Gjest jentesomsliter Skrevet 2. juni 2004 #1 Skrevet 2. juni 2004 Typen min og jeg har vært sammen i halvannet år nå. Han har aldri vært spesielt romantisk av seg, men jeg har fått fine gaver på merkedager (jul, bursdag, 1-årsdagen, valentines day...), og da har vi også vært på romantisk date. Men det er hverdagen som er problemet. Jeg synes det blir så utrolig hverdag hvis dere skjønner. Vi går på skole, jobb, spiser middag, ser på tv, sitter ved pcen og så går vi og legger oss. URK! Jeg takler det snart ikke mer. Jeg har sagt det så utrolig mange ganger hva jeg savner i forholdet vårt, men han sier vi ikke har råd eller tid, eller så vet han ikke konkret hva han skal gjøre. Jeg tviler ikke et sekund på at han elsker meg, det vet jeg at han gjør. Men jeg kjeder meg, jeg er lei, jeg savner lidenskap og romantikk. Blir snart gal!! Et par ganger har jeg trua med p gjøre det slutt... halvveis... Og han blir skikkelig lei seg da, men han gjør jo ikke noe. Han spør når jeg flytter ut liksom :o Vi har det så utrolig bra og gøy sammen, men jeg føler vi er bestevenner og at følelsene mine er litt fraværende noen ganger. Men jeg hadde aldri funnet enn bedre mann en han, tror jeg... usikker... Uansett så er det ting som gjør at jeg ikke kan gjøre det slutt akkurat nå + at jeg tror ikke jeg hadde takla å gjøre det slutt. Jeg hadde jo blitt knust :cry: Jeg har tatt initiativet til å gjøre det romantisk flere ganger. Tent lys, laget middag, kjøpt gaver... Men han gjør det aldri. Hva gjør jeg...?
~sikka~ Skrevet 2. juni 2004 #2 Skrevet 2. juni 2004 Snakk med ham om hvordan du føler det, menn er langt fra tankelesere og må ofte ha ting stavet ut før de vet hva du egentlig mener Lykke til.
~sikka~ Skrevet 2. juni 2004 #3 Skrevet 2. juni 2004 Det hjelper nok heller ikke å true med å gjøre det slutt, han blir ikke mer trygg på deg av at du driver med trusler.
Gjest jentesomsliter Skrevet 2. juni 2004 #4 Skrevet 2. juni 2004 Jammen... Jeg sa jo at jeg har snakka med han utrolig mange ganger. Jeg har sagt rett ut hva jeg savner og lengter etter... Mener jo ikke å true med å gjøre det slutt, men når jeg nå er så lei som jeg er, så får jeg faktisk lyst til å gjøre det slutt og finne meg en romantisk mann!
punkyB Skrevet 2. juni 2004 #5 Skrevet 2. juni 2004 Prøver du å gjøre det lidenskaplig og romantisk ?
Gjest jentesomsliter Skrevet 2. juni 2004 #6 Skrevet 2. juni 2004 Prøver du å gjøre det lidenskaplig og romantisk ? Ja jeg har gjort masse for å gjøre det romantisk. Men jeg har jo forstått at mannen min har det meste, men han er ingen romantisk person... Man kan jo ikke få både i pose og sekk da... :oops:
Gjest agurk Skrevet 2. juni 2004 #7 Skrevet 2. juni 2004 Må bare si lykke til dersom du håper på å finne en mann som du ikke vil oppleve hverdager med! slik er det, det er flest hverdager. Så får heller du lage til romantiske aftener!
Gjest the imp Skrevet 2. juni 2004 #8 Skrevet 2. juni 2004 Det der høres litt ut som eks-kjæresten min, og for den del livet med den nye kjæresten min. Å true med å gjøre det slutt fordi han ikke er romantisk nok tror jeg ikke er noen særlig dårlig ide, selv om du har snakket med ham om det flere ganger. Et forhold skal jo også være bygget på trygghet, og hvordan skal dere kunne få den tryggheten hvis du truer med å gjøre det slutt? Hverdager kommer, uansett. Men dersom dere blir sittende foran hver deres pc med f.eks spill osv så kan du jo prøve å dra han med på et eller annet da. Se en film for eksempel, eller gå en tur, nå som der er sommer får dere jo ferie fra skolen ihvertfall og dere kan jo stikke og bade osv. Dersom han er treg å få med så dra han med deg, har dere begge to blades kan dere jo ta dere en tur på blades, morsomt, dere får frisk luft og litt trening. Dersom han ikke gidder å finne på noe så finn på noe aleine. Dra ut med venner, les en bok osv. Du sier det er grunner til at du ikke kan gjøre det slutt akkurat nå, hva slags grunner? Dessuten, enkelte gutter er bare ikke romantiske uansett. Verken min eks-kjæreste eller min nåværende er særlig flinke til å kjøpe blomster, lage i stand romantisk middag osv. Sånn er det bare, og hvis det er det viktigste tror jeg du har funnet feil gutt, dessverre.
Gjest Lompa Skrevet 3. juni 2004 #9 Skrevet 3. juni 2004 Vis ham det du har skrevet her. Ikke sikkert det hjelper, men da må du bare ta et oppgjør med deg selv om hva som er viktigst for deg.
NangaParbat Skrevet 3. juni 2004 #10 Skrevet 3. juni 2004 Som en litt uromantisk mann kjenner jeg meg igjen her. Som en tidligere påpekte er det ikke alle menn (eller kvinner?) som er så romantiske av seg. Synes også det blir feil av deg å kreve at han skal være romantisk. Og trusler er alltid et dårlig virkemiddel i et forhold. Kanskje må du ta et oppgjør med dine egne prioriteringer? Er han virkelig mannen du elsker? til tross for at han ikke er så romantisk? Når det er sagt, er det viktig å holde et forhold vedlike - og det betyr litt innsats. For min egen del har jeg funnet ut at en grei tommelfingerregel er at jeg tar initiativ til noe romantisk minst en gang i måneden - kan være en overraskelsesmiddag, en tur e.l. Tror en del menn(meg selv inkludert) ikke føler det samme behovet for romantikk - men jeg synes jo det er veldig hyggelig å gjøre noe som gleder kjæresten. Det er vel mest snakk om å ta seg selv i nakken for å "komme igang".
Gjest Alt for trauste nordmenn! Skrevet 3. juni 2004 #11 Skrevet 3. juni 2004 "1 gang i måneden"??!! Skrekk og gru... Jeg hadde ikke klart å leve med en så uromantisk mann. Det å være romantiks handler om evnen til å se livet vi lever og oss selv midt oppe i det. Romantikk handler om kreativitet og initiativ. En behøver ikke å være kvinne for å være romatisk.. Romantisk- er en holdning - en måte å se livet og hverdagene på. Enkelte mennesker er ikke i stand til å betrakte livet på den måten. Jeg kaller dem enkle, A4 og alt for praktiske i sin tenkemåte. Det er fint å være logisk, strukturert og praktisk og flink. Men de kan man briljere med på jobben. Når man så kommer hjem, er det virkelig slik at dagens norske kjærestepar sitter i stuen med hver sin PC og spiller spill???!! Jeg blir sjokkert! :o Selv velger jeg menn med sans for vin, kultur, opera, musikk, god mat, reiser osv. Da får en gjerne på kjøpet litt "romantikk", fordi de er spennende som personer. Jeg kunne aldri ha valgt en kjedelig mann som er så erke traust.
Gjest jentesomsliter Skrevet 3. juni 2004 #12 Skrevet 3. juni 2004 Takk for masse tips! Kanskje det er meg som bør ta meg sammen... Jeg vet jo at han ikke er en romantisk person, og kan jo ikke kreve at han skal være en annen enn den han er... En romantisk ting i mnd hørtes jo knall ut. Hadde vært godt fornøyd med det jeg. Er ikke sååå kravstor, men når vi gjør en ting i hvert skuddår så blir det kjipt :-( Det som er litt kjipt er at når vi spiser middag sammen, eller ser en film, så tror han vi har gjort noe kjeeemperomantisk liksom. Det kunne jo vært det hvis han hadde skrudd av lyset, tent noen stearinlys - skapt litt stemning liksom! Vi får se. Får prøve å ta litt mer initiativet jeg også..
Gjest jentesomsliter Skrevet 3. juni 2004 #13 Skrevet 3. juni 2004 "1 gang i måneden"??!! Skrekk og gru... Jeg hadde ikke klart å leve med en så uromantisk mann. Det å være romantiks handler om evnen til å se livet vi lever og oss selv midt oppe i det. Romantikk handler om kreativitet og initiativ. En behøver ikke å være kvinne for å være romatisk.. Romantisk- er en holdning - en måte å se livet og hverdagene på. Enkelte mennesker er ikke i stand til å betrakte livet på den måten. Jeg kaller dem enkle, A4 og alt for praktiske i sin tenkemåte. Det er fint å være logisk, strukturert og praktisk og flink. Men de kan man briljere med på jobben. Når man så kommer hjem, er det virkelig slik at dagens norske kjærestepar sitter i stuen med hver sin PC og spiller spill???!! Jeg blir sjokkert! :o Selv velger jeg menn med sans for vin, kultur, opera, musikk, god mat, reiser osv. Da får en gjerne på kjøpet litt "romantikk", fordi de er spennende som personer. Jeg kunne aldri ha valgt en kjedelig mann som er så erke traust. Utroolig deilig å høre det her. Begynte nesten å tro at det var meg det var noe galt med
NangaParbat Skrevet 3. juni 2004 #14 Skrevet 3. juni 2004 "1 gang i måneden"??!! Skrekk og gru... Jeg hadde ikke klart å leve med en så uromantisk mann. Det å være romantiks handler om evnen til å se livet vi lever og oss selv midt oppe i det. Romantikk handler om kreativitet og initiativ. En behøver ikke å være kvinne for å være romatisk.. Romantisk- er en holdning - en måte å se livet og hverdagene på. Enkelte mennesker er ikke i stand til å betrakte livet på den måten. Jeg kaller dem enkle, A4 og alt for praktiske i sin tenkemåte. Det er fint å være logisk, strukturert og praktisk og flink. Men de kan man briljere med på jobben. Når man så kommer hjem, er det virkelig slik at dagens norske kjærestepar sitter i stuen med hver sin PC og spiller spill???!! Jeg blir sjokkert! :o Selv velger jeg menn med sans for vin, kultur, opera, musikk, god mat, reiser osv. Da får en gjerne på kjøpet litt "romantikk", fordi de er spennende som personer. Jeg kunne aldri ha valgt en kjedelig mann som er så erke traust. Spørs helt hva man legger i ordet romantikk. Man kan jo drive med en hel masse spennende ting på fritid og på arbeid uten at det dermed er sagt at man er romantisk. Slik jeg ser det kan man ha sans for vin, kultur, opera, musikk, god mat og reiser uten å være romantisk. Disse tingene kan jeg oppleve flere ganger i måneden uten at jeg dermed vil beskrive det som romantikk. For meg er det mer utgangspunktet for handlingen som gjør den romantisk - at den er utføres for å glede og overraske den du er glad i.
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2004 #15 Skrevet 3. juni 2004 Henger meg på kommentaren fra Alt for trauste nordmenn. Er selv sammen med en utenlandsk mann. Han er romantisk uten å overdrive. Har tidligere vært sammen med nordmenn og har inntrykk av at de fleste nordmenn er veldig trauste og kjedelige. Tror at de rett og slett ikke tenker på å gjøre det litt koselig for kjæresten og dersom de får den idèen, så er de redd for å dumme seg ut. ?? Å være romantisk behøver jo ikke å bety at de må ta oss ut på dyre restauranter el. Kjæresten min sender meg romantiske kort på mail de dagene vi ikke møtes, han sender kort i posten for å ønske meg lykke til på eksamen, han sender sms for å si at han savner meg osv. Det behøver ikke å koste så mye.
Gjest Seleena Skrevet 6. juni 2004 #16 Skrevet 6. juni 2004 Kjenner meg litt igjen her. Kanskje du savnar det å vere forelska på nytt? Alt er nytt og romantisk? Det å måtte vere romantisk og spennande etter 1½ år kan jo bli litt slitsomt etterkvart dersom ein gjer det ofte. Og det er ikkje lett å forandre ein voksen mann. Du seier jo sjølv at dykk er meir som bestevenner. Ser du for deg han som ein framtidig mann? Tenk om han ikkje forandrar seg?
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2004 #17 Skrevet 6. juni 2004 Helt vanlige hverdager kan også være romantiske når man er sammen med en person man elsker. Sitte tett inntil hverandre og se en film, gi hverandre et kyss når man passerer hverandre på vei til og fra andre gjøremål, varme blikk, impulsiv sex, hyggelige kommentarer, samarbeid om å kjøre skrap på søppelfyllinga (kysse hverandre ved en kontainer!), gode samtaler ved måltidene. Eller bare oppleve det gode "samværet" og den gode stemningen når hver enkelt er opptatt med en bok eller pc mm. Følelsen av trygghet og at man kan være 100% seg selv sammen med et annet menneske. Og at det andre mennesket liker deg akkurat slik du er. Gjensidigheten. Kjærligheten. Tryggheten. Nærheten. Friheten. Etter et år som samboer synes jeg fortsatt disse enkle tingene i hverdagen er utrolig romantisk. Får fortsatt en varm og god følelse inni meg når jeg er sammen med han, uansett hva vi gjør sammen.
Gjest jentesomsliter Skrevet 6. juni 2004 #18 Skrevet 6. juni 2004 Ja, jeg elsker den følelsen av å være nyforelska. Synd den ikke varer... Men jeg føler noe enda sterkere nå da, jeg elsker han jo! Tviler ikke på det. Men er en håpløs romantiker og en impulsiv person.... Sliter generelt med en rutinepreget hverdag (da tenker jeg ikke bare på samboeren min, men på jobb og skole oxo)... Og jeg har fortalt han hvordan jeg er som person, og hva jeg liker. Jeg prøver jo ikke å forandre han, men jeg blir lei meg når det ikke skjer noe liksom... Han vet hvor utrolig glad jeg blir når han tar meg med på date, eller lager til noe romantisk hjemme. Det er bare så alt for alt for sjelden. Det hjelper jo ikke noe særlig på å huske at eksen min var kjemperomantisk!! Han kjøpte små gaver til meg, ga meg små romantiske kort, lagde candle-light-dinners til meg når jeg kom fra jobb... Og jeg elska det!! Men jeg er fornøyd med han jeg er med nå på alle områder bortsett fra dette... Og det at jeg har omtrent trygla han om at vi kan gjøre noe, og han mener vi ikke har penger eller tid kan det være så vanskelig? Men han så innlegget mitt her :o ved et uhell... Jeg ble ganske fortvila når han så det... Uansett så fikk han dårlig samvittighet og sa han ikke visste det var så ille. Og nå har han lovet å skjerpe seg *venter spent* Men jeg har oxo lovet at jeg skal skjerpe meg. Fokusere litt mer på det som er positivt, og nyte det vi har. og kanskje anstrenge meg litt mer på å få det romantisk jeg oxo, i steden for å legge alt over på han
Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2004 #19 Skrevet 7. juni 2004 Damer vill alltid finne på ting, være romantiske ol. Maser hele tiden om det, det gir ikke noe mer lyst til å finne på noe! Jenter finner aldri på noe selv heller! Guttene må komme med alle ideene og planleggingen. Jenter skal bare ha det romantisk. :evil: Dere kan vel finne på og planlegge noe dere også, eller forventer dere å få det på et sølvfat som alt annet :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå