Gå til innhold

Kastering av hannbikkje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å kastrere vår hund, fordi det er blanding, så vil ikke at han skal gjøre noen tisper gravide, da blir det bare enda mer blandingsbikkjer.

Men noen råd?

Han er 1 år, men er det noen som har noen priser på det?
Vet at eiker dyreklinikk tar 1900 kr, eller noe. Men noen rundt det området? Drammen/modum/Hønefoss som vet om noen flinke og billige dyrleger som kastrerer?

Anonymous poster hash: 91d7b...3c8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kastrering kan være både fint og dumt avhengig av hva slags hund du har. Noen hannhunder kan være nervøse og støtter seg veldig på testosteronen. Når den blir borte så kan nervøsiteten ta veldig av og du får MYE å jobbe med.. Noen kan få elendig pels som tover seg + lettere for å legge på seg / bli litt late.

MEN så har du min (som enda bare er kjemisk kastrert). Han har skinnende pels, er ikke nervøs, og er slank og fin. Altså bare kjønnsdrifta som er borte.

De fleste seriøse veterinærer vil anbefale deg et år med kjemisk kastrering for at du skal få tenke og se om dette er noe du virkelig vil gjøre, for selv om det ikke er flertallet så KAN det bli et helsike med en kastrert hund. Hos vår veterinær er det litt dyrt. Injeksjonen koster ca 600 kr og konsultasjon ca 600 kr så totalt litt over 1200 kr for 6 mnd. Så det er dyrt, men da er du sikker på at du ikke ender opp med en usikker hund som får elendig pels og blir smellfeit.

Vi skal snuppe ballene etter kjemisk kastrering da vi er fornøyde.

Anonymous poster hash: bfcc1...a2b
AnonymBruker
Skrevet

Samme som over igjen.

Den billigste kastreringen i mitt område koster 2750 (for liten hund). For stor hund på samme sted koster det 3250. vår faste veterinær tar ca 8000 for kastrering av hannhund uansett størrelse og er den dyreste i området (ikke den vi velger når vi skal ta ballene med andre ord). Så det er bare å ringe alle veterinærer i området og høre på pris. Hvis du googler veterinæren du lurer på + kastrering så kommer det sikkert opp noe skriv om noen som har kastrert hos dem tidligere. :)

Skrevet

Samme som over igjen.

Den billigste kastreringen i mitt område koster 2750 (for liten hund). For stor hund på samme sted koster det 3250. vår faste veterinær tar ca 8000 for kastrering av hannhund uansett størrelse og er den dyreste i området (ikke den vi velger når vi skal ta ballene med andre ord). Så det er bare å ringe alle veterinærer i området og høre på pris. Hvis du googler veterinæren du lurer på + kastrering så kommer det sikkert opp noe skriv om noen som har kastrert hos dem tidligere. :)

8000 for hannhund :-0 samme jeg betalte for å sterilisere tispa mi nå i vinter.

Under 2000 hørtes lite ut, er dette en seriøs vetrinær med godt rykte? Dette er det samme jeg betalte for min hannhund for 8 år siden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde kastrering av hunder kun var tillatt hvis det var av medisinsk grunn eller pga at den skal bli en servicehund

Anonymous poster hash: 068f3...ad7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å kastrere vår hund, fordi det er blanding, så vil ikke at han skal gjøre noen tisper gravide, da blir det bare enda mer blandingsbikkjer.

Men noen råd?

Han er 1 år, men er det noen som har noen priser på det?

Vet at eiker dyreklinikk tar 1900 kr, eller noe. Men noen rundt det området? Drammen/modum/Hønefoss som vet om noen flinke og billige dyrleger som kastrerer?

Anonymous poster hash: 91d7b...3c8

Er det ikke bedre og billigere at du har hunden under kontroll (har den i bånd)...?

Anonymous poster hash: 068f3...ad7

Skrevet

Kastrering er også lov hvis det går ut over livskvaliteten til både hund og eier om ballene er intakte. En hund med meget sterk kjønnsdrift i et nabolag med 2-3 tisper som løper til forskjellig tid på året kan være grusomt om hannhunden skal reagere ved sultestreik og stress både før, under og etter hver eneste løpetid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...