som heller drar til andre, så jeg inviterer ikke de "tilbake til meg". Men det har mest med bosituasjon å gjøre, og at det er enklere for meg å dra til de, enn omvendt(ei har feks ikke lappen, mens noen andre er alene med barn). Anonymous poster hash: 14928...0f0
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #4 Skrevet 17. mars 2014 Hvis noen inviterer meg på besøk, synes jeg det er hyggelig og på sin plass at jeg inviterer igjen en annen gang. Ellers kan man ikke forvente å bli invitert igjen og igjen. Har en venninne som ytterst sjelden inviterer hjem til seg, men ønsker og forventer alltid å bli bedt til andre. Fortsetter du å invitere noen som aldri ber deg med på noe? Hun vil bli invitert av deg, men vil ikke selv invitere. jeg har liten hybel og bor litt usentralt så jeg drar alltid på besøk. Anonymous poster hash: 07fbb...54c
Essie_ Skrevet 17. mars 2014 #5 Skrevet 17. mars 2014 Ja, jeg inviterer mine venninner til meg. På samme måte som de inviterer meg til seg. Holder ikke regnskap.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #6 Skrevet 17. mars 2014 Jeg synes dette varierer veldig, bl.a. etter bo- og familiesituasjon, og hvilken type besøk det er. Er det snakk om å invitere på middag eller lignende slik at det alltid blir en del jobb og utgifter på verten, mens besøket får gratis mat, så bør man absolutt "invitere tilbake". Er det derimot uformelle besøk uten servering, så synes jeg ikke det er noe særlig poeng å invitere tilbake. Da åpner man heller for et nytt besøk til enten den ene eller den andre ved å si at det var et hyggelig besøk og at vi gjerne vil gjøre det igjen en gang. F.eks. foretrekker jeg ofte å få besøk fremfor å dra på besøk, siden jeg ikke ønsker å forlate hunden alene hjemme stadig vekk. Er jeg invitert bort med hund blir det en annen sak. Ellers varierer det hvem som blir vert alt etter bosted (sentralt, usentralt), boforhold (større bolig, bitteliten hybel), familiesituasjon (alenemødre drar gjerne ikke hjemmefra på kvelden f.eks.), transportsituasjon (jeg som har bil har lettere for å dra på besøk enn min venninne som er avhengig av buss), og så videre. Anonymous poster hash: d192d...338
Berit Skrevet 17. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 17. mars 2014 Fint å lese hva dere tenker og gjør. Forstår dere godt alle sammen. Jeg holder heller ikke regnskap selvsagt. Men har reagert litt på en av venninnene som omtrent alltid gang på gang er den som alltid bare tar imot og aldri selv vil spandere noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå