Gå til innhold

Skatteberegning fra skatteetaten - er den rett?

Anbefalte innlegg

Gjest J.Bourne
Skrevet

Når jeg legger inn beløp fra siste lønnslipp i 2013, sammens med lån og andre ting, får jeg opp at jeg får igjen en god del penger. Er denne "kalkulatoren" noe å stole på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den bruker å være relativt rett om man ikke har spesille ting som det må tas høyde for. Men med normal lønnsinntekt og de vanlige fradragene vil gi det meget rette tall.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får også mye igjen, og lurer på om det stemmer.. Har tjent ca 400 og har betalt ca 133 i skatt. Kalkulatoren sier jeg får ca 40 igjen, blir spennende å se på Onsdag.

Anonymous poster hash: c0199...330
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får også mye igjen, og lurer på om det stemmer.. Har tjent ca 400 og har betalt ca 133 i skatt. Kalkulatoren sier jeg får ca 40 igjen, blir spennende å se på Onsdag.

Blir litt av et rentetap om du får igjen 40k.

Men seriøst, er det mulig å ha så liten kontroll over økonomien at man ikke aner hva resultatet av skatteoppgjøret blir?

Anonymous poster hash: 81137...cad

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg legger inn beløp fra siste lønnslipp i 2013, sammens med lån og andre ting, får jeg opp at jeg får igjen en god del penger. Er denne "kalkulatoren" noe å stole på?

Kalkulatoren er selvsagt til å stole på, så lenge du har tastet inn riktig informasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Blir litt av et rentetap om du får igjen 40k.

Men seriøst, er det mulig å ha så liten kontroll over økonomien at man ikke aner hva resultatet av skatteoppgjøret blir?

Dette blir det sikkert, jeg har kun levert tabelltrekk, og ikke tenkt noe mer over saken..

Skrevet

Om kalkulatoren blir riktig avhenger jo av om du har oppgitt alle de fradrag du er berettiget til for 2013, og om du husker å oppgi de samme på selvangivelsen. Dersom du ikke skal ha noen fradrag og alt er veldig enkelt og greit før den stemme sånn ca. Får du igjen mye bør du vurdere å justere ned skatten din i år, og heller spare pengene på høyrentekonto selv.

Jeg vil anbefale alle å ha litt kontroll på skatten man betaler, det er ikke så vanskelig heller.

Spent på skatteoppgjøret? For dårlig kontroll?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...