Gå til innhold

Skulle egentlig hatt blå resept. Mulig å få refundert?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bruker en medisin som man vanligvis gir på hvit resept, men jeg får den på blå resept fordi jeg bruker den hver dag. Jeg ringte legekontoret og ba om en ny resept og sa ettertrykkelig at jeg skulle ha akkurat samme som sist. Jeg kjøpte flere andre ting på apoteket, så jeg merket ikke hvor mye jeg betalte. Da jeg kom hjem så jeg at jeg hadde betalt for de jeg skal ha på blå resept. Jeg kjøpte nok medisin for flere måneder så det er snakk om mange hundre kroner. Jeg skjønner nå at jeg burde fulgt bedre med. Er det noen mulighet for å få refundert hele eller deler av beløpet fra Helfo? Vet noen hvilket skjema jeg skal bruke?

Anonymous poster hash: e37e8...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Betalte du hele beløpet for medisinen eller var det kanskje bare egenandelen?

Du må gå tilbake til apoteket å spørre om du har blå resept, dersom ikke, ringer du legekontoret å ber de ordne ny e-resept, så ordnet de det på apoteket.

Anonymous poster hash: 57d6d...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en medisin som man vanligvis gir på hvit resept, men jeg får den på blå resept fordi jeg bruker den hver dag. Jeg ringte legekontoret og ba om en ny resept og sa ettertrykkelig at jeg skulle ha akkurat samme som sist. Jeg kjøpte flere andre ting på apoteket, så jeg merket ikke hvor mye jeg betalte. Da jeg kom hjem så jeg at jeg hadde betalt for de jeg skal ha på blå resept. Jeg kjøpte nok medisin for flere måneder så det er snakk om mange hundre kroner. Jeg skjønner nå at jeg burde fulgt bedre med. Er det noen mulighet for å få refundert hele eller deler av beløpet fra Helfo? Vet noen hvilket skjema jeg skal bruke?

Ingen ting på blå resept er gratis før du har fått frikort. For å få frikort så må du i 2014 ha betalt 2105 kr i egenandeler. Før du har oppnådd det beløpet må du betale for alt også på blå resept, men blå resept er billigere enn hvit resept så det er jo fordelen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må gå tilbake til apoteket å spørre om du har blå resept, dersom ikke, ringer du legekontoret å ber de ordne ny e-resept, så ordnet de det på apoteket. Anonymous poster hash: 57d6d...e04

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har frikort.

Leverte du fram det ved betaling?

Anonymous poster hash: 003a8...63b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Viste du frikortet da du var på apoteket, da?

Anonymous poster hash: 6ba0d...e25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekk på mineresepter.no at resepten er på blå resept. Er den det og du har betalt for den når du har frikort så får du igjen fra Helfo, det går automatisk, men det kan ta litt tid.

Anonymous poster hash: 7811e...ca0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekk på mineresepter.no at resepten er på blå resept. Er den det og du har betalt for den når du har frikort så får du igjen fra Helfo, det går automatisk, men det kan ta litt tid. Anonymous poster hash: 7811e...ca0

Jeg har jo fått hvit resept når jeg skullehatt blå. Dessverre oppdaget jeg det ikke før etter at jeghadde betalt. Finnes det noen mulighet for å få refundert hele eller deler av beløpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener skal være mulig hvis du har detaljert kvittering på det, og dokumentert Medisinsk grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...