AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 En venninne av meg blander alltid inn hva kjæresten føler om ting når vi diskuterer. Altså... ikke hva han mener, men hva han føler. Jeg syns han er en hyggelig fyr... og kjekk! Han trener mye og er skikkelig mann. Men nå vet jeg masse greier om han som han sikkert ikke vil at jeg og andre venninner skal vite. Hvor følsom han er. Hvor deprimert han kan bli til tider. Hans følelser rundt det å ikke leve opp til faren. Osv. Osv. Jeg hadde ikke syns noe om at kjæresten min delte slike ting til andre om jeg ikke hadde sagt at det var greit, og det ville jeg ikke ha gjort! Det er helt fantastisk å ha en person man kan være helt åpen med og vise sine svake sider... jeg syns ikke at en person noen har vist tillit til skal dele det videre med hele verden. Anonymous poster hash: e91c9...ce6
student86 Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 En venninne av meg blander alltid inn hva kjæresten føler om ting når vi diskuterer. Altså... ikke hva han mener, men hva han føler. Jeg syns han er en hyggelig fyr... og kjekk! Han trener mye og er skikkelig mann. Men nå vet jeg masse greier om han som han sikkert ikke vil at jeg og andre venninner skal vite. Hvor følsom han er. Hvor deprimert han kan bli til tider. Hans følelser rundt det å ikke leve opp til faren. Osv. Osv. Jeg hadde ikke syns noe om at kjæresten min delte slike ting til andre om jeg ikke hadde sagt at det var greit, og det ville jeg ikke ha gjort! Det er helt fantastisk å ha en person man kan være helt åpen med og vise sine svake sider... jeg syns ikke at en person noen har vist tillit til skal dele det videre med hele verden. Anonymous poster hash: e91c9...ce6 Jeg er helt enig med deg. Har du sagt dette til henne? 1
Cathrine88 Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 Nei, dette er ikke greit. Og jeg ville mistet alt av tillit til denne dama hvis hun hadde vært min venninne. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Jeg er helt enig med deg. Har du sagt dette til henne? Nei. Jeg har ikke det. Dessuten er hun en ganske ny venninne, så det gjør vel det litt verre. Anonymous poster hash: d9c38...c7d
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #5 Skrevet 16. mars 2014 Dårlig kjæreste! Anonymous poster hash: d7c42...e84 3
student86 Skrevet 16. mars 2014 #6 Skrevet 16. mars 2014 Nei, dette er ikke greit. Og jeg ville mistet alt av tillit til denne dama hvis hun hadde vært min venninne. Ja, for hvem vet hvem andre hun kan finne på å snakke om? F.eks. kan det godt være venninnen din snakker om deg til kjæresten sin, ts. 1
Betty Blue Skrevet 16. mars 2014 #7 Skrevet 16. mars 2014 (endret) En venninne av meg blander alltid inn hva kjæresten føler om ting når vi diskuterer. Altså... ikke hva han mener, men hva han føler. Jeg syns han er en hyggelig fyr... og kjekk! Han trener mye og er skikkelig mann. Men nå vet jeg masse greier om han som han sikkert ikke vil at jeg og andre venninner skal vite. Hvor følsom han er. Hvor deprimert han kan bli til tider. Hans følelser rundt det å ikke leve opp til faren. Osv. Osv. Jeg hadde ikke syns noe om at kjæresten min delte slike ting til andre om jeg ikke hadde sagt at det var greit, og det ville jeg ikke ha gjort! Det er helt fantastisk å ha en person man kan være helt åpen med og vise sine svake sider... jeg syns ikke at en person noen har vist tillit til skal dele det videre med hele verden. Anonymous poster hash: e91c9...ce6 Nei, slike ting som du beskriver er det ikke greit å dele videre. Med mindre han har sagt at det er noe han er åpen om til mange, så forstår man at slikt er sagt i fortrolighet. Noe annet er det naturligvis om hun forsnakket seg en enkelt gang, men det høres ut som om hun forteller det meste ut fra det du skriver her. Endret 16. mars 2014 av Ibsenfrue
student86 Skrevet 16. mars 2014 #8 Skrevet 16. mars 2014 Det går jo an å avbryte/ikke gi noe respons på det som blir sagt - og snakke om noe helt annet. Eventuelt kan du kanskje være mer direkte og si noe av dette? "Dette trenger ikke jeg å vite" "Dette er vel mellom dere to" "Er det greit for ham at jeg vet disse tingene?" 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #9 Skrevet 16. mars 2014 Det går jo an å avbryte/ikke gi noe respons på det som blir sagt - og snakke om noe helt annet. Eventuelt kan du kanskje være mer direkte og si noe av dette? "Dette trenger ikke jeg å vite" "Dette er vel mellom dere to" "Er det greit for ham at jeg vet disse tingene?" Jo, jeg vet det. Det er bare det at jeg vil ikke gjøre henne flau eller fornærme henne, men samtidig så kan jo det være at det er ingen andre som tør heller! Jeg har bare kjent henne en liten stund, og jeg vet nå mye mer om kjæresten hennes enn det jeg tror han ønsker at jeg skal vite. Jeg liker jo han like godt, men det har jo ført til at jeg ser på han på en annen måte en før, fordi jeg vet hvor "følsom" han er selv om han later som han er tøff. Det syns ikke jeg er greit. Han har rett til å ha det for seg selv, og jeg tror han bare har sagt det til henne... fordi de har vært sammen lenge og er skikkelig glad i hverandre. Anonymous poster hash: d9c38...c7d
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #10 Skrevet 16. mars 2014 Jeg hadde bare sagt helt naturlig at det der er jo veldig sårbare tema i tillegg, som folk helst vil holde privat. Så kanskje hadde hun begynt å tenke. Hadde en venninne jeg trodde var til å stole på, som viste seg å dele info om meg med andre som sladrer veldig mye. Hun er naiv og skjønte ikke hva som var så farlig med det, men for meg var det veldig ubehagelig. Anonymous poster hash: 328af...e26 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #11 Skrevet 16. mars 2014 Jeg hadde bare sagt helt naturlig at det der er jo veldig sårbare tema i tillegg, som folk helst vil holde privat. Så kanskje hadde hun begynt å tenke. Hadde en venninne jeg trodde var til å stole på, som viste seg å dele info om meg med andre som sladrer veldig mye. Hun er naiv og skjønte ikke hva som var så farlig med det, men for meg var det veldig ubehagelig. Anonymous poster hash: 328af...e26 Ja skjønner den... For å si den sånn... jeg ville ikke fortalt henne noe hemmelig! Anonymous poster hash: d9c38...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #12 Skrevet 17. mars 2014 Nope, dette er ikke greit! Dessverre er jeg klar over at svært mange gjør sånt som dette. Særlig venninner har en tendens til å skravle om det meste, både hva de er fornøyd med hos typen, og hva de sliter med. Det er jo en form for mistillit / baksnakking synes jeg. Greit nok at man lufter noe med andre dersom man trenger råd, eller er usikker på om man opplever trakassering osv. Men man forteller ikke at typen har sosialangst, eller er uvenn med bestefaren sin osv. Det blir uthenging! Anonymous poster hash: 21bd1...162 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #13 Skrevet 17. mars 2014 Ja, for hvem vet hvem andre hun kan finne på å snakke om? F.eks. kan det godt være venninnen din snakker om deg til kjæresten sin, ts. Jeg sier det meste til kjæresten min.. Med mindre det er noe veldig spesielt da. Men ikke omvendt. Trodde egentlig det var ganske vanlig?Anonymous poster hash: 004f2...b30
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #14 Skrevet 17. mars 2014 Det spørs jo hvordan ting er da, hvis kjærsten hennes er mye deprimert og det lener seg masse på henne kan jeg jo forstå at hun trenger noen hun kan trenge noen å lene seg på også. Det er ikke alle ting man må bære alene. Jeg hadde en gang en kjæreste som var suisidalsk og det var kjempetungt for meg å skulle sitte alene her i verden og føle at det var mitt ansvar alene å skulle bære og tåle alle hans megstive følelser... Noen ganger trenger man en god venninne eller mor å støtte seg på, selv om jeg er enig i at man skal kunne få ha sine hemmeligheter i et forhold... Anonymous poster hash: a79e6...e6c
student86 Skrevet 17. mars 2014 #15 Skrevet 17. mars 2014 Jeg sier det meste til kjæresten min.. Med mindre det er noe veldig spesielt da. Men ikke omvendt. Trodde egentlig det var ganske vanlig?Anonymous poster hash: 004f2...b30 Det er greit nok, det, en kjæreste er jo tross alt en av de nærmeste man kan ha - men det høres ut som om venninnen til ts kanskje ikke har særlig mye grenser for hva hun velger å si og ikke. Det syns jeg er litt betenkelig. Jeg hadde blitt skeptisk og ihvertfall ikke hatt lyst til å betro meg noe særlig til henne om jeg hadde vært ts.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå