snoker Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Vi skal til Tenerife med ungene om noen uker. Dette blir den første flyturen og sydenturen til ungene og jeg er derfor litt spent og nervøs for hvordan det vil gå.. Hjemme har vi jo muligheten til å ha litt luft mellom oss alle sammen, mens denne uken vil vi være 100 % oppå hverandre hele tiden (noe som bare er koselig altså, for all del) og jeg er litt spent på om det vil by på problemer eller ikke.. Det er jo mannen sine barn og første gang jeg skal være rundt de hele tiden uten å få noe som helst egentid til meg selv eller mannen.. Ungene er 7 og 9 år gamle og gleder seg veldig, men jeg lurer også på hva vi MÅ huske å ha med oss og slike ting. Jeg tenker å ha en "nød" bag til hver av ungene i flyet med spill, litt snop og slike ting, og at vi alle sammen blir enige om hvordan vi skal oppføre oss på ferien slik at alle vet det.. Er det noen av dere som har noen forslag til hva som er lurt å pakke med i denne "nød" bagen eventuelt? Hva vi bør huske å ha med oss og andre praktiske tips for barn på sydentur?
Catlin Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 Alle ungene mine får hver sin sekk med på flyet. I den er det drikke, litt mat (kjeks etc), noe å drive med (tegneserie, DS etc), et skift med klær til flyet (i tilfelle noen søler, uhell etc), shorts/tskjorte (i tilfelle kofferten blir borte). Har sjelden med sjokolade eller annen snop på flyet. Ellers er det lite jeg har med til ungene på flyet. Det meste får du jo tak i dit du kommer. Mitt beste tips er SOLFAKTOR. Smør ungene inn ofte. Bruk høy faktor og pass på å bruke NOK solkrem. Mange bruker for lite. Lykke til og god tur!
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #3 Skrevet 17. mars 2014 Ta med litt norsk medisin som for eksempel paracet, idoform, eurax osv. Febertermometer. Aloeveralotion el gel i tilfelle de blir solbrente. Og som nevnt over; ds, blad osv til flyturen. Ville ikke tatt med for eksempel sjokolade, men for eksempel mintdrops, tyggis, noe salt godteri evt som potetskruer. Snakk med dem før turen om kø ved innsjekk, sikkerhetskontroll, at man sitter rolig i setet sitt på flyet bortsett på hvis man skal på do. De er store nok til å forstå slike "regler". Ellers får dere det sikkert trivelig ilag. Ungene vil kose seg med bad og strand, og det er greit med en siesta etter badetid og før ut å spise middag. Siestaen kan dere voksne benytte til å slappe av, og ungene ligge på senga og se tv eller spille ds. La det være litt slark. Kos dere med spennende nye juicer og god frukt. Trenger ikke være allverdens arrangerte aktiviteter fra morgen til kveld for at ungene skal være fornøyde med turen. Anonymous poster hash: 2a95d...c59
snoker Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2014 her var det masse gode tips tar gjerne imot flere også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå