Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 23 år, som sliter veldig med at jeg er negativ altfor ofte, sur og grinete. Idag hadde jeg en heftig krangel med ei venninne hvor det kom frem at "få mennesker vil være med sånne som deg. Du tar energien fra dem". Ikke særlig kult å høre, og jeg trenger virkelig hjelp. Jeg ser ingen lyspunkter i livet, bortsett fra når jeg er hos søstern min med tantebarna mine. Ellers er alt bare dritt. Klarer heller ikke å late som alt er bra, når jeg egentlig har det helt for jævlig. Nå risikerer jeg i tillegg til å miste min beste venninne, enda hun vet hvordan jeg har det. Jeg sliter mye med depresjon, og har selvmordstanker litt for ofte. Og når jeg fikk den slengt i trynet at så og si ingen vil være med en slik person som meg, så hjalp ikke akuratt dette heller. Hun selv sier hun er deprimert, går til psykolog og klarer å late som hun er blid. Men da tenker jeg litt som så, at hvis man har det skikkelig kjipt, så klarer man vel ikke å fake det så innmari bra? Nei, jeg går ikke til psykolog, og jeg har ikke tid til det heller da jeg jobber hver dag så og si. Jeg har også vurdert å si opp jobben min da jeg føler denne suger den siste livsgnisten jeg har i meg, men hadde jeg gjort det hadde jeg blitt halshugd av familien min. De er så stolte over at jeg møter opp på jobb og står på. Men aller helst vil jeg slutte, å kanskje ta meg noen måneders pause for å kjenne på hvordan det er å leve livet uten å ha forpliktelser.. er det noen fler som har det eller er som meg? Føler meg veldig fanget i denne tilværelsen, og jeg tror det er en stor del av at jeg er deprimert.

Anonymous poster hash: fd109...300
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fint om noen kunne gitt meg svar, da jeg virkelig trenger noen "tips" til hvordan hverdagslivet kan bli enklere å takle.

Anonymous poster hash: fd109...300
Skrevet

Det jeg tenker er at du ville hatt godt av å snakke med legen din om dette her. Psykolog tror jeg også hadde Vært lurt. Du sier du ikke har tid fordi du jobber men du får permisjon for dette da også betalt. Det høres for meg ut som du ikke vil til psykolog fordi du selv ikke ser at du har et problem.

Positivitet er noe med tanke mønstret å gjøre. Bare det å kunne se solen kan være positivt. Hun som sa hei til deg og smilte kan være positivt. De små tingene gjør grunnlag for å kunne se positivt på flere ting

Så har det veldig mye å gjøre med å tro på at du skal kunne klare noe og til at du kan noe. Du har sikkert noe som du er flink til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...