Gå til innhold

17 kvadrat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du har strengt tatt ikke kjøkken,men en ørliten benk..Hva med kjøleskap og komfyr?

Og hva med oppbevaring av sommer/vintertøy? Ting og tang til fritid og hobby?

Anonymous poster hash: 72687...ec0

Kjøleskapet er under kokeplatene. Stekeovn mangler jeg, men hvis du las innlegget har jeg planer om å bytte ut kjøkkenet innen ganske kort tid :) I det kjøkkenet jeg planlegger er det stekeovn :)

Jeg har en stor bod der jeg kan oppbevare sommerklær om vinteren og omvendt. Der kan jeg også oppbevare ting til både fritid og hobby om jeg føler leiligheten ikke strekker til :)

Anonymous poster hash: 130ac...7db

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okei, here we go.. :) Husk at jeg bare har bodd her i 2 mnd og det er fremdeles mye jeg ønsker å forandre på. Tips til hva du mener jeg kunne gjort for å forbedre de få kvm jeg har, mottas med takk :)

"Soverommet"

1878182-7-1401730470562-n500.jpg
1878182-7-1401730488571-n500.jpg

Stue og kjøkken

1878182-7-1401730510261-n500.jpg
1878182-7-1401730541132-n500.jpg
1878182-7-1401730563910-n500.jpg
Skrivepulten og stolen var en av de få tingene jeg tok med meg fra den gamle leiligheten, begge deler skal byttes ut med tiden, men er fremdeles på jakt etter den perfekte pulten. Bildene skal selvsagt opp på veggen, men den (ene veggen) skal males i sommer i fargen "Prekestolen" så da venter jeg.
1878182-7-1401730582578-n500.jpg
Kjøkkenet ønsker jeg å skifte ut. Om det blir i år eller til neste år vet jeg ikke. Jeg har forelsket meg i dette kjøkkenet, så tror det blir noe lignende.
1878182-7-1401730660699-n500.jpg
Gangen
1878182-7-1401730613531-n500.jpg
Her skal jeg ha et lite skap ved siden av kommoden. Skal også ha en liten stol som skal være hunden sin. Nå ligger hun på "ludden" på gulvet. Lurer på å male ene veggen her også, men usikker på farge, ideer?
1878182-7-1401730639343-n500.jpg
Badet

1878182-7-1401731618137.jpg

Badet er helt greit, ikke store plassen, men hyllen over doen hjelper veldig. Dusjen er til venstre.

Du har fine muligheter her til å få både kjøkkenet og det andre du ønsker. Fargen du ville male med var veldig fin!

Kanskje du burde fått en dypere vinduskarm på et vis? Til hva du vil ha der? Så vil det også skjerme litt av for sengen, dersom du har store planter eller noe. Bordet var perfekt der visst. Gratulerer! I entreen ville jeg nok valgt et stort skap for å få plass til alt av nødvendigheter. Og noen oppbevaringsekser i plast med lokk under sengen.

Gardinene, er det noe du skal bytte ut?

Skrevet

Kvittet du deg med absolutt alt du hadde av nips og greier også?

AnonymBruker
Skrevet

Kjøleskapet er under kokeplatene. Stekeovn mangler jeg, men hvis du las innlegget har jeg planer om å bytte ut kjøkkenet innen ganske kort tid :) I det kjøkkenet jeg planlegger er det stekeovn :)

Jeg har en stor bod der jeg kan oppbevare sommerklær om vinteren og omvendt. Der kan jeg også oppbevare ting til både fritid og hobby om jeg føler leiligheten ikke strekker til :)

Jeg synes du har fått det veldig fint :)

Anonymous poster hash: 62e46...650

• Liker 1
Skrevet

Du har fått det veldig fint! Blir bra med litt farge :)

Jeg ville hatt

- Skyvedørsgarderobe i gangen.

- Bygget om kjøkket slik at det sto i hjørnet med overskap opp til taket. Kanskje fortsatt med to plater for å ha benkeplass, men fått inn en kombiovn, og et effektivt hjørneskap under benken.

- Laget hyller i tre over hyllen over toalettet

AnonymBruker
Skrevet

Du har fine muligheter her til å få både kjøkkenet og det andre du ønsker. Fargen du ville male med var veldig fin!

Kanskje du burde fått en dypere vinduskarm på et vis? Til hva du vil ha der? Så vil det også skjerme litt av for sengen, dersom du har store planter eller noe. Bordet var perfekt der visst. Gratulerer! I entreen ville jeg nok valgt et stort skap for å få plass til alt av nødvendigheter. Og noen oppbevaringsekser i plast med lokk under sengen.

Gardinene, er det noe du skal bytte ut?

Tenker du på "soverommet"? Tror ikke det går, da det er vindu fra gulv til tak. Har derimot vurdert å sette inn en enkel hyle under vinduet i stuen og ha bøkene mine der. Tv´en ville jeg helst hatt på veggen, men usikker på hvordan det er med gipsvegger.

Gardinene ble kjøpt fordi jeg måtte ha noen og det var de beste jeg fant. Kjenner jeg meg selv rett blir de hengende litt for lenge, da jeg ikke klarer å finne fine gardiner. Håpløst.

Tenker å gå til innkjøp av en stor puff til soverommet, da det er ganske lyst og fint, med grei utsikt.

Kvittet meg med alt av nips ja. Det jeg hadde passet ikke sammen, så bestemte meg for å begynne litt på nytt. Målet nå er å få en mer gjennomført leilighet.

Tusen takk for konstruktive tilbakemeldinger :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du har fått det veldig fint :)

Anonymous poster hash: 62e46...650

Tusen takk :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Du har fått det veldig fint! Blir bra med litt farge :)

Jeg ville hatt

- Skyvedørsgarderobe i gangen.

- Bygget om kjøkket slik at det sto i hjørnet med overskap opp til taket. Kanskje fortsatt med to plater for å ha benkeplass, men fått inn en kombiovn, og et effektivt hjørneskap under benken.

- Laget hyller i tre over hyllen over toalettet

Tusen takk! :)

- Skyvedørsgarderobe har jeg vurdert. Er fremdeles litt i tenkeboksen, da gangen har blitt hunden sin plass, og det er viktig at hun har litt space. Men kunne jo alltid hatt en liten del av garderoben til hun, der det stod åpent når jeg er på jobb og hun hadde sin plass, samtidig som hun har tilgang på resten av gangen.

- Har tenkt tanken med kjøkkenet og var veldig positiv til å ha det i hjørnet. Men da det kom en helt lik leilighet til salgs med den løsningen syns jeg det tok så stor plass. Men det var kanskje pga treverket var veldig mørkt.

- Det med hyllene var en kjempegod ide, skal definitivt få sjekke ut den muligheten! :)

Skrevet

Tenker du på "soverommet"? Tror ikke det går, da det er vindu fra gulv til tak. Har derimot vurdert å sette inn en enkel hyle under vinduet i stuen og ha bøkene mine der. Tv´en ville jeg helst hatt på veggen, men usikker på hvordan det er med gipsvegger.

Gardinene ble kjøpt fordi jeg måtte ha noen og det var de beste jeg fant. Kjenner jeg meg selv rett blir de hengende litt for lenge, da jeg ikke klarer å finne fine gardiner. Håpløst.

Tenker å gå til innkjøp av en stor puff til soverommet, da det er ganske lyst og fint, med grei utsikt.

Kvittet meg med alt av nips ja. Det jeg hadde passet ikke sammen, så bestemte meg for å begynne litt på nytt. Målet nå er å få en mer gjennomført leilighet.

Tusen takk for konstruktive tilbakemeldinger :)

Jeg tenkte på vinduet i stuen. Med en god vinduskarm der, vil du kunne ha planter i karmen om det er ønskelig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte på vinduet i stuen. Med en god vinduskarm der, vil du kunne ha planter i karmen om det er ønskelig.

Ja, tror jeg blir nødd til å få opp en hylle der :)

Skrevet

Tusen takk! :)

- Skyvedørsgarderobe har jeg vurdert. Er fremdeles litt i tenkeboksen, da gangen har blitt hunden sin plass, og det er viktig at hun har litt space. Men kunne jo alltid hatt en liten del av garderoben til hun, der det stod åpent når jeg er på jobb og hun hadde sin plass, samtidig som hun har tilgang på resten av gangen.

- Har tenkt tanken med kjøkkenet og var veldig positiv til å ha det i hjørnet. Men da det kom en helt lik leilighet til salgs med den løsningen syns jeg det tok så stor plass. Men det var kanskje pga treverket var veldig mørkt.

- Det med hyllene var en kjempegod ide, skal definitivt få sjekke ut den muligheten! :)

Du skal ikke se bort fra at hunden hadde likt å ha hule i skapet. Min elsker i hvertfall sitt overdimensjonerte bur i stua vår :)

Hvis det var mørkt, kan jeg tenke meg det ble dominerende. Ville gått for hvitt selv, med lys benkeplate. En mulighet er å la nederste hylle være åpen. Da kan du ha litt fine kopper, tebokser og slikt fremme. Det synes jeg kan være fint :)

AnonymBruker
Skrevet

Fint, men det bordet var kjempestort! Passet ikke særlig inn, syns jeg, ble bare veldig klumpete. Et slikt bord trenger myyye luft rundt seg for ikke å bli dominerende.

Anonymous poster hash: aff12...1ed
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fint, men det bordet var kjempestort! Passet ikke særlig inn, syns jeg, ble bare veldig klumpete. Et slikt bord trenger myyye luft rundt seg for ikke å bli dominerende.

Anonymous poster hash: aff12...1ed

Forstår hva du mener, men samtidig så syns jeg personlig det går fint. Og om jeg får tv´en opp på veggen kommer det til å bli bedre plass. Bordet var viktig for meg, og det kommer nok til å følge meg lenger enn denne leiligheten her. Derfor valgte jeg å investere i et nå, fremfor 4-5 år frem i tid. Og det at det er oppbevaring i bollen er jo et stort pluss på så liten plass :)

• Liker 3
Skrevet

Hvilken stil ser du for deg i leiligheten når alt er ferdig? Det er så spennende å følge med på slike prosjekter :)

AnonymBruker
Skrevet

Helt klart! Jeg bor nå på mitt 6. år i 21 kvm og stortrives. Dette er min første bolig og jeg bor relativt billig pga jeg ikke måtte ta opp så alt for stort lån :)

Anonymous poster hash: fff24...335
  • Liker 1
Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

Hvilken stil ser du for deg i leiligheten når alt er ferdig? Det er så spennende å følge med på slike prosjekter :)

Er veldig glad i den skandinaviske stilen, så er den jeg skal prøve å holde meg til. Samtidig så er eg et stort surrehode, så den største utfordringen for meg blir å ikke blande alle mulige stiler. Det har jeg alltid gjort før og har endt opp med å ikke trives.

Dette er helt nytt for meg, det å prøve å holde seg til den røde tråden, samtidig som det skal være litt personlig.

Skrevet

17 kvadrat er svært overkommelig når du eier selv dersom du har råd til å innrede hensiktsmessig og bad selvfølgelig kommer i tillegg.

Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

17 kvadrat er svært overkommelig når du eier selv dersom du har råd til å innrede hensiktsmessig og bad selvfølgelig kommer i tillegg.

Hos meg er bad inkludert i de 17 kvadratene. Men det kommer en vinterhage på 7 kvadrat i tillegg, som blir brukt som et fullverdig rom :) Uten vinterhagen hadde det nok blitt i minste laget.

Skrevet

Er veldig glad i den skandinaviske stilen, så er den jeg skal prøve å holde meg til. Samtidig så er eg et stort surrehode, så den største utfordringen for meg blir å ikke blande alle mulige stiler. Det har jeg alltid gjort før og har endt opp med å ikke trives.

Dette er helt nytt for meg, det å prøve å holde seg til den røde tråden, samtidig som det skal være litt personlig.

Det ser veldig bra ut så langt! :) Jeg likte valgene du har tatt, så det blir spennende å se mer dersom du oppdaterer mer senere :)

Skrevet

Spennende å følge med på. Likte virkelig det bordet. På kjøkkenet kunne du vurdert en del av benkeplata på hengsler slik at du kunne utvide den når du skal bake eller lage salater eller andre ting som tar litt plass. Tiny houses og små byleiligheter med fokus på lagringsplass er mer og mer populært for tida. Eg elsker mitt store hus, kunne gjerne budd mindre, men det var mannen min lei av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...