Millimani Skrevet 17. mars 2014 #21 Skrevet 17. mars 2014 Smaken er som baken. Personlig synes ikke jeg noe om navnet Hermine, men det er meg.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #22 Skrevet 17. mars 2014 Tenker på ei jente med samme navn, kanskje 12 - 13 år, feit (stakkars) med en mor som skryter uhemmet av barna sine til stadighet på face. Mor er liksom alltid sprudlende... Ja, det er hva jeg tenker på når jeg hører det navnet... Anonymous poster hash: f1846...b4e
Seftali Skrevet 17. mars 2014 #23 Skrevet 17. mars 2014 Hmm, muligens noe jeg kunne kalt kaninen min om jeg ikke fant på noe annet. Men helt klart ikke noe førstevalg.
Jolene Skrevet 17. mars 2014 #24 Skrevet 17. mars 2014 Tenker utelukkende på Harry Potter, og NEI jeg er ingen fan
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #25 Skrevet 17. mars 2014 Ville bare høre litt meninger rundt navnet Hermine? Jeg tenker på Herbalife Anonymous poster hash: ef17c...bc6
Gjest Silverstream Skrevet 17. mars 2014 #26 Skrevet 17. mars 2014 Synes det er et fint navn Ikke bry deg om de andre som sier at du ikke kan velge det navnet fordi da vil barnet bli mobbet. Da er det heller mobberne som skal tas hånd om, ikke "Hermine".
Tanuki Skrevet 18. mars 2014 #30 Skrevet 18. mars 2014 Syns det er et fint navn, tenker selfolgelig paa Hermine i Harry Potter, og hun er jo en flott rollemodell for jenter:) 2
Gjest Trolletrine Skrevet 18. mars 2014 #31 Skrevet 18. mars 2014 Jeg synes det er kjempefint! Hadde mannen min vært enig hadde jenta vår hatt det navnet. Må bare legge til at jeg aldri har lest eller sett Harry Potter så det kommer ikke derfra.[/ Signerer! Nøyaktig samme situasjon her ;-)
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #32 Skrevet 18. mars 2014 "Vingardium leviosa!"Anonymous poster hash: b8be5...9a4 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #33 Skrevet 18. mars 2014 En slektning av meg heter det og hun ble født lenge før den første Harry Potter boka kom ut. Syns det er fint jeg Anonymous poster hash: aa93e...e85
Teeny Skrevet 19. mars 2014 #34 Skrevet 19. mars 2014 Tenker på hun jenta i Harry Potter med en gang. Får for meg at de som kaller ungen sin for det må være Harry Potter fan Ikke helt min stil akkurat. Minner meg litt om "hermit", som betyr utstøtt aleneboer.
Gjest lillelarve Skrevet 19. mars 2014 #35 Skrevet 19. mars 2014 Synes det er et søtt navn, og gjør jo ingenting om det assosieres med Harry Potter. Finnes verre navn, altså. Jeg kjenner ei som kalte barnet sitt for Tyra...etter Tyra Banks. Men det høres helt rart ut på norsk. hehe... Så Hermine er jo fint i forhold til det, og høres også bra ut på norsk. Men jeg ville nok ikke kalt mitt barn det
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #36 Skrevet 19. mars 2014 Liker navnet. Vet om 2 jenter som heter Hermine. De er under 7 begge to, og barna på deres alder vet ikke hvem Hermine Grang eller Harry Potter er. Har aldri hørt dem bli mobbet , nei. Ellers er det bare tull å si at man ikke skal kalle barna sine det ene eller det andre fordi de kan bli mobbet! Kjenner både en Casper, Jesper og en Jonathan. Aldri hørt dem bli mobbet for navnet, men noen av dem har blitt mobbet for andre ting. Utseende, væremåte...you name it! Synes du skal kalle en jente Hermine om du liker det! Aldri HØRT DEM bli mobbet? Neeei, da blir de nok ikke det. Var nok ikke så mange som hørte en jeg kjenner bli mobbet, heller.....Anonymous poster hash: ae72b...bb4
akkuratnå Skrevet 19. mars 2014 #37 Skrevet 19. mars 2014 Synes navnet er fint! Vet om ei som heter det, og hun har aldri blitt mobba for navnet, så hvor det kommer fra vet jeg ikke. At navnet minner on Harry Potter er vel heller ikke så ille? Det er barnebøker, ikke en strippeklubb. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #38 Skrevet 19. mars 2014 Personlig syns jeg ikke det er fint. Jeg har lest Harry Potter bøkene og er blodfan, så vil naturligvis assosiere navnet med det og anta at foreldrene er fans. Men ser ikke hvorfor hun skulle bli mobbet for navnet? Alle navn kan rime med noe eller assosieres med et eller annet. Jeg selv ble kalt for Melonika, og jeg har et så vanlig navn som Veronica.. Der er det nok heller fantasien som setter grenser, tror jeg.. Liker du navnet, så går du for det. Alle vil mene et eller annet om navn, og jo mer spesielt jo mer oppsikt vil det jo så klart vekke. Noen vil like det, andre ikke. Anonymous poster hash: 9836c...f42
Koshka Skrevet 19. mars 2014 #40 Skrevet 19. mars 2014 Det minner jo om Harry Potter, men i fremtiden vil det vel ikke assosieres så mye med det. Søtt navn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå