AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Kan begynne helt fra begynnelsen her: Lillian (min biologiske Farmor) ble gravid med sin samboer, han gikk ifra henne da hans x-kjæreste også viste seg og være gravid. Hun hadde på denne tiden ikke mulighet til og ta vare på min far, det endte derfor med at Farmor (Biologisk oldemor) ble "Mamman" til min far. Jeg har et godt forhold til både "tante" Lillian (Farmor), og Farmor (oldemor). Farmor (oldemor) giftet seg på nytt etter 15 år som enke da min Pappa var 3 år gammel, han ble derfor en pappa til min far, og verdens BESTE farfar for meg og mine søsken. Da han døde for 2 år siden etterlatte han seg et stort tomrom i livene våre.. Jeg vet selvsagt at ingen kan "erstatte" dette. Min biologiske Farfar bor 3 timer unna, jeg har både navn og adresse til han. Jeg vet at han vet om min far, og at han har 3 barn. Han har aldrig tatt kontakt med verken min far, eller min fars biologiske mor, eller noen andre i slekten. Han fikk vite om oss da min Tante møtte han på en butikk for mange år siden, hun viste stolt frem bilde av oss.. Burde jeg ta kontakt eller la saken ligge? Min far liker ikke og snakke om dette, han sier vi kan ta kontakt, men at han ikke vil bli involvert.. Jeg lurer så fælt, jeg vet han fikk en datter rundt samme tiden min far ble født, men har jeg flere tanter og onkler? Kanskje til og med noen ukjente søskenbarn... Anonymous poster hash: a6c56...22f
Kontormus Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 Ja. Det syns jeg du kan gjøre hvis du føler for det. Det verste som kan skje er at han ikke viser interesse eller entusiasme, men da har du hvertfall gjort et forsøk og slipper og lure på dette lenger.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 17. mars 2014 #3 Skrevet 17. mars 2014 Ta kontakt med ham. Det hadde jeg gjort.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #4 Skrevet 17. mars 2014 TS her. Syns det er litt skremmende, hva om hans familie ikke vet om dette? Er en dom måte og ødelegge en familie på, eller sette denne mannen i et dårlig lys for hans familie har jeg ikke lyst til. Anonymous poster hash: a6c56...22f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #5 Skrevet 17. mars 2014 Hvordan kan det sette han i et dårlig lys? Enten har han fortalt om sin elste sønn eller så har han det ikke - det får han stå for selv. Men at han hadde et forhold med to kvinner samtidig vet nå i alle fall kvinnene selv om. Dersom din bio-farfar avviser forsøk på kontakt får jo heller ikke hans barn vite noe om deg med mindre du da ønsker å opprette kontakt med dem (noe du ikke på noe vis skal nøle med dersom du har lyst til å bli kjent med dem - denne mannens handlinger har han og kun han ansvaret for). Anonymous poster hash: fcc39...5ef
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #6 Skrevet 17. mars 2014 prøv å sjekk opp om du kan finne en mailadr på han. Jeg har villet sendt et brev først. Gjør det mens du kan, senere vil du bare lure Anonymous poster hash: 591a4...bae
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #8 Skrevet 17. mars 2014 Blod er tykkere enn vann! Dette stemmer IKKE i alle situasjoner. Selv har jeg en biologisk far jeg ikke vil ha kontakt med, han har selv ødelagt forholdet. Min stefar derimot er der for meg og mine barn hele veien. Vil ikke bytte for noe i verden. TS: Er det jeg som misforstår? Du skriver ene stedet at biologisk farfar har 3 barn som du vet om, utenom din. Så skriver du lenger ned at du lurer på om du har andre tanter og onkler. Men uansett, støtter forslaget om å skrive et brev. Du har jo navn og adresse. Eller så Jan du ta en telefon og snakke med ham. Hvis du/dere ønsker der synes jeg dere kan ta kontakt. Men respekter det om dere ikke får den responsen dere håper på. Og respekter din fars ønske om å holdes utenfor. Anonymous poster hash: 30b3d...108
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #9 Skrevet 18. mars 2014 Dette stemmer IKKE i alle situasjoner. Selv har jeg en biologisk far jeg ikke vil ha kontakt med, han har selv ødelagt forholdet. Min stefar derimot er der for meg og mine barn hele veien. Vil ikke bytte for noe i verden. TS: Er det jeg som misforstår? Du skriver ene stedet at biologisk farfar har 3 barn som du vet om, utenom din. Så skriver du lenger ned at du lurer på om du har andre tanter og onkler. Men uansett, støtter forslaget om å skrive et brev. Du har jo navn og adresse. Eller så Jan du ta en telefon og snakke med ham. Hvis du/dere ønsker der synes jeg dere kan ta kontakt. Men respekter det om dere ikke får den responsen dere håper på. Og respekter din fars ønske om å holdes utenfor.Anonymous poster hash: 30b3d...108 TS her, Først og fremst, takk for all respons jeg har fått! Det er min far som har 3 barn, altså, jeg har 2 søsken. Jeg vet ikke hvor mange barn min Fars far har, jeg vet bare at han har et "barn" som er omtrent samme alder som min far. Anonymous poster hash: a6c56...22f
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #10 Skrevet 18. mars 2014 prøv å sjekk opp om du kan finne en mailadr på han. Jeg har villet sendt et brev først. Gjør det mens du kan, senere vil du bare lure Anonymous poster hash: 591a4...bae Takk for svar, Er det noen måte en kan søke opp E-post adresser? Eller, hvordan kan jeg finne den? -TS Anonymous poster hash: a6c56...22f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå