AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Fått registrert de for januar, men ingen for februar og mars. Vet jeg kan sende inn kvittering selv, men er jo rart at behandler ikke har sendt inn, skal jo sendes inn ila 2 uker. Noen andre som opplever heng i registreringene? Anonymous poster hash: 58ea0...ee9
Alfa Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 ja! har fått registrert en i frebruar, men vet det er mer. Veldig frustrerende når man er fattig...
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 Frustrerende, nå har jeg nådd frikorttaket, men ser ikke ut som om jeg kommer til å få frikortet før i april eller noe. Kan jo ta tre uker fra egenandelene blir registrert til det sendes ut. Er så ergerlig å betale når jeg vet jeg egentlig får dekket fra nå av. Jaja.. Anonymous poster hash: 58ea0...ee9
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #5 Skrevet 17. mars 2014 Når du betaler til behandler så går det automatisk til Helfo. Kan ta noen uker før det er registrert. Har selv betalt for februar og mars som ikke er registrert hos Helfo. Anonymous poster hash: 9946b...dd7
Nasse1 Skrevet 17. mars 2014 #6 Skrevet 17. mars 2014 Tuppesjura, du finner det på www.helfo.no. Om du betaler med faktura har behandlersredet to uker på å sende inn, deretter kan det ta tre uker før det registreres. Har kun opplevd at det har tatt veldig lang tid, og det skyldtes en feil i systemet til behandlersredet. Filene hadde ikke gått gjennom.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Når du betaler til behandler så går det automatisk til Helfo. Kan ta noen uker før det er registrert. Har selv betalt for februar og mars som ikke er registrert hos Helfo. Anonymous poster hash: 9946b...dd7 Normalt sett ja, men jeg har for eksempel ikke fått registrert 3 egenandeler fra februar, men jeg har nå fått en for mars registrert allerede. Samme behandler, så skulle jo tro at de for februar ville bli registrert før mars. Jeg leste på Helfo at de har heng i registringene slik at det tar noen uker ekstra for tiden, men det er veldig irriterende uansett. Jeg er ganske langt over frikortgrensen selv om jeg regner med tre ukers behandlingstid på registreringene. Anonymous poster hash: 58ea0...ee9
Gjest Blomst83 Skrevet 21. mars 2014 #8 Skrevet 21. mars 2014 Nå er det flere apotek og legesentere som får automatisk beskjed om når en pasient har nådd frikortgrense,så da slipper man det problemet med å måtte legge ut mens man venter på det i posten.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #9 Skrevet 23. mars 2014 Nå er det flere apotek og legesentere som får automatisk beskjed om når en pasient har nådd frikortgrense,så da slipper man det problemet med å måtte legge ut mens man venter på det i posten. Nytter ikke når det er HELFO som har heng, slik at man ikke får nådd frikortgrensen får man har betalt mange tusen over det man skal. Dessverre. Anonymous poster hash: 58ea0...ee9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå