Gå til innhold

Økt pris på shipping på iherb! Krise!

Anbefalte innlegg

Gjest lavendelkyss
Skrevet (endret)

Ehh..DHL HAR GÅTT OPP I PRIS!??

Ææææh....

Shippinga er på 20 (!!!) dollar! Har prøvd flere ting i handlekurven og lagt inn og utav den i tillegg til å logget meg inn på en annen konto for å sjekke om det var min det var noe feil med. Selv bare et par billige ting til under 20 dollar, blir det 18 dollar i shipping..

HVA SKJER?

Endret av lavendelkyss
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel sannsynligvis gått over vektgrensen? De er veldig streng på den, 4 oz eller hva det nå heter.

• Liker 1
Gjest lavendelkyss
Skrevet

Nei nei...vekta er laaangt innafor. Selv på ET produkt er shippingen 14 dollar.

Skrevet

Sjekket nettopp på min konto; DHL koster 13,39$ her.

Gjest lavendelkyss
Skrevet

Sjekket nettopp på min konto; DHL koster 13,39$ her.

Jepp. Det er vel for høyt hvis du er innafor vekta. Det ligger på 8 dollar.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, de har annonsert en gradvis økning i shipping. Den blir satt opp til 30dollar om tre mnd.

Anonymous poster hash: ed9ff...e8e
AnonymBruker
Skrevet

Oj jeg la en billig filleting på ca 50 gram i handlekurven, og frakt kom på nesten 12 dollar.

Anonymous poster hash: 007b7...586
Gjest lavendelkyss
Skrevet

:sjokkert:

jeg chatter med de nå, de skal sjekke det ut fikk jeg beskjed om.

Skrevet

Ja, de har annonsert en gradvis økning i shipping. Den blir satt opp til 30dollar om tre mnd.

Oj, dette har ikke jeg fått med meg, men det gjelder kun DHL da? Og ikke billigvarianten på $4?

Skrevet

Jepp. Det er vel for høyt hvis du er innafor vekta. Det ligger på 8 dollar.

Trodde den lå på rundt $13-14, jeg.

Bestiller alltid den billige, så vet ikke helt hva ekspressen pleier å ligge på. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekket inne hos meg, la inn 3 varer - "Shipping Weight: 1.67 lbs (0.76 kg)" - og fikk opp følgende valg:

- DHL Express- International — $13.39

- Global Priority Mail by DHL — $4.00

- UPS - International — $24.00

Anonymous poster hash: 0c323...b08
AnonymBruker
Skrevet

Oj, dette har ikke jeg fått med meg, men det gjelder kun DHL da? Og ikke billigvarianten på $4?

Dette gjelder alle varianter.

Skrevet

Nei, nei nei.... Det er jo faktisk krise det! Hmpf :bond:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, de har annonsert en gradvis økning i shipping. Den blir satt opp til 30dollar om tre mnd. Anonymous poster hash: ed9ff...e8e

Hvor har du hørt det? Da mister de jo massevis med kunder da....!

Anonymous poster hash: 65f09...ca2

• Liker 2
Gjest lavendelkyss
Skrevet

De svarer på iherb at de ikke vet om dette....At jeg må kontakte DHL

Skrevet

Hvorfor vil noen av dere bruke DHL i utgangspunktet? Jeg bestilte en gang, men var så dum at jeg ikke la inn en liten margin så beløpet kom rett i overkant av 200 kroner. Dermed fikk jeg ei regning på 600 kroner fra dem, for tollgebyr og mva og hva de nå enn fakturerer. Forklaringen var at alt måtte fortolles enkeltvis når det kom fra iherb.

Aldri mer, prinsippsak!

• Liker 1
Gjest lavendelkyss
Skrevet

Hvorfor vil noen av dere bruke DHL i utgangspunktet? Jeg bestilte en gang, men var så dum at jeg ikke la inn en liten margin så beløpet kom rett i overkant av 200 kroner. Dermed fikk jeg ei regning på 600 kroner fra dem, for tollgebyr og mva og hva de nå enn fakturerer. Forklaringen var at alt måtte fortolles enkeltvis når det kom fra iherb.

Aldri mer, prinsippsak!

Du får toll på alle andre leveringer også. Alt over 200 er det toll på.

• Liker 2
Gjest Emera
Skrevet

De svarer på iherb at de ikke vet om dette....At jeg må kontakte DHL

Det blir jo iHerb sitt problem hvis de mister internasjonale kunder i hopetall. Så da kan det hende at iHerb må tenke nytt. :)

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Det er vel bare å velge den på 4 dollar det vel?Eneste er at man da må passe på vekta,som er 1,8 kg eller noe.

Den andre har vel alltid vært dyr,utenom nå en liten periode,men det trodde jeg var en slags kampanje de hadde gående.

Prøver å unngå DHL så mye som mulig,for det er billigere å la posten håndtere fortolling osv.Jeg har bestilt noen pakker hvor DHL har tatt seg av fortolling,og akkurat det er greit,men så skal gjerne de også ha et gebyr som ofte har kommet på 300-400 ++ kroner.Da øker jo den regningen kraftig i forhold til det den gjør hos posten. I tillegg slipper jeg de møkksure folka på DHL,for på post i butikk her har det i hvert fall lært hva kundeservice er for noe.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke problemet? 4 dollars frakten finnes jo fortsatt. 8 dollar for å få en pakke fra andre siden av jordkloden levert på døra var jo uansett en helt latterlig lav pris.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...