AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Huff..magen min tåler ikke rødløk. Jeg spiser det, og vips så har jeg mageknip og luft i magen. Jeg prøver å plukke det av så fort jeg ser det, men det er jo gjemt i alt mulig av salater, wraps og baguetter. Oppdager gjerne halvveis at jeg har gumlet i meg masse rødløk...også sitter jeg der med mageknip igjen. Er det virkelig bare meg som plages med dette??? Pinlig og vondt...*sukk* Anonymous poster hash: cca18...7b7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 Jeg kan ikke spise noen typer løk, da blir jeg sittende på toalettet resten av dagen. Jeg lager av den grunn stort sett min egen mat. Ofte lar løken seg erstatte av for eksempel vårløk eller purre, det bruker jeg mye av. Anonymous poster hash: 3c6d2...834
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #3 Skrevet 17. mars 2014 Neida, du er ikke alene. Jeg har irritabel tarm, og blir oppblåst og får mageknip av ganske mye! Må unngå alt fra hvetemel, druer, melk med laktose, en del kornprodukter osv. Ikke alltid jeg klarer dette, og visp så står jeg der om kvelden med 3 mnd gravidmage Anonymous poster hash: 77e8e...2da
Vulpes Skrevet 17. mars 2014 #4 Skrevet 17. mars 2014 Løk er en av de typiske ingrediensene mange kan reagere på om de sliter med mage-/tarmproblemer. Tror det er fordi de inneholder mye fruktaner? Så nei, det er ikke bare deg
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #5 Skrevet 17. mars 2014 Blir bare så frustrert... Må dissekere maten for å unngå dette, og det passer seg ikke akkurat i selskap med andre.. For all del, jeg har egentlig ikke noe å klage på når det bare er denne ene matvaren jeg ikke tåler. Men jeg blir litt lei når jeg finner det i så mye mat. Sitter der å pirker som en bortskjemt unge da. Bare derfor jeg lurte på om "alle" tåler det siden det er gjemt i mye mat, og jeg hører aldri noen klage på det. Men det er kanskje ikke noe man snakker høyt om? Jeg må si at jeg gjør ikke det. "Nei, jeg kan ikke spise det, for jeg blir så gassy" Eh...nei... :D Anonymous poster hash: a8ae7...a58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå