Gå til innhold

tanker rundt et forhold med en norsk og utenlandsk person!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei dere!

det er første gangen jeg skriver et innlegg her inne, men syntes siden så årleit ut ettersom man kunne være anonym! derfor vil jeg spørre om en liten ting jeg undres over og kan spørre om her ettersom jeg velger å være anonym. jeg er sammen en utenlandsk gutt,vi har vært sammen en god stund nå og vurderer og snakker om et fremtidig liv! han er et vidunderlig menneske og vil meg så absolutt ikke noe vondt! men, jeg frykter hva som kan skje videre! jeg tror ikke han kommer til å gjøre slikt, men tanken skremmer meg og det samme gjør slike grufulle historier fra avisene og omverdenen! slik som gamal hosein saken!

jeg vet at han elsker meg og forguder meg, men hva om han en dag snur seg og blir til en helt annen som forlanger at jeg skal gå i tradisjonelle klær for han og dekke til mitt hår? tror dere han vil gjøre dette? jeg tror selv at han ikke er av denne sorten men er allikevell redd!

en annen ting jeg også lurer på er følgende, hva tenker dere om en norsk jente som går hånd i hånd med en ikke norsk gutt? jeg bor nå ikke i oslo men litt utenfor, det er mange utenlandske her også, men føler allikevll alles øyne på meg! en gang fikk jeg til og med slengt skjellsord etter meg,noe som såret fryktelig!

ønsker noen svar fra en frustrert 19 åring! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest indiangranny

Hei :)

Jeg får svare deg jeg da som har vært gift en tid med en utlending.Ta deg tid og bli kjent med gutten og hans familie eventuelt kultur.Drittsekk er en drittsekk samme hvor han kommer fra går ikke på farge det fortstår du.Hev deg over blikk at folk glaner de bare nysgerrige,jeg fikk høre komentarer fra et utenlansk ektepar som komenterte å jeg var sammen med en utelending.Jeg gikk bort til dem og ga de et høflig svar til bake på sitt morsmål og sa at jeg gikk sammen med min mann.

De utenlanske og norske må bli vandt med at det finnes flerkulturelle ektskap i dag.

Kultur forskjeller er det og det må du regne med,jeg har blitt rik fordi det mye fint i andre kulturer også.Jeg er fullt akseptert i min mannsfamilie og de veit ikke hva godt de skal gjøre for meg :D Når vi er i India lever jeg etter lover og regler som er der.I India blir jeg kallet for mem som er meget høflig mot en hvit person,det sammer mam i Usa .

Så de er mye mer høfflig der mot utlendinger enn det vi er i Norge.

Er det noe du lurer på så bare spør

mange hilsener fra

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

-indianlady-

hei tusen takk for svar det var betryggende å lese at andre har gått gjennom det samme! men jeg fikk nesten forståelsen av atdu ikke var norsk,eller har du lært deg hans språk?

jo jeg lurte jo på en ting ettersom du sa jeg kunne bare spørre, :) når du er india,slik du fortalte går du kledd i idniske klær eller helt normale norske klær? jeg vil ikke at noen skal tvinge meg til å gå annerledes kledd enn det jeg gjør den dag idag,og det er han også klar over og forsovidt enig med meg i!

jeg er så enig med deg at mennesker er så trangsynte og onde noen ganger,og jeg klarer ikke helt å akseptere at andre ser på meg som en norsk hore! for dte er akkurat det jeg føler...

tusen takk for svar nok en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er skeptisk etter å ha hørt om ting som skjer... Synes at det er bra jeg. Det er lett å bli naiv og tenke "Det hender ikke meg!".

Mest sannsynlig går dette bra. Men jeg synes at du skal snakke med typen din om hva du er redd for.

At andre stirrer og snakker kan du jo bare ignorere, de har ikke noe med saken å gjøre. Hovedsaken er at dere har det bra sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

har det helt toppers vi! men jeg klarer ikke at andre snakker,greit nok at jeg aldri ser dem igjen men ordene setter seg frast for det og det samme med blikkene! :cry:

har snakket med han om det,og han er fult klar over det,men nå som jeg nevner det videre blir han sur fordi han sier jeg maser om det og at jeg har hørt det før fra han at jeg ikke vil bli utsatt for noe slikt! greit nok, jeg maser men jeg vil jo bare høre at han ikke har ombestemt seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny
-indianlady-

hei tusen takk for svar det var betryggende å lese at andre har gått gjennom det samme! men jeg fikk nesten forståelsen av atdu ikke var norsk,eller har du lært deg hans språk?  

jo jeg lurte jo på en ting ettersom du sa jeg kunne bare spørre, :)  når du er india,slik du fortalte går du kledd i idniske klær eller helt normale norske klær? jeg vil ikke at noen skal tvinge meg til å gå annerledes kledd enn det jeg gjør den dag idag,og det er han også klar over og forsovidt enig med meg i!  

jeg er så enig med deg at mennesker er så trangsynte og onde noen ganger,og jeg klarer ikke helt å akseptere at andre ser på meg som en norsk hore! for dte er akkurat det jeg føler...

tusen takk for svar nok en gang!

Hei Gjest :-)

Joda jeg er etnisk norsk,men jeg lærer litt av hans morsmål etterhvert.det er ikke gjort på en dag .Jeg kler meg i indiske kjoler (kamis og shilwar) for å gli lettere i mengden.

Du skjønner fremmedfrykt er like mye hoss dem som hos oss,det var en gammel mann som kaldte for pakkis hore jeg gikk rett bort og spyttet han i ansiktet.Men de sier ikke noe om jweg bruker norske klær der og de indiske menneskene er veldig nysgerrige på oss.De spør og graver om alt for å være hyggelige.

Stå ved din vennsside og du vil se hvor mye du lærer og blir satt pris på.:-)

klem fra

Indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

var det virkelig en som sa pakkishore til deg også?

jeg hørte dette selv en gang og ble så utrolig i tvil da jeg fikk de ordene slengt etter meg! akkurat som hele kjærligheten min falt i grus! og jeg begynte å tvile på alt,noe han la merke til også!

det er rett og slett for jævelig at verden kan væåre så grufull.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Hei Gjest ;-)

Det er jo ikke noe nytt å bli kallet "Pakkishore",det er et forsvar enkelte dumme mannfolk må lire av seg.Jeg bare ler av dem nå :-D.

Det forteller jo mer om dem enn oss,så hev deg over det.Ta vare på kjærligheten mellom dere og la den vokse frem.

Jeg ønsker deg all lykke i fremtiden.:-)

hilsen

indianlady :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del kunne jeg ikke tenke meg å ha en utenlandsk kjæreste, det gjelder også svensker og dansker.

Jeg foretrekker enn som snakker mitt språk, altså norsk.

Men også pga kulturforskjellene, lite interessert i en evt. kræsj der.

Helt enkelte og greit så foretrekker jeg norske menn med norske foreldre.

Hva andre gjør er helt og holdent opp til dem.

Men å si at alle utlendinger er drittsekker og behandler damene sine dårlig er reinspikka bullshit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
For min egen del kunne jeg ikke tenke meg å ha en utenlandsk kjæreste, det gjelder også svensker og dansker.

Jeg foretrekker enn som snakker mitt språk, altså norsk.

Men også pga kulturforskjellene, lite interessert i en evt. kræsj der.

Helt enkelte og greit så foretrekker jeg norske menn med norske foreldre.

Hva andre gjør er helt og holdent opp til dem.

Men å si at alle utlendinger er drittsekker og behandler damene sine dårlig er reinspikka bullshit.

Hei Leni :-)

Når kjærligheten kommer spør den ikke etter alder eller farge.Jeg kan ikke tenke meg en norsk mann da jeg er meget lykkelig med min mann.Jeg har opplevet fandenskap fra min ex mann som også er like norsk som meg.Men jeg drar ikke alle nordmenn over samme kammen for det.Alle ekteskap må jobbes med enten det er etnisk norsk eller flerkulturelt,men det forlanger jo litt mer av oss som er gift med utenlanske menn.

Jeg har ikke merket noe kræsj vi feirer jul med svineribbe og hele pakka så vansklighetene blir som du gjør dem til og de er til og overvinnes :)

Jeg har ikke sagt at "alle utlendinger er drittsekker" men en drittsekk er en drittsekk samme hvor han kommer fra og det går ikke på farge .

La oss som er lykkelig med våre valg få leve med det og dere kan være lykkelig med deres valg av mann :wink:

en fredfull hilsen

Indianlady :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

-idnianlady-

jeg er så glad på dine vegne,men fatter ikke helt hvordan du får det til.. dere drar lykkelig til india,du går i indiske klær, eller norske klær alt etter som du selv vil! dere drar hjem igjen til norge og feiere en typisk tradisjonell jul med svineribbe... jeg skulle ønske jeg kunne få alt det der sånn uten videre......

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny
-idnianlady-

jeg er så glad på dine vegne,men fatter ikke helt hvordan du får det til.. dere drar lykkelig til india,du går i indiske klær, eller norske klær alt etter som du selv vil! dere drar hjem igjen til norge og feiere en typisk tradisjonell jul med svineribbe... jeg skulle ønske jeg kunne få alt det der sånn uten videre......

Hei Gjest :-)

Kort fortalt må en jenke seg etter hverandre i et ekteskap,en må ikke være egoistisk.må se det possitive i annen kultu og tenke måte.:-)

Herre gud så mye jeg har lært av min flotte vise mann,og han har lært av meg også.Alt tar tid og en må ta være på kjærligheten inne i alt dette :-)

Du får nok alt dette du ogsa men som sagt Ting Tar Tid.

Bare spør hvis du lurer på noe ? Jeg skal prøve å svare deg så godt jeg kan :-D

Hilsen

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

takk så mye! jeg setter virkelig pris på det!

jeg er sammen han og elsker han over alt, men mitt problem er bare det at jeg er så obs på at menn kan dominere over kvinner og derfor benytter jeg meg av sjansen til å si dette til han hele tiden og gjøre ting som jeg vet irriterer han! for eksempel ved matlaging, jeg sierdte rett og slett rett til han at hankan gjlre det selv,og ikke forvnete at jeg skal gjøre det! dette gjør jeg ikke fordi jeg vil være slik med han, jeg vil da gjerne overaske han jegogså men vil da ikke atdette skal bli en vane at han får ting slik han ønsker - på den dominerende måten mener jeg! skjønner du?? jeg vil vise han at jeg er fult klar over det og at jeg ikke lar meg utnyttes men ddet hjeler ikke det heller! han blir sur og vi krangler! men jeg er så redd for å bliundertrykket! men jeg tror jeg kanskje til tider overdriver!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Venus)

Hei du.

:lol: Det er helt klart deres følelser for hverandre som er det primære her !!! Men jeg får et inntrykk av at du svært lett lar deg påvirke av andre folks meninger om din kjæreste. Dette er litt alarmerende. Kan dette skyldes kun din alder eller er du faktisk usikker på forholdet med denne mannen FORDI han er utenlandsk borger? I begge tilfellene ville jeg stilt spørsmål ved levedyktigheten til dette forholdet...

Uansett: Gå inn i dette forholdet med VID-åpne øyne. Dere VIL desverre oppleve å møte endel fordommer fra til dels UVITENDE mennesker !!! :evil:

Men dette burde ikke påvirke dere i større grad HVIS dere virkelig har bestemt dere for hverandre... I motsatt fall, vel... Da trenger dere en masse styrke på veien videre... Har dere det? :o

Men for all del: Stup ikke inn i et ekteskap kun basert på at han har behov for opphold her i Norge !!! Det går sjelden bra i lengden...

Elsker dere hverandre? Stoler du på at han ikke utnytter deg? Fint!

Da ville jeg ikke nøle. Go for it girl !!! :D

Jeg ønsker deg lykke til med kjærligheten !!!

Vennlig fra Venus. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi...

har selv hatt en lange forhold til en utenlangs gutt. selvsakt skal jeg ikke ta alle over en kam, men.. man skal ikke glemme de store kulturelle forskjeller. han jeg hadde følge med var nok extrem.

Han var verdens snilleste mann den første tiden og jeg kunne ikke for alt i verden tenke meg at han ville meg noe vondt.

etter en lang tid, begynte han i det små med og forandre meg, nekte meg og gå i butikken alene, kjørte meg alltid på jobben. osv.

For i mange muslimske "steder" er det en "skam" og leve med en som er Norsk. derfor ville han få meg til og leve på muslimsk vis.

Man skal tenke godt igjennom et forhold med to så ulike kulturer.

Med take på Æresdra osv. han jeg hadde følge med. har truet meg lenge med og drepe både meg og min familie.

han har besøksforbud , men hva er det for en trygghet.

Jeg skal ikke dømme noen men tenk godt igjennom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

oi oi oi ! dette skremtet vannet ut av meg! :cry:

men jeg har satt meg ned å tenkt litt, jeg kan helt sikkert si at han elsker meg og at vi satser på hverandre! jeg ser en fremtid med han og han ser en fremtid med meg! ja jeg er skeptisk etter som alle har sine stygge meninger om slike forhold, da jeg er veldig så lett påvirkelig! men dette gjelder da ikke bare dette forholdet men også mye annet!

jeg har vært sammen han i flere år, og aldri har han slått meg eller kalt meg stygge ting på noen måte! han støtter meg og trøster meg! i gode og onde dager kan du si!

når vi snakker om kultur sier han at han vil gifte seg på norsk måte og at han aldri vil se meg i typisk utenlandske klær! han sier jeg har en kropp som er fin og som han vil se!

alt dette høres da som fryd og gammen ut! men på en annen måte igjen, dersom vi snakker om barn sier han at han selv vil være skeptisk til at hans egen datter skal få være sammen en norsk gutt! og han vil helst at broren skal ha litt kontroll over søstra si! ok dette kan tolkes på to måter, enten som muslimsk, men også på en omsorgsfull måte!

dersom jeg forteller han omulike æresdrap eller lignende som faktisk skjer, eksploderer han og sier at de som utfører dette skulle være drept!så sånn sett er jeg reddet! :-?

jeg er da av den litt negative siden og tolker det veldig lett feil! og det at jeg er veldig så negativ og ondtroende gjør det vanskeligere for meg! hadde folk bare akseptert slikt hadde det vært så mye lettere for meg!

jeg vet ikke helt jeg... jeg elsker denne mannen men er redd for hva andre sier og tenker! hvordan de ser på meg på gaten og enkelte ganger kaster skjellsord etter meg! tenker meg en lykkelig fremtid med han, men hvordan kan den være lykkelig ettersom jeg skal gå rundt å være redd for hva andre tenker? :-? jeg kan da heller ikke isolere meg inne og ikke kunne gå ut fordi jeg er redd for dette!eller :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du.

Du sier dere elsker hverandre, og ønsker å satse på forholdet.

Du mener du kjenner mannen - vil det føles riktig å gå fra ham fordi andre menn har utført en viss type handlinger? Så lenge denne mannen ikke er dypt religiøs, vil jeg si det kommer mer an på personlighet enn ytre faktorer, hvilke holdninger en person har og står for.

Det du nevner som "negativt" her, er hovedsaklig synet på oppdragelse, etter hva jeg kan se.

Det er selvsagt noe man må tenke nøye gjennom, og snakke sammen om, for å finne ut av om det i det hele tatt er mulig å kombinere.

Om han ikke ønsker det samme for barna deres som det du gjør - da er det kanskje et tegn på enkelte grunnleggende ulikheter dere imellom?

jeg elsker denne mannen men er redd for hva andre sier og tenker! hvordan de ser på meg på gaten og enkelte ganger kaster skjellsord etter meg! tenker meg en lykkelig fremtid med han, men hvordan kan den være lykkelig ettersom jeg skal gå rundt å være redd for hva andre tenker?

Du elsker denne mannen. Bra. Du vil ha en fremtid sammen med ham.

Da må du ha tro på forholdet. Hvor stor tillit kan du ha til egen bedømningsevne om du lar andres meninger veie så tungt?

Hvordan bli lykkelig selv om andre ikke ønsker du skal være det - med ham?

Slik jeg ser det må du virkelig jobbe med deg selv, og innse at hva andre mennesker tenker, det har faktisk svært lite å si.

Ha styrke og tro nok på både deg selv og denne mannen, til å kunne heve hodet og se folk inn i øynene, selv om de spytter tilbake.

Om du velger å være sammen med ham, fortjener han i allefall din tillit - er du enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Hei Gjest

Jeg vil si at et forhold har både positive og nagative sider enten mannen er norsk eller utlending.Du må stole på typen din og gi han en sjangs i forholdet deres.Det kan hende at dere får litt problemer angående tro og det kan diskuteres.Ikke ta deg nær av alle negative bemerkninger du får slengt etter deg,det forteller mer om dem enn dere.

Så blir det dratt inn æresdrap( skamdrap),det finnes ekstreme muslimer som det er kristene skal jeg si deg.Dra til det tunge vestlandet og da skal du ikkke gjøre mye før at du blir uglesett. Men jeg er jo litt heldig fordi min mann er kristen og vi har ikke noen problemer i forhold til relligion.

Sats på kjærligheten mellom dere og bli kjent med hverandre skikkelig før dere gifter dere :-)

hilsen

Indianlady :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...