Gå til innhold

vogn.... Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må ha ny vogn, mer lettkjørt og bedre for laaaange mennesker å gå med enn den vi hadde (Teutonia Prestige) Der sparker sambo nemlig borti understellet når han går tur.

Barne våre er lange i ryggen, så må vere lang ryggdel.
Må vere lett å kjøre.

Må vere forholdsvis lett så jeg får den inn og ut av bilen.

Må ha god kalesje.

Ellers er jeg ikke så kravstor... :)

Noen som kan hjelpe meg litt i jungelen.....? :)

Anonymous poster hash: 3c254...dd6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal det være vogn med bag, sportvogn eller trille da?

Er det greit at barnet kun sitter framover? På mange av vognene med lang rygg, så må de nok det.

Vogner du kan se på er bla Easywalker Quattro, Bumbleride Indie, Tfk, Phil & Teds Vibe og Babyjogger City Elite.

Men hvordan de er å trille for lange personer vet jeg ikke da.

Har bare erfaring med P&T Vibe av de, og for min mann(normalt lang) så var det ikke noe problem med den hvertfall. Men med søskensetet på bak, så er det lett for å sparke i det(selv for meg som er 165)

Simo har også lang ligge/sittedel og er en stor vogn på mange måter, men den er jo ikke særlig lett og hvertfal tung å få inn i og ut av bil.

Emmaljunga Scooter kan også være et alternativ. Men mulig den blir for lav for en som er lang. En god vogn er det hvertfall og den er ganske lang i ryggen.

Anonymous poster hash: 2a60e...7e3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært superfornøyd med TFK Joggster Twist. Jeg er 182 og mannen 195. Vår datter har alltid vært veldig lang for alderen, og TFK bag'en er en av de lengste på markedet (Quick fix, ikke Multi-X, den er kortere). Vår datter bruker nå str 5 år i klær (men er 3 år) og har fremdeles godt med plass i sportsdelen. Den har lang rygg og god bredde, anbefales sterkt. Er også lett å slå sammen og få inn i bilen.

Anonymous poster hash: 1e5dc...2b0

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Hm, ser litt på TFK joggster twist på finn nå. For jeg syns det blir litt luksus å kjøpe helt ny vogn til baby nr to også...... :sjenert:
Noen som har erfaring med de forskjellige modellene?
En 2010 modell i forhold til en 2014? Mange endringer og forbedringer.....?

Noe spesiellt en må passe på på disse vognene?

AnonymBruker
Skrevet

Største forskjellen jeg har sett er at 2011 modellen som vi hadde har metalleiker i hjulene og 2012 byttet de til plast. Tviler på dette har så mye å si for funksjonaliteten. Du burde hvertfall sjekke bremsesystemet, håndbremsen er en slitedel og når man har hatt den en del år må den ofte byttes (det koster ikke veldig mye da, vi betalte 500kr da den knakk i transport). Sjekk etter rust og at alle glidelåser som justerer ryggen glir bra.

Skrevet

Takk for svar :)

Hm, ser litt på TFK joggster twist på finn nå. For jeg syns det blir litt luksus å kjøpe helt ny vogn til baby nr to også...... :sjenert:

Noen som har erfaring med de forskjellige modellene?

En 2010 modell i forhold til en 2014? Mange endringer og forbedringer.....?

Noe spesiellt en må passe på på disse vognene?

Største forskjellen jeg vet om er at hvis dere ønsker å kjøpe en "TFK Buddyseat" så må du bytte ut kurven under :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sverger til Bugaboo, hadde bugaboo buffalo (som er nummer en hos oss, lang mann) men så ble ett barn til to barn og er nå over på bugaboo donkey.

Anonymous poster hash: 0d865...797
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sverger til Bugaboo, hadde bugaboo buffalo (som er nummer en hos oss, lang mann) men så ble ett barn til to barn og er nå over på bugaboo donkey.

Anonymous poster hash: 0d865...797

Med Bugaboo så ligger jo ungen omtrent på bakken, bagen er jo superlav. Og sittedelen er bitteliten ift TFK

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar igjen :)

Er rygglengden på sittedelen samme? Altså like lang på 2010 modellen som 2014?

Hva mener dere forresten er en fornuftig pris for en vogn som er brukt til 2 barn....? Er det veldig stor forskjell i forhold til ett, eller går det rett og slett på hvor slitt vognen er....?

Aldri kjøpt brukt vogn før, så syns det er vanskelig! :/

Skrevet

Takk for svar igjen :)

Er rygglengden på sittedelen samme? Altså like lang på 2010 modellen som 2014?

Hva mener dere forresten er en fornuftig pris for en vogn som er brukt til 2 barn....? Er det veldig stor forskjell i forhold til ett, eller går det rett og slett på hvor slitt vognen er....?

Aldri kjøpt brukt vogn før, så syns det er vanskelig! :/

Ja, det troooor jeg at det er.

Hva er inkludert i prisen da? Vi kjøpte vår TFK i slutten av 2011, og for trilla + multi x baggen så var vi oppe i 10 000 kr. I ettertid har vi kjøpt både regntrekk til bagdelen, koppholder og Buddyseat. Alt i alt så har vel vogna kosta oss 11 500 kr, tror jeg.

De to vanligste slitasjene på vogna er vel håndbremsen, og forhjulet. Folk som ikke er flink til å rengjøre vogna kan nemlig få et litt vrangt vognhjul (jeg vet hva jeg prater om, siden vi nylig har gått igjennom det samme, hehe). Er håndbremsen bra, og forhjulet rent (dette merker du hvis du skal se på en, og trykker på den røde knappen som gjør at forhjulet går av vogna. Går det "som smurt" så er det rent, men er det litt vanskelig så har de nok ikke rengjort den, og da kan forhjulet begynne å tulle) så synes jeg en 2500-3000 kr er en grei pris, så lenge det ikke er andre synlige skader på vogna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...