Gå til innhold

Besafe iZi combi X3

pusleline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er stort sett fornøyd, jeg..:) Men prøv det i bilen! Liggestillingen er litt bratt i den nye bilen vår, men var helt ypperlig i f.eks Passat.

Med beltefeste kan man bruke kile for å heve fronten, det går ikke med isofix.

Eneste store aberet jeg kommer på, er at isoporen knekker lett i festeneder den er skrudd fast. Dette går ikke utover sikkerheten, men vil jo måtte byttes ut når man får større barn som klatrer inn selv. Koster et par hundrelapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har iZi Kid x3 uten isofix, det er jo så og så det samme. Kjempefornøyd! Litt vanskelig å montere så når det blir satt i bilen blir det stående. God plass er det i det så det kan brukes bakover lenge.

Men vi gikk over til iZi Plus da det kom. Da var han tre år og trengte lenger rygg.

Anonymous poster hash: 9b5ec...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ditt beskjed om å sjekke max høydereg på sele med tanke barn med lang rygg. Vi har en bil med mulighet for isofix og en uten, men forstår det er ok begge deler. Hvor lenge sitter de o det setet? Vurderer å kjøpe brukt, så begrenset hvor mange seter vi kan prøve og sammenligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har en med og en uten, ville jeg like godt kjøpt med beltefeste, tror jeg. Så lenge man er 200% nazi på monteringen, og selvfølgelig kontrollerer denne ofte, er det like trygt.

Det er anbefalt å ha barna bakovervendt til de er minst fire år. Combi X3 med isofix har en maksvekt på 18 kg. Høydemessig passer setet til ørene er over kanten på nakkestøtten når denne er helt oppe. Det er ikke farlig, og som regel heller ikke ubehagelig for barna, å sitte med beina bøyd når de blir såpass lange.

Som du skjønner vil det være individuelle variasjoner på hvor lenge setet vil passe...:)

Hvis du vil ha et sete barna ikke vokser utav latterlig raskt, bør du i alle fall styre unna Cybex Sirona. Det holder som regel ikke lenger enn til ca 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som festes med isofix kan ikke festes bakovervendt med seler.

Isofix gjør at det tar uforholdsmessig stor plass, og det passer ikke i små biler.

Isoporen knekker lett, en kjent feil som man likevel ikke får på reklamasjon/garanti.

Hadde jeg visst da det jeg vet nå, hadde jeg valgt et annet sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør isofix at det tar større plass? Jeg trodde det var enklere og netter med det, mem der det kanskje ikke så mye å stå etter å ha isofix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Å prøve er egentlig den beste løsningen da skjønner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten det ja, forskjellige stoler passer i forskjellige biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar stor plass med isofix ja... Og som nevnt før er den såkalte liggestillingen utrolig bratt med isofix. Jeg synes egentlig det er litt vanskelig å stramme beltene godt også, men med å kjempe og justere flere ganger får jeg det til. Vi har ikke opplevd problemer med knekt isopor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liggestillingen kommer an på bilen. Den er bratt i vår superb, men helt fint i passat og volvo s60.i passaten ble det derimot trangt for den foran. Latterlig at en så liten bil er "familiebil #1".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og isoporen går på garanti oc reklamasjon hvis det knekker innenfor 2 år fra kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...