AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Hei, litt vanskelig å finne passende overskrift her! Jeg har en sønn på 2 år som jeg har med min ekssamboer, han har sønnen min annenhver fredag-mandag. Det jeg har pleid å gjøre før, er at jeg har vært sammen sønnen min den fredagen han skal til faren hans (faren hans sender meg bare meld når han ønsker å hente han, så er vi hjemme til da) Og da pleier jeg og sønnen min å ta med oss mat ut på tur, besøke besteforeldre, finne på ting bare meg og sønnen min. Jeg syns den kvalitetstiden der er viktig da han er vant til at det bare har vært meg og han i 1,5 år før min nåværende samboer flyttet inn. Og jeg syns det er utrolig deilig å være litt alene med sønnen min en dag ute også. Så i går, fikk jeg litt sjokk da min nåværende samboer/forlovede sa at han ikke syns jeg burde la sønnen min få fri fra barnehagen de fredagene jeg pleier å la han få fri (er jo bare snakk om 1 eller 2 fredager i måneden) Han mener at jeg ikke klarer å stimulere sønnen min på samme måte som i barnehagen... Men jeg skjønner ikke at DET er et argument en gang? Et barn blir jo stimulert på mange forskjellige måter... Og så slang han ut etterpå at "vitsen er jo også at jeg skal ha minst mulig med barnefaren å gjøre, og da vil jeg jo møte på han de gangene han henter sønnen min hjemme" Jeg må ha kontakt med barnefar i den grad man må med tanke på barnet, og godt samarbeid er svært viktig! Overleveringene tar jo maks 2 minutter og informasjonen blir jo skrevet ned i dagbok som følger sønnen vår. Jeg føler ikke at argumentene hans veide så tungt i denne saken, eller så er det jeg som ikke ser et poeng som jeg skulle ha sett? Hva mener dere? Det kan da umulig skade å ta ut barna fra barnehagen en dag i ny og ne... Samboeren min sier ingenting til at jeg tar ut sønnen min ut av barnehagen når vi skal på hytta og tar langhelg der f.eks.. Er det barnefaren han reagerer på med andre ord egentlig? Anonymous poster hash: 44b83...64f
Populært innlegg kisskissbangbang Skrevet 17. mars 2014 Populært innlegg #3 Skrevet 17. mars 2014 Jeg hadde bare gitt ham klar beskjed om at det har han ingenting med. Du og sønnen din har begge garantert godt av den tida sammen, samboeren din kommer bare med sjalusitull. 53
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #4 Skrevet 17. mars 2014 Han har jo sagt at han vil ha minst mulig med barnefaren å gjøre så det er nok der skoen trykker. Jeg hadde ikke latt han få viljen sin der. Anonymous poster hash: e56d9...9ae 16
pusekatta Skrevet 17. mars 2014 #5 Skrevet 17. mars 2014 Du er voksen og bestemmer selv. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal la deg styre av ham? 4
Sylvari Skrevet 17. mars 2014 #6 Skrevet 17. mars 2014 Samboeren din må innse at han er sammen med en dame som har barn fra før, og det innebærer kontakt med barnefar. Det må han bare tåle. 17
Vera Vinge Skrevet 17. mars 2014 #7 Skrevet 17. mars 2014 Det høres ut som det er kontakten med eksen han reagerer på, ja. Men jeg hadde blitt veldig provosert over at han finner på andre argumenter. Det er da kjempefint for barnet med slike fridager, og som du sier er det bra med noe kontakt mellom deg og eksen. 10
Tante-Sofie Skrevet 17. mars 2014 #8 Skrevet 17. mars 2014 Jeg hadde ledd høyt om min kjæreste mente at "vitsen er at jeg skal ha minst mulig med eksen å gjøre", for det er jeg virkelig helt uenig med ham i. Eks-mannen min og jeg spiser av og til middag sammen med barnet vårt, vi har felles bursdagsfeiring for ungen, han er hjemme hos oss dersom han skal ha sykt-barn-dag eller passe barnet vårt på kveldstid. Det er helt uaktuelt at kjæresten min skal mene noe negativt om det. 13
Gjest Sala21 Skrevet 17. mars 2014 #9 Skrevet 17. mars 2014 Selv om barnet blir sosialisert av å være i barnehagen, så er det veldig viktig med kontakt med foreldre også! Virkelig et ugyldig argument !! Hva med de som har barna i barnehagen 50% mens resten hjemme, klart de blir sosialisert de også! Det høres dessverre ut som om det er eksen din han er litt redd for, men den tilliten må dere bare jobbe med.
Toolose Skrevet 17. mars 2014 #10 Skrevet 17. mars 2014 TS her! Jeg lar meg definitivt ikke styre av han, jeg bare lurte på om dere har erfaring eller råd mht dette. Han har ingen grunn til å svære sjalu på barnefaren, jeg og han har endelig klart å jobbe godt om sønnen vår nå, og det er svært viktig at vi gjør det. Og jeg kan da ikke eliminere faren ut av livet til sønnen min. Er vel det at samboer er litt for "husvarm" da vi gifter oss om noen måneder og venter barn sammen.. Og føler vel at hans avgjørelser veier like tungt som mine ang sønnen min. Hører på hans råd og forklaringer, men jeg gjør det jeg mener er best for min sønn og det vil jeg alltid gjøre. Syns det var bare så smålig å komme med et sånt utsagn at jeg ikke skal få ta min sønn ut av barnehagen for å få litt alene tid med mor og sønn sammen som vi alltid har hatt glede av før. Hadde bare ikke sett den komme....
Sylvari Skrevet 17. mars 2014 #11 Skrevet 17. mars 2014 Jeg hadde ledd høyt om min kjæreste mente at "vitsen er at jeg skal ha minst mulig med eksen å gjøre", for det er jeg virkelig helt uenig med ham i. Eks-mannen min og jeg spiser av og til middag sammen med barnet vårt, vi har felles bursdagsfeiring for ungen, han er hjemme hos oss dersom han skal ha sykt-barn-dag eller passe barnet vårt på kveldstid. Det er helt uaktuelt at kjæresten min skal mene noe negativt om det. ååååh...så koselig! 3
Gjest Trøffel Skrevet 17. mars 2014 #12 Skrevet 17. mars 2014 Dette er sjalusitull. Det beste for barnet er at mor og far har et godt samarbeid. Samboeren din må akseptere at du allerede har et barn, som allerede har en pappa. Sier som andre over her, ikke gi deg på dette. Ikke velg å tilfredsstille samboeren på bekostning av sønnen din. 3
Tante-Sofie Skrevet 17. mars 2014 #13 Skrevet 17. mars 2014 Og føler vel at hans avgjørelser veier like tungt som mine ang sønnen min. Men det gjør de ikke. Og sønnen din er veldig liten. Om du allerede er forlovet og gravid med en annen mann, har dere ikke akkurat tatt ting rolig. Det beste du kan gjøre for sønnen din nå, er å prioritere alenetid med ham fortsatt. Det håper jeg inderlig du fortsetter med når den nye babyen kommer også. 12
Solstrålemamma Skrevet 17. mars 2014 #14 Skrevet 17. mars 2014 Filleting. Vær med sønnen din du Koselug med tid du og han. Blir travlere når de blir større. 1
aquiz Skrevet 17. mars 2014 #15 Skrevet 17. mars 2014 Høres ut som han nye har et kontrollproblem. Jeg ville ikke akseptert at han nye skal punktere forholdet du har med barnefar, for det forholdet blir du aldri kvitt. Hvis han ikke har ymtet til noe slikt før så er det også mulig at han bare tester ut hvor langt han kan gå. Du får bare si til han at du vil at han skal være med på å lage regler og annet, men du ønsker å gjøre det på din måte disse fredagene. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #16 Skrevet 17. mars 2014 Men det gjør de ikke. Og sønnen din er veldig liten. Om du allerede er forlovet og gravid med en annen mann, har dere ikke akkurat tatt ting rolig. Det beste du kan gjøre for sønnen din nå, er å prioritere alenetid med ham fortsatt. Det håper jeg inderlig du fortsetter med når den nye babyen kommer også. Signerer denne. Viktig å fortsette med å ha kosetid med eldste og å samarbeide godt med barnefar. Det at stefar og biofar kommer godt overens er en veldig bra ting som din sambo burde overveie.Anonymous poster hash: 60ffc...cbe 2
Gjest Linneah2013 Skrevet 17. mars 2014 #17 Skrevet 17. mars 2014 Hei, litt vanskelig å finne passende overskrift her! Jeg har en sønn på 2 år som jeg har med min ekssamboer, han har sønnen min annenhver fredag-mandag. Det jeg har pleid å gjøre før, er at jeg har vært sammen sønnen min den fredagen han skal til faren hans (faren hans sender meg bare meld når han ønsker å hente han, så er vi hjemme til da) Og da pleier jeg og sønnen min å ta med oss mat ut på tur, besøke besteforeldre, finne på ting bare meg og sønnen min. Jeg syns den kvalitetstiden der er viktig da han er vant til at det bare har vært meg og han i 1,5 år før min nåværende samboer flyttet inn. Og jeg syns det er utrolig deilig å være litt alene med sønnen min en dag ute også. Så i går, fikk jeg litt sjokk da min nåværende samboer/forlovede sa at han ikke syns jeg burde la sønnen min få fri fra barnehagen de fredagene jeg pleier å la han få fri (er jo bare snakk om 1 eller 2 fredager i måneden) Han mener at jeg ikke klarer å stimulere sønnen min på samme måte som i barnehagen... Men jeg skjønner ikke at DET er et argument en gang? Et barn blir jo stimulert på mange forskjellige måter... Og så slang han ut etterpå at "vitsen er jo også at jeg skal ha minst mulig med barnefaren å gjøre, og da vil jeg jo møte på han de gangene han henter sønnen min hjemme" Jeg må ha kontakt med barnefar i den grad man må med tanke på barnet, og godt samarbeid er svært viktig! Overleveringene tar jo maks 2 minutter og informasjonen blir jo skrevet ned i dagbok som følger sønnen vår. Jeg føler ikke at argumentene hans veide så tungt i denne saken, eller så er det jeg som ikke ser et poeng som jeg skulle ha sett? Hva mener dere? Det kan da umulig skade å ta ut barna fra barnehagen en dag i ny og ne... Samboeren min sier ingenting til at jeg tar ut sønnen min ut av barnehagen når vi skal på hytta og tar langhelg der f.eks.. Er det barnefaren han reagerer på med andre ord egentlig? Anonymous poster hash: 44b83...64f Synes samboeren din kommer med et dårlig argument, grunnen er at han ikke vil se eksen din? Sjalusi? Fortsett som du gjør med å la han være sammen med deg de fredagene, du gjør en flott jobb.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #18 Skrevet 17. mars 2014 Hei, litt vanskelig å finne passende overskrift her! Jeg har en sønn på 2 år som jeg har med min ekssamboer, han har sønnen min annenhver fredag-mandag. Det jeg har pleid å gjøre før, er at jeg har vært sammen sønnen min den fredagen han skal til faren hans (faren hans sender meg bare meld når han ønsker å hente han, så er vi hjemme til da) Og da pleier jeg og sønnen min å ta med oss mat ut på tur, besøke besteforeldre, finne på ting bare meg og sønnen min. Jeg syns den kvalitetstiden der er viktig da han er vant til at det bare har vært meg og han i 1,5 år før min nåværende samboer flyttet inn. Og jeg syns det er utrolig deilig å være litt alene med sønnen min en dag ute også. Så i går, fikk jeg litt sjokk da min nåværende samboer/forlovede sa at han ikke syns jeg burde la sønnen min få fri fra barnehagen de fredagene jeg pleier å la han få fri (er jo bare snakk om 1 eller 2 fredager i måneden) Han mener at jeg ikke klarer å stimulere sønnen min på samme måte som i barnehagen... Men jeg skjønner ikke at DET er et argument en gang? Et barn blir jo stimulert på mange forskjellige måter... Og så slang han ut etterpå at "vitsen er jo også at jeg skal ha minst mulig med barnefaren å gjøre, og da vil jeg jo møte på han de gangene han henter sønnen min hjemme" Jeg må ha kontakt med barnefar i den grad man må med tanke på barnet, og godt samarbeid er svært viktig! Overleveringene tar jo maks 2 minutter og informasjonen blir jo skrevet ned i dagbok som følger sønnen vår. Jeg føler ikke at argumentene hans veide så tungt i denne saken, eller så er det jeg som ikke ser et poeng som jeg skulle ha sett? Hva mener dere? Det kan da umulig skade å ta ut barna fra barnehagen en dag i ny og ne... Samboeren min sier ingenting til at jeg tar ut sønnen min ut av barnehagen når vi skal på hytta og tar langhelg der f.eks.. Er det barnefaren han reagerer på med andre ord egentlig? Anonymous poster hash: 44b83...64f Vær så snill og ALDRI slutt med den kvalitetstiden der!!!!! Så fantastisk for din sønn og oppleve. Han er iallefall ingen pedagog, din samboer. En dag ute fra bhg i uken gjør absolutt ingenting. Dere er heldige som har muligheten. Fortsett med det. Men snakk med din samboer om hvorfor han er sjalu. Det er ikke bra, ettersom din sønn bor med dere. Han ønsket nok at din x skal hente i bhg, så du ikke skal møte han, det er jo forståelig å ha følelser rundt sin partners x, men få han trygg. Anonymous poster hash: eaf7c...07a 2
Toolose Skrevet 17. mars 2014 #19 Skrevet 17. mars 2014 Jeg ble vel ganske provosert over min samboerskap "grunnlag" for dette! Han har tidligere vært sjalu på bf, men sagt nå i ettertid at han ikke er det! Vi kommer til å forsette med vår kvalitettid, og han får bare mene det han vil rett og slett, syns bare dette var smålig av han og at han ikke tenkte først og fremst på sønnen min oppe i det her, noe han hevder han gjør... 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #20 Skrevet 17. mars 2014 Herregud allerede gifte deg på ny og få en unge med en til så umoden mann, at du ikke lærer. Anonymous poster hash: 2362a...2b9 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå