mkgleez Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Jeg flytter snart inn i en ettroms 18 kvadrat studentbolig, med eget lite kjøkken og bad. Syns dere jeg skal ha en sovesofa eller seng? Seng er naturligvis mer komfortabelt når jeg skal sove, men ved å ha en sofa er det enklere å ha venner på besøk, og få følelsen av at man er i en liten stue istedenfor et soverom. Det er likevel mer pes å re opp og ned "sengen" i en sofa, naturligvis.. Jeg hadde satt veldig pris på å høre litt hva dere tenker, for jeg er veldig usikker selv..
Noteknekk Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Jeg hadde seng på samme areal, og savnet aldri å ha sovesofa. Med sengeteppe og litt puter fungerer sengen fint som sofa på dagtid 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 Velg seng. Anonymous poster hash: 0cf96...e84
Gjest iGirl Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Jeg hadde kjøpt en sovesofa som heter Bed inside. Den har jeg selv (på gjesterommet) og den er helt genial. http://www.hovdenmobel.no/kategori/index/2/bedinside
Scoop Skrevet 16. mars 2014 #5 Skrevet 16. mars 2014 Ville valgt sovesofa. Det savnet jeg veldig da jeg kun hadde seng, føltes liksom alltid som at man var på soverommet.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #6 Skrevet 17. mars 2014 Jeg ville også valgt sovesofa! Vi har en i kjellerstua nå fra Jysk, og den er veldig kjapp å legge sammen. Vi kjøpte en tykk overmadrass fra Ikea som vi har oppå madrassen som er der fra før, og med den blir senga/sovesofaen veldig komfortabel. En fordel er jo at en sovesofa gjerne trekkes ut til en dobbeltseng, så da har du plass hvis du får overnattingsbesøk også. Min studenthybel var 12 kvadrat, da var det greit med bare seng, for da var uansett hybelen for liten til å kunne brukes som et sosialt samlingssted. men med 18 kvadrat er det jo litt rom til besøk og slikt, da er sofa kjekt å ha... Anonymous poster hash: d8aa2...9e8
Gjest Naria Skrevet 17. mars 2014 #7 Skrevet 17. mars 2014 Jeg hadde helt klart valgt seng. Jeg har til dags dato ikke vært borti en sovesofa som har vært god nok til å bruke som seng til hverdags. 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #8 Skrevet 17. mars 2014 Jeg ville ha valgt begge deler. Bor på samme romstørrelse og det er det jeg har per i dag, sovesofa er stress og en separat seng er veldig god å ha. Veldig greit å kunne slenge litt klær og tøy rundt på sengen og legge et teppe over når noen kommer på besøk. Anonymous poster hash: e841f...891
Bex Skrevet 17. mars 2014 #9 Skrevet 17. mars 2014 Jeg hadde seng da jeg bodde på den str. Bedre å sove godt! Og så hadde jeg en god stol som jeg brukte om kveldene. Kanskje det kan funke?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #10 Skrevet 17. mars 2014 Det er ikke tilfeldigvis en studentbolig i Bergen du skal bo på? Jeg hadde også hybel på 18kvd da jeg bodde der! Hadde samme dilemma som deg! Var så lei av å bruke seng som sofa, så jeg gikk for en 2-seter fra IKEA. Til seng hadde jeg en madrass som jeg la frem på gulvet når jeg skulle sove. Men skulle jeg valgt på ny, tror jeg at jeg hadde valgt ei seng, for ble så lei av å dra frem madrassen hver kveld og skyve bort sofabordet. Men sofaen var ikke lang nok for meg, for jeg skulle ha plass til pult ved siden av. Sovesofa blir man også lei av å ordne hver morgen. Så gå for seng du Fiks heller noe puter og pledd, så kan du skape en slags sofa ut av det. Anonymous poster hash: 0d10a...044 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #11 Skrevet 17. mars 2014 Samme dilemma, og jeg velger nok sovesofa På slække studiedager der man ikke får besøk så kan man bare la være å gjøre den om til sofa om dagen. Men det er veldig greit å gjøre om til sofa når man får besøk! Også for at det ikke skal føles så "hybelaktig" med en kjedelig seng og skrivebord. Greit å føle at man er litt hjemme også! Anonymous poster hash: 915be...082
Erazor Skrevet 17. mars 2014 #12 Skrevet 17. mars 2014 En mulighet er å velge høy seng og ha en sofa under.
Gjest Gaea Skrevet 17. mars 2014 #13 Skrevet 17. mars 2014 Hadde tatt en slik; http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50080315/ Funker greit som sofa med noen puter og sengeteppe, fint med oppbevaring i liten leilighet, og du kan velge en god madrass selv. Vet ikke helt hvor stor det er plass til, men jeg tror jeg hadde en 120-madrass. Mindre går også fint, delen foran kan dyttes ut og inn ettersom hvor stor madrass man har, så det ikke tar mer plass enn nødvendig (klønete forklart).
Asso Skrevet 17. mars 2014 #14 Skrevet 17. mars 2014 Jeg hadde seng på hybelen min, i tillegg hadde jeg en mellomstor god stol som jeg brukte for å variere litt
Gjest Ciegus Skrevet 18. mars 2014 #15 Skrevet 18. mars 2014 Hadde tatt en slik; http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50080315/ Funker greit som sofa med noen puter og sengeteppe, fint med oppbevaring i liten leilighet, og du kan velge en god madrass selv. Vet ikke helt hvor stor det er plass til, men jeg tror jeg hadde en 120-madrass. Mindre går også fint, delen foran kan dyttes ut og inn ettersom hvor stor madrass man har, så det ikke tar mer plass enn nødvendig (klønete forklart). Skulle til å anbefale en slik. Anbefaler absolutt seng! På min forrige hybel hadde jeg sovesofa, men den fungerte som regel alltid som seng... Nå bor jeg på 17m2, har bare seng. Har en madrass bak senga, så med litt puter går det greit som sofa også. Ei av de andre i kollektivet har høy seng med sofa under. Veldig lurt. En tredje har fått plass til både sofa og seng. Så du kan få begge deler. Men ikke dropp senga.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #16 Skrevet 18. mars 2014 Jeg hadde en 120 cm brei smijernsseng da jeg bodde på 25kvm studentbolig. Når jeg redde den opp brettet jeg dynene slik at de ble som en sofarygg og så hadde jeg noen store puter forran der igjen. Har aldri sovet godt over lengre tid på sovesofa, og soving bruker vi 1/3 del av døgnet på, så gå for seng. I tillegg hadde jeg en god ørelappstol til morgener med kaffe forran tven mens sengen luftet seg. Anonymous poster hash: 95107...b04
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #17 Skrevet 18. mars 2014 Jeg hadde helt klart valgt seng. Jeg har til dags dato ikke vært borti en sovesofa som har vært god nok til å bruke som seng til hverdags. Jeg har sovet hver natt på en Friheten sovesofa fra IKEA i snart et år. Jeg valgte den tykkeste overmadrassen som får plass i sjeselongen, og jeg merker ingen forskjell fra å sove i vanlig seng. Anonymous poster hash: 08c1b...bbf
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #18 Skrevet 18. mars 2014 Hva med loftsseng? frigjør gulvplass, så kan du ha sofa under! Anonymous poster hash: ef570...5fc
mkgleez Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #19 Skrevet 18. mars 2014 TS her. Masse delte meninger angående valg av sovesofa eller seng ser jeg. Mange gode poeng dere har kommet med! Det er litt av et valg altså Jeg vet jammen ikke hva jeg skal gjøre enda... Loftseng er jo selvfølgelig veldig praktisk i en så liten leilighet, men akkurat det bare klarer jeg ikke å skulle få meg selv til å gjøre... Det ser jeg ikke for meg at kan være noe koselig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå