Gå til innhold

Barn tatt av barnevern, grunnet vold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En mor jeg kjenner, har 4 barn med 4 menn.. 3 av barna er tatt av barnevernet, der en er hos far. Mor har mye samvær med det ene barnet, litt med det andre, og får ikke se det tredje. Det fjerde bor sammen med mor.

Jeg VET med sikkerhet at barna er tatt ifra mor pga vold, understimulering og det faktum at det er veldig mye menn inni bildet. Hvordan kan det ha seg at det ene barnet får bo hos mor, og at samvær med de tre andre barna er så forskjellig?

Jeg kjenner jeg er bekymret fordi barna som er der på samvær, da jeg vet hvordan forholdene var før barnevernet kom inn i bildet..

Anonymous poster hash: 8b127...478

Videoannonse
Annonse
Gjest Elseby13
Skrevet

Så lenge barnevernet har tilsyn med familien, bør du la dem være i fred.

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor du måtte opplyse at kvinnen har barn med fire ulike menn. Det kan være mange årsaker til at hun havnet i slike omstendigheter.

AnonymBruker
Skrevet

En mor jeg kjenner, har 4 barn med 4 menn.. 3 av barna er tatt av barnevernet, der en er hos far. Mor har mye samvær med det ene barnet, litt med det andre, og får ikke se det tredje. Det fjerde bor sammen med mor.

Jeg VET med sikkerhet at barna er tatt ifra mor pga vold, understimulering og det faktum at det er veldig mye menn inni bildet. Hvordan kan det ha seg at det ene barnet får bo hos mor, og at samvær med de tre andre barna er så forskjellig?

Jeg kjenner jeg er bekymret fordi barna som er der på samvær, da jeg vet hvordan forholdene var før barnevernet kom inn i bildet..

Dette antar jeg er det yngste barnet, og at de andre ble tatt fra henne før dette siste ble født?

Da er det ny sak, og det tar ny tid. Det skal mye til før barnevernet tar omsorgen fra folk, så hun får dessverre lov til å ødelegge enda et barn før de kan foreta seg noe. :(

Anonymous poster hash: 3c1a0...fa6

• Liker 5
Skrevet (endret)

.

Endret av chania88
Skrevet

Er du bekymret så send bekymringsmelding til bv. Er ikke bra at det barnet bor hos mor om tre andre er tatt fra henne med bra grunn!

• Liker 2
Skrevet

Det høres jo ut som om barnevernet er sterkt inne i bildet allerede, så jeg ville slått meg til ro med at de holdt en viss oppsikt med denne dama. Hun blir garantert fulgt opp med en slik bakhistorie

Skrevet

Tror desverre dette er ganske vanlig :/ Er de tre andre tatt før nr 4 ble født, kan de ikke ta nr 4 før de vet at hun er voldelig eller hva det måtte være med h*n og... Desverre får foreldrene alt for mange sjanser!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor du måtte opplyse at kvinnen har barn med fire ulike menn. Det kan være mange årsaker til at hun havnet i slike omstendigheter.

Nå er ikke jeg TS, men det handler vel om at fire barn med fire ulike menn er veldig uvanlig. Når man har fått barn med to forksjellige fedre, ikke er sammen med noen av dem, og blir sammen med en tredje så syns jeg ærlig talt det er på tide å tenke på om det er så lurt å få enda en unge. Når du er sammen med en fjerde potensiell barnefar.. Ja.. Da bør man vel kanskje forstå at man har gjort noen dårlige valg og bør slutte med barneproduksjon.

Anonymous poster hash: 6ae72...553

• Liker 9
Skrevet

Tror desverre dette er ganske vanlig :/ Er de tre andre tatt før nr 4 ble født, kan de ikke ta nr 4 før de vet at hun er voldelig eller hva det måtte være med h*n og... Desverre får foreldrene alt for mange sjanser!

Du aner dessverre ikke hva du prater om. Barnevernet/fylkesnemda har hjemmel til å foreta omsorgsovertakelse etter § 4-12 d dersom det er overveiende sannsynlig at et barns helse og/eller utvikling kan bli alvorlig skadd ved å bli værende hos foreldrene. Dessuten kan nyfødte tas før de blir med foreldrene hjem fra fødeklinikken, jf. § 4-8(2).

Gjest Lincoln
Skrevet (endret)

Fordi det tyder på at hun en ekstremt ustabil personlighet uten evne til å ta konsekvenser og ansvar. Det kan være mange årsaker, og ingen taler til hennes fordel.

Ellers behøver det ikke bety noe som helst at barnevernet er involvert. Så ufattelig mange inkompetente nek som det finnes i den etaten finner du ikke noe annet sted.

Hvis man er bekymret så skal man bry seg, ikke se en annen vei og håpe at kanskje noen andre tar tak.

Endret av Lincoln
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om en familie der bare ene barnet ble tatt fra foreldrene på grunn av vold. Siste barnet vokste ikke opp med vold ,men med masse psykisk mishandling men her grep ikke BV inn selv om de hadde vært inne og tatt det eldste barnet.

Jeg ville sendt enda en bekymringsmelding hvis jeg var deg.

Anonymous poster hash: 36404...ce4
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Det barnet som bor hos mor er yngst ja. Det at hun har så 4 barn med 4 menn mener jeg er vesentlig, da jenta bare er 22 år gammel. Eldste barnet er 6. Så da har det vært ganske mye til og fra for barna da, hun har flyttet sammen med en ny mann ca engang i året. Hun har også flyttet fra kommune til kommune for å komme unna barnevernet. Når BV tok barna, så hadde hun flyttet til ny kommune og det var BV i den gamle kommunen som plasserte barne i fosterhjem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Det barnet som bor hos mor er yngst ja. Det at hun har så 4 barn med 4 menn mener jeg er vesentlig, da jenta bare er 22 år gammel. Eldste barnet er 6. Så da har det vært ganske mye til og fra for barna da, hun har flyttet sammen med en ny mann ca engang i året. Hun har også flyttet fra kommune til kommune for å komme unna barnevernet. Når BV tok barna, så hadde hun flyttet til ny kommune og det var BV i den gamle kommunen som plasserte barne i fosterhjem.

Dette hørtes ut som en jente i kommunen jeg bor i. Hun har 4 barn med 4 forskjellige. Der 3 av barna ble tatt av barnevernet før det fjerde ble født. Det var i tillegg spekulasjoner om to mulige fedre til den siste ungen.

Eldste barnet er 6 år og alderen på moren er rett over 20 år.

Ene barnet bor hos faren sin. Høres utrolig likt ut som det du beskriver

Anonymous poster hash: 2bb8c...e2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes ut som en jente i kommunen jeg bor i. Hun har 4 barn med 4 forskjellige. Der 3 av barna ble tatt av barnevernet før det fjerde ble født. Det var i tillegg spekulasjoner om to mulige fedre til den siste ungen.

Eldste barnet er 6 år og alderen på moren er rett over 20 år.

Ene barnet bor hos faren sin. Høres utrolig likt ut som det du beskriver

TS her. Hun er nå gift med faren til yngste, og det har vært snakk om anna far..

Far har også en datter fra før som han ikke får treffe...

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Hun er nå gift med faren til yngste, og det har vært snakk om anna far..

Stakkars barn :/ det var jeg som kommenterte det om at syntes saken var kjent for meg.

jeg vil råde deg til å få gjort noe med det. Kjenner du henne så godt at du kan holde øye med henne?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe med henne å gjøre lenger, folk hun har flyttet til en helt annen kommune- igjen.. Men jeg håper og tror barnevernet i den kommunen holder oppsikt med de! TS

AnonymBruker
Skrevet

Samarbeider ikke barnevernet mellom kommunene?? Og faren som hun er gift med nå som er far til siste barnet får ikke se sitt tidligere barn? Vet du noe om grunnen til dette?

Hvis ikke barnevernet i den nye kommunen vet om disse sakene, og barnevernene i de andre kommunene ikke har planer om å følge opp og opplyse barnevernet i den nye kommunen, så ville jeg sendt en bekymringsmelding, ja.

Anonymous poster hash: 0a86e...49c
  • Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sendt melding, for selvom barnevernet er inne så er de helt avhengige av meldinger da de ikke kan vite alt. Det kan avgjøre om de kan sette inn flere tiltak eller ikke.

Anonymous poster hash: c2a38...7ef
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du legger ut litt mye informasjon om personer her. Om man har fire barn med fire ulike menn er det fort gjort for bekjente av den aktuelle personen å kjenne igjen vedkommende. Om du da vet årsaken til hvorfor hun har en slik relasjon med barna som hun har, så er det bare å kontakte barnevernet i kommunen hun bor i for å uttrykke din bekymring ovenfor dem.

Anonymous poster hash: bf03f...0fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt barnevernet! Bedre å få inn en melding for mye enn en for lite i sånne situasjoner.

Anonymous poster hash: 004db...8bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...