AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Hvor går grensa de? Eller har du nulltoleranse?Anonymous poster hash: 57dbb...322
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 Hvor går grensa de? Eller har du nulltoleranse?Anonymous poster hash: 57dbb...322 Edit: Hva lyver du eventuelt om?Anonymous poster hash: 2b0e5...91e
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #4 Skrevet 17. mars 2014 Da jeg fant ut at kjæresten hadde lyvet om små og store ting fra begynnelsen av forholdet vårt, kun for å fremstå bedre, da fikk jeg nok. Det har vært mange ting han har lyvet om, og aldri noen veldig store ting, Han ville bare fremstå bedre, fordi han i hans syn ikke "er bra nok" for meg, sier han. Uansett grunn så har det ødelagt tilliten, og jeg kjenner jeg blir smått paranoid om hva som er sannheten og ikke. Han har lyvet meg i trynet før, sakt at det er den riktige versjonen og så endre på den senere. Håpløst. Og om et par måneder flytter vi fra hverandre. Anonymous poster hash: 1c49f...668 2
Gjest Lille-pus Skrevet 17. mars 2014 #5 Skrevet 17. mars 2014 Løgn er en killer for ethvert forhold til meg. Om det vil påstås aldri så mye at løgnen ble generert 'for å ikke såre', - så skal man vite at skuffelsen når løgnen blir avslørt som det den virkelig er/var vil begrave alla ønsker om å opprettholde noe. De små hvite hverdagslige utbroderingene av en reell situasjon går ikke i kategorien løgn her nå, men det gjør bl.a. å legge fiktive 'planer' som man ikke noengang hadde til hensikt å realisere. - den typen løgn er jeg rent ut sagt allergisk for fordi det er å forsøke å narre. Har vært borti typen, og de står ikke høyt i kurs for å si det slik. Et ærlig ord derimot gir muligheter for å finne ut hva som er verd å ta vare på, og hva som var bortkastet tid. Case closed. 2
Cascade Skrevet 17. mars 2014 #6 Skrevet 17. mars 2014 Der er bare en ting verre enn å vite, og det er å ikke vite. Man kan mange ganger føle når der lyves, frustrasjonen gror og det blir etterhvert vanskeligt å forholde seg til personen. Man blir usikker, fantaserer, og det gjør det enda verre. Ærlighet, uansett hvor sårende er verdsatt høyt, kun da kan man jobbe med ting, skjønne problemstillingen og se det fra den andres side også. 1
kaprifolen Skrevet 17. mars 2014 #7 Skrevet 17. mars 2014 Løgn er stort sett nulltoleranse... Samme å bevisst skjule ting han vet jeg ikke vil like, selv om man ikke lyver. Heldigvis har vi ikke problemer med slikt... 1
Apehjerne Skrevet 17. mars 2014 #8 Skrevet 17. mars 2014 Hah typisk kvinneguiden! Vi lyver i gjennomsnitt flere ganger daglig så da burde dere være single for evig og alltid 1
Tba Skrevet 17. mars 2014 #9 Skrevet 17. mars 2014 (endret) Hah typisk kvinneguiden! Vi lyver i gjennomsnitt flere ganger daglig så da burde dere være single for evig og alltid Jeg lyver ikke daglig, har heller ikke inntrykk av det det er vanlig at andre gjør det heller. Men de løgnene det er snakk om her er av mer alvorlig type, enn det du sikter til. Endret 17. mars 2014 av Tba
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #10 Skrevet 17. mars 2014 Jeg tolererer heller ikke løgn. En ting er små, hvite løgner som virkelig ikke betyr noe, for eksempel om han synes Tone Damli er pen eller slikt. Men det må være veldig uvesentlig, og ment for å ikke såre. Løgner av alle andre arter er ikke ok. Man må kunne stole på kjæresten sin. Anonymous poster hash: 30544...818
Minya Skrevet 17. mars 2014 #11 Skrevet 17. mars 2014 Ren løgn er det nulltoleranse for hos oss. Ikke engang hvite løgner er kosher, jeg foretrekker feks å høre "Ikke gå i den kjolen kjære, du ser ut som et fleskeberg i den" fremfor "Jada, du ser så vakker ut atte" når jeg ser ut som et takras. Vi forteller ikke nødvendigvis alt til hverandre heller, men når vi spør hverandre, får vi ærlige svar. 2
Apehjerne Skrevet 17. mars 2014 #12 Skrevet 17. mars 2014 Jeg lyver ikke daglig, har heller ikke inntrykk av det det er vanlig at andre gjør det heller. Men de løgnene det er snakk om her er av mer alvorlig type, enn det du sikter til. Åjoda. Alle gjør det. I gjennomsnitt drar mennesker hvite løgner 10 ganger daglig. Det sto ingenting om alvorlige løgner i startinnlegget. Men løgner generelt Alle lyver, ferdig snakka! 1
Apehjerne Skrevet 17. mars 2014 #13 Skrevet 17. mars 2014 Ren løgn er det nulltoleranse for hos oss. Ikke engang hvite løgner er kosher, jeg foretrekker feks å høre "Ikke gå i den kjolen kjære, du ser ut som et fleskeberg i den" fremfor "Jada, du ser så vakker ut atte" når jeg ser ut som et takras. Vi forteller ikke nødvendigvis alt til hverandre heller, men når vi spør hverandre, får vi ærlige svar. Sludder og naivt 1
Tba Skrevet 17. mars 2014 #14 Skrevet 17. mars 2014 (endret) Åjoda. Alle gjør det. I gjennomsnitt drar mennesker hvite løgner 10 ganger daglig. Det sto ingenting om alvorlige løgner i startinnlegget. Men løgner generelt Alle lyver, ferdig snakka! Hvis du kan litt statistikk så vet du at når gjennomsnitt er 10 hvite løgner så betyr det at noen lyver mye mer andre mye mindre. Jeg har opplevd hvordan jeg har mistet tilliten til mennesker som har løyet til meg, så jeg vil ikke gjøre det samme selv. Du er vel så oppegående at skjønner at det snakk om mere alvorlige løgner i startinnlegget. Det er ikke noe vits i være så mye kverulant. Endret 17. mars 2014 av Tba
Apehjerne Skrevet 17. mars 2014 #15 Skrevet 17. mars 2014 Hvis du kan litt statistikk så vet du at når gjennomsnitt er 10 hvite løgner så betyr det at noen lyver mye mer andre mye mindre. Jeg har opplevd hvordan jeg har mistet tilliten til mennesker som har løyet til meg, så jeg vil ikke gjøre det samme selv. Du er vel så oppegående at skjønner at det snakk om mere alvorlige løgner i startinnlegget. Det er ikke noe vits i være så mye kverulant. Selvfølgelig vet jeg det. Jeg har derimot ingen tro på at du ikke lyver Det er overhodet ikke sikkert jeg så så oppegående. Var det et forsøk på hersketeknikk? ( en dårlig en sådan)
Tba Skrevet 17. mars 2014 #16 Skrevet 17. mars 2014 (endret) Selvfølgelig vet jeg det. Jeg har derimot ingen tro på at du ikke lyver Det er overhodet ikke sikkert jeg så så oppegående. Var det et forsøk på hersketeknikk? ( en dårlig en sådan) Det jeg skrev ikke lyver daglig. De skjeldene gangen jeg gjør det er det av typen, "du er fin på håret" selv om det ikke stemmer. Det var ikke et forsøk på hersketeknikk, det jeg prøvde å få frem til deg er at du er så oppegående at du skjønner at det ikke var snakk om hvite løgner. Din setning "ferdig snakka" kan nok også komme kategorien herske tekniker;) Endret 17. mars 2014 av Tba 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #17 Skrevet 17. mars 2014 Har opplevd alt for mye løgn fra partner, om både småting og alvorlige ting. Det har kostet mye å komme videre, og det har gått på forholdet løs. Resultatet er at jeg er mye mer sårbar også overfor "hvite løgner" fordi at jeg har sagt at hvis forholdet skal fortsette må det være nulltoleranse for løgn. Min partner har løyet mye, og jeg har ingen garanti for at h*n ikke lyver for meg nå. Men jeg har sagt klart fra at h*n har stukket min tålmodighet over smertegrensen og at jeg ikke klarer å forholde meg til mer. Hvis h*n vil ha forholdet videre bør h*n aldri mer la meg ferske h*n i å lyve for meg. Det er en respekt jeg synes jeg kan kreve etter mange år og mange smertefulle opplevelser. Jeg kan tilgi bare så mange ganger før jeg ikke orker mer. Anonymous poster hash: 67266...006
Invicta Skrevet 17. mars 2014 #18 Skrevet 17. mars 2014 Jeg har ganske høy tåleevne når det gjelder løgn fra noen utvalgte få, og ganske lav tåleevne fra resten. Selv har jeg lært meg til å lyve av og til, men er fortsatt ikke så god til det.
Gjest Mary Quant Skrevet 17. mars 2014 #19 Skrevet 17. mars 2014 Ren løgn er det nulltoleranse for hos oss. Ikke engang hvite løgner er kosher, jeg foretrekker feks å høre "Ikke gå i den kjolen kjære, du ser ut som et fleskeberg i den" fremfor "Jada, du ser så vakker ut atte" når jeg ser ut som et takras. Vi forteller ikke nødvendigvis alt til hverandre heller, men når vi spør hverandre, får vi ærlige svar. Jeg tviler sterkt på at partneren din er ærlig i sitt svar hver gang du spør ham.
Gjest TheRighteous Skrevet 17. mars 2014 #20 Skrevet 17. mars 2014 Enhver løgn tar jeg veldig seriøst når jeg er i et forhold. Jeg foretrekker å høre en del sårende ting om utseende mitt f.eks, i steden for å bli løyet til. Det er rett og slett ingen hvite løgner jeg setter pris på, vil alltid heller høre sannheten enn løgn, uansett hva det handler om. Heldigvis har jeg funnet verdens mest ærlige fyr! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå