Gå til innhold

Hva vil han med dette? Hvordan skal jeg reagere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og sambo har vært sammen i 5 år..

Han har alltid vært typen til å snakke godt om seg selv og gi seg selv komplimenter, men de 2 siste årene har jeg blitt mer og mer bevisst på dette..

I det siste har jeg begynt å neste irritere meg, av at han omtrent daglig skryter av seg selv eller rettere sagt, han forteller meg at andre skryter av han...

Jeg selv er ikke en sånn person, som forteller hva adre skulle sagt om meg eller at jeg klarer å rose meg selv foran andre.

Nå har det seg sånn at han holder på med en sport, og kommer hjem hver kveld og forteller meg alt det store han har oppnådd på treningen :P Eller så kommer det utsagnet " jeg fikk så mye skryt idag av treneren" omtrent daglig..

Før så ville jeg jo bli glad på hans vegne og si " så flink" du er men nå i det siste har det blitt så utrolig mye " positivitet" om han selv, at jeg kjenner jeg nesten blir litt irritert?

Det jeg lurer på er, hvorfor er enkelte sånn? Hva vil han egentlig med dette?

Føler han seg bare trygg på seg selv, og tenker høyt foran meg?

Noen som har opplevd dette? Hvordan lærer jeg meg å takle dette riktig?

Vil jo ikke bli irritert på han....

Anonymous poster hash: 3fd10...b84
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, altså, jeg har opplevd dette med en tidligere kompis, men han viste seg å være psykopat (ikke noe jeg har funnet på, lege som har gitt diagnosen altså). Mener ikke at han er dette altså, men de skryter ofte veldig av seg selv, eller så kan det jo være han er veldig usikker på seg selv og trenger bekreftelse fra deg. Hvis du virkelig irriterer deg over dette ville jeg ha nevnt det for han.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, altså, jeg har opplevd dette med en tidligere kompis, men han viste seg å være psykopat (ikke noe jeg har funnet på, lege som har gitt diagnosen altså). Mener ikke at han er dette altså, men de skryter ofte veldig av seg selv, eller så kan det jo være han er veldig usikker på seg selv og trenger bekreftelse fra deg. Hvis du virkelig irriterer deg over dette ville jeg ha nevnt det for han.

Jeg har prøvd å tulle litt med det, men tørr ikke helt å ta det opp. Da jeg ikke vil fremstå slik at jeg ikke kan være glad på hans vegne... Jeg tror han ville tatt seg litt nær av det...

Psykopat tror jeg egentlig ikke han er.. Han er ellers snill og ordentlig. Bare liker å prate mye om seg selv til meg, jeg har aldri hørt han snakke sånn foran noen andre... Men han er en godt likt fyr som får ellers mye oppmerksomhet...

Skrevet

Jeg har prøvd å tulle litt med det, men tørr ikke helt å ta det opp. Da jeg ikke vil fremstå slik at jeg ikke kan være glad på hans vegne... Jeg tror han ville tatt seg litt nær av det...

Psykopat tror jeg egentlig ikke han er.. Han er ellers snill og ordentlig. Bare liker å prate mye om seg selv til meg, jeg har aldri hørt han snakke sånn foran noen andre... Men han er en godt likt fyr som får ellers mye oppmerksomhet...

Kanskje han bare er veldig usikker da, men dere har vært sammen i 5 år så jeg mener du burde kunne spurt han om hvorfor han skryter av seg selv hele tiden. Jeg ville bare spurt om dette, eneste måten du kan finne ut av det på. Kanskje er han ikke klar over det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen i kjæresten din, og jeg liker å gjenfortelle skryt jeg har mottatt fordi jeg er veldig usikker på meg selv, og om jeg da mottar skryt for noe blir jeg så glad at jeg vil dele det med noen, og også få bekreftelse på at komplimentet var berettiget, og ikke bare tomt prat, hvis du skjønner?

Tror ikke han mener noe vondt med det, og jeg ville satt pris på å få tilbakemelding på at det blir for mye for deg!

Anonymous poster hash: 11a46...55e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...