AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #41 Skrevet 20. mai 2014 eh du... katta i sekken?! synes det va BILLIG.. den leiligheta jeg kjøpte nå i Tromsø på 17kvm fikk jeg for 1,3 mill, og det var en grei pris til ¨å være i Tromsø! Den er nettopp bygd, så jeg er den første som bor der. Jeg fikk den så billig fordi jeg tok den tidlig, mens den ennå var under bygging, hadde jeg ventet til alt var ferdig og de hadde hatt offentlig visning, hadde det blitt budkrig og den hadde nok gått langt over prisantydning, så jeg er veldig glad for at jeg fikk den for 1,3. Leiligheten ved siden av som er identisk lik min var ferdigbygd først og de hadde visning på den og det ble budkrig og den gikk for 1,6 mill. Er vel ikke budrunder på nybygg? Der er det førstemann? Anonymous poster hash: bc8a0...9b6 1
SnappleIsland Skrevet 20. mai 2014 #42 Skrevet 20. mai 2014 Er vel ikke budrunder på nybygg? Der er det førstemann? Anonymous poster hash: bc8a0...9b6 Jo. Hvis de ikke fikk prisantydning kom de til å vente til det var helt ferdigbygd, så kom de til å ha visning og da hadde den garantert gått over prisantydning. Som sagt, naboleiligheten som er identisk lik min gikk for 1,6 fordi den hadde offentlig visning og det var flere som bydde prisantydning, så den ble presset helt opp til 1,6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #43 Skrevet 20. mai 2014 900 000,- for 24 kvm bruksflate er vel ikke mye i en by? Hvordan har du innrettet deg med tanke på møbler og alle tingene du eier? Før jeg kjøpte, leide jeg en 40 kvadratmeter, derfor valgte jeg å selge det meste av møblene mine og starte litt på nytt. De eneste møblene jeg tok med meg var sengen (140 seng) og skrivepulten. Gikk gjennom alt jeg hadde med et svært kritisk øye. Kjøpte meg ny 2-seter på IKEA, og har bestilt bord fra Bolia med oppbevaringsplass (Bowl). I gangen skal jeg ha garderobeskap da den er nesten 3 meter lang. Har ikke brukt for så mye mer skapplass. Kjøkkenet er et lite hybelkjøkken, men vurderer å skifte det ut. Det er felles vaskemaskin her, så har ikke det i leiligheten. Har også en ganske stor bod som er gull verdt Anonymous poster hash: 130ac...7db
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #44 Skrevet 20. mai 2014 eh du... katta i sekken?! synes det va BILLIG.. den leiligheta jeg kjøpte nå i Tromsø på 17kvm fikk jeg for 1,3 mill, og det var en grei pris til ¨å være i Tromsø! Den er nettopp bygd, så jeg er den første som bor der. Jeg fikk den så billig fordi jeg tok den tidlig, mens den ennå var under bygging, hadde jeg ventet til alt var ferdig og de hadde hatt offentlig visning, hadde det blitt budkrig og den hadde nok gått langt over prisantydning, så jeg er veldig glad for at jeg fikk den for 1,3. Leiligheten ved siden av som er identisk lik min var ferdigbygd først og de hadde visning på den og det ble budkrig og den gikk for 1,6 mill. Hvordan har du gjort det med tanke på innredning/møbler? Anonymous poster hash: 130ac...7db
Gjest Evel Skrevet 20. mai 2014 #45 Skrevet 20. mai 2014 (endret) Før jeg kjøpte, leide jeg en 40 kvadratmeter, derfor valgte jeg å selge det meste av møblene mine og starte litt på nytt. De eneste møblene jeg tok med meg var sengen (140 seng) og skrivepulten. Gikk gjennom alt jeg hadde med et svært kritisk øye. Kjøpte meg ny 2-seter på IKEA, og har bestilt bord fra Bolia med oppbevaringsplass (Bowl). I gangen skal jeg ha garderobeskap da den er nesten 3 meter lang. Har ikke brukt for så mye mer skapplass. Kjøkkenet er et lite hybelkjøkken, men vurderer å skifte det ut. Det er felles vaskemaskin her, så har ikke det i leiligheten. Har også en ganske stor bod som er gull verdt Anonymous poster hash: 130ac...7db Det høres ut som du har gjort et godt valg med tanke på plassen Kan vi få se bilder? Endret 20. mai 2014 av Evel
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #46 Skrevet 20. mai 2014 Det høres ut som du har gjort et godt valg med tanke på plassen Kan vi få se bilder? Tusen takk Ja, kan ta noen bilder neste uke, da har jeg fått bordet mitt Anonymous poster hash: 130ac...7db
SnappleIsland Skrevet 20. mai 2014 #47 Skrevet 20. mai 2014 Hvordan har du gjort det med tanke på innredning/møbler? Anonymous poster hash: 130ac...7db Skap og kjøleskap er en del av innredningen som er der allerede. det er helhvit, fra HTH, uten håndtak, veldig fint, ser nesten ut som en del av vegg... åsså har jeg sjeselong sovesofa fra skeidar og et bord fra jysk som er smal på midten med to klaffer på hver side, slik at det blir til et stort bord, men når det ikke brukes så tas klaffene ned og det ser ut som en liten smal kommode..(IKEA har likens bord) åsså på badet har jeg hengt opp "tøyhylle" som man får kjøpt på biltema som er sånn du kan feste i taket så henger den ned og har 5 rom som du kan putte håndduk, toalettsaker osv. har TV'n hengende på veggen, men den er litt stor 46" så den stikker litt ut framfor det ene vinduet, men det gjør ingenting for min del, så har jeg et lite firkantet bord fra jysk som kan klappes sammen som jeg bruker som bord framfor sovesofa-sjeselongen også bruker jeg det som nattbord på kvelden. Det eneste som er dumt med denne leiligheten er at det er 3 vinduer og de dekker de veggene som det faktisk går an å plassere ting med, sånn som sofasjeselongen og TV'n osv(den tredje veggen er inngangsdøra og skapene og den fjerde veggen er kjøkkenet og dør til bad), , så sofaen har bare en mulighet og det er å plassere den framfor to av rutene så den stikker opp halveis i ruta og på den andre veggen henger TV'n som dekker halve ruta, men det gjør egentlig ingenting fordi jeg har jo uansett persienner for rutene siden det er i Tromsø sentrum, så ingen ser utenfra at sofaen dekker halvparten av to av rutene og at TV'n dekker halve ruta.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #48 Skrevet 20. mai 2014 Jeg har leid en hybel (jeg klarer ikke å definere noe på 17 kvm. som en leilighet) i noen år. Var der minimalt og trivdes ikke (absolutt bortkastede penger). Hadde ikke plass til sofa eller spisebord, men det hadde selvfølgelig sammenheng med at jeg hadde både garderobeskap og kommode + bokhylle som tok opp den plassen. Hadde aldri vurdert å kjøpe en så liten "leilighet". Leste for en stund siden at det nylig har kommet nye regler (eller skal komme?) om at det ikke skal bygges mindre leiligheter enn 25 kvm innenfor ring 3. Med vinterhage får man jo et ekstra rom og kan stenge seg vekk fra resten av leiligheten, det hjelpe mye! I dag eier jeg en leilighet på 70 kvm og skjønner ikke hvordan jeg fikk plass til alt i den lille hybelen. Man finner løsninger hvis man må. Skulle til og med ønske at leiligheten var større, får aldri nok plass. Anonymous poster hash: 03286...08d 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #49 Skrevet 20. mai 2014 Jeg har leid en hybel (jeg klarer ikke å definere noe på 17 kvm. som en leilighet) i noen år. Var der minimalt og trivdes ikke (absolutt bortkastede penger). Hadde ikke plass til sofa eller spisebord, men det hadde selvfølgelig sammenheng med at jeg hadde både garderobeskap og kommode + bokhylle som tok opp den plassen. Hadde aldri vurdert å kjøpe en så liten "leilighet". Leste for en stund siden at det nylig har kommet nye regler (eller skal komme?) om at det ikke skal bygges mindre leiligheter enn 25 kvm innenfor ring 3. Med vinterhage får man jo et ekstra rom og kan stenge seg vekk fra resten av leiligheten, det hjelpe mye! I dag eier jeg en leilighet på 70 kvm og skjønner ikke hvordan jeg fikk plass til alt i den lille hybelen. Man finner løsninger hvis man må. Skulle til og med ønske at leiligheten var større, får aldri nok plass.Anonymous poster hash: 03286...08d Nei, det forstår jeg. Samtidig så har jeg aldri trives i noen av de leilighetene jeg har leid heller. Det er stor forskjell å gå fra å leie til å eige. Jeg er kjempelykkelig her og stortrives virkelig. Jeg tror ikke jeg hadde trivs i en 70 kvadratmeter, da det hadde blitt for mye plass for meg. Iallefall slik livet mitt er nå. Og du må ikke glemme at jeg har vinterhagen som jeg bruker som et fullverdig rom. Jeg har plass til både seng, sofa, stuebord, bokhyller og garderobeskap om jeg ønsker. Så lenge en er innstilt på mindre plass går det helt fint Anonymous poster hash: 130ac...7db
Gjest Whitestripes Skrevet 21. mai 2014 #50 Skrevet 21. mai 2014 Oi, 900 000 for 17 kvm?! Jeg ga 1.2 mill for en enebolig på 100 kvm med anneks på ca 25 og tomt på nesten 1 mål. Å kalle det leilighet når det er så lite, vil jeg si er råflott, det er jo en hybel. Hvordan får du plass til noe som helst? Men godt å høre at du trives. 1
SnappleIsland Skrevet 21. mai 2014 #51 Skrevet 21. mai 2014 Oi, 900 000 for 17 kvm?! Jeg ga 1.2 mill for en enebolig på 100 kvm med anneks på ca 25 og tomt på nesten 1 mål. Å kalle det leilighet når det er så lite, vil jeg si er råflott, det er jo en hybel. Hvordan får du plass til noe som helst? Men godt å høre at du trives. og jeg gav nettopp 1,3 for min på 17 kvm... vil si jeg var heldig med kjøpet! 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #52 Skrevet 21. mai 2014 Oi, 900 000 for 17 kvm?! Jeg ga 1.2 mill for en enebolig på 100 kvm med anneks på ca 25 og tomt på nesten 1 mål. Å kalle det leilighet når det er så lite, vil jeg si er råflott, det er jo en hybel. Hvordan får du plass til noe som helst? Men godt å høre at du trives. Men du kan ikke sammenligne prisene på landet og prisene i en storby. Akkurat som du ikke kan sammenligne prisene på Oslos beste vestkant med prisene i det mest fasjonable strøket i London. Det burde være åpenlyst. Anonymous poster hash: 03286...08d 4
Gjest Whitestripes Skrevet 21. mai 2014 #53 Skrevet 21. mai 2014 Men du kan ikke sammenligne prisene på landet og prisene i en storby. Akkurat som du ikke kan sammenligne prisene på Oslos beste vestkant med prisene i det mest fasjonable strøket i London. Det burde være åpenlyst.Anonymous poster hash: 03286...08d Det forstår jeg selvfølgelig, men likevel. 17 kvm... Og jeg bor ikke på landet, men i en mellomstor by.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #54 Skrevet 21. mai 2014 Oi, 900 000 for 17 kvm?! Jeg ga 1.2 mill for en enebolig på 100 kvm med anneks på ca 25 og tomt på nesten 1 mål. Å kalle det leilighet når det er så lite, vil jeg si er råflott, det er jo en hybel. Hvordan får du plass til noe som helst? Men godt å høre at du trives. Som sagt så har eg 24 kvadratmeter gulvflate. Og om det er veldig viktig for deg kan jeg kalle det en hybel Det blir jo ikke rett å sammenligne din enebolig med min hybel når du ikke vet hvor jeg bor og derav ikke har noe peiling på boligmarkedet her? Jeg kunne gjerne kjøpt meg et hus på 200 kvadratmeter i bygden der jeg kommer fra for mindre enn 900.000, men det er jeg ikke interessert i. Jeg har som sagt plass til 140cm seng, sofa, skrivepult, tv, garderobeskap i gangen. Alt jeg kjøper er nøye gjennomtenkt og jeg har allerede en plan om hvor jeg skal ha det. Er fullstendig slutt på impulskjøp for min del, både når det kommer til interiør og klær. Noe lommeboken ser ut til å ha veldig godt av Anonymous poster hash: 130ac...7db
Gjest Evel Skrevet 27. mai 2014 #55 Skrevet 27. mai 2014 (endret) Som sagt så har eg 24 kvadratmeter gulvflate. Og om det er veldig viktig for deg kan jeg kalle det en hybel Det blir jo ikke rett å sammenligne din enebolig med min hybel når du ikke vet hvor jeg bor og derav ikke har noe peiling på boligmarkedet her? Jeg kunne gjerne kjøpt meg et hus på 200 kvadratmeter i bygden der jeg kommer fra for mindre enn 900.000, men det er jeg ikke interessert i. Jeg har som sagt plass til 140cm seng, sofa, skrivepult, tv, garderobeskap i gangen. Alt jeg kjøper er nøye gjennomtenkt og jeg har allerede en plan om hvor jeg skal ha det. Er fullstendig slutt på impulskjøp for min del, både når det kommer til interiør og klær. Noe lommeboken ser ut til å ha veldig godt av Anonymous poster hash: 130ac...7db Gleder meg til å få se bildene fra hjemmet ditt! Om du vil kan du sende det på pm. Endret 27. mai 2014 av Evel
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #56 Skrevet 28. mai 2014 Gleder meg til å få se bildene fra hjemmet ditt! Om du vil kan du sende det på pm. Skal se om jeg får lagt ut bilder i løpet av denne uken. Har akkurat komt hjem fra London, så er litt kaos her for å si det mildt Kan fint legge ut bildene her så flere kan se hvordan mine 17 kvadrat ser ut Anonymous poster hash: 130ac...7db 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #57 Skrevet 2. juni 2014 Jeg og vil se! Anonymous poster hash: 50881...5aa
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #58 Skrevet 2. juni 2014 Kommer i kveld eller i løpet av morgendagen. Lover Anonymous poster hash: 130ac...7db
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #59 Skrevet 2. juni 2014 Okei, here we go.. Husk at jeg bare har bodd her i 2 mnd og det er fremdeles mye jeg ønsker å forandre på. Tips til hva du mener jeg kunne gjort for å forbedre de få kvm jeg har, mottas med takk "Soverommet" Stue og kjøkken Skrivepulten og stolen var en av de få tingene jeg tok med meg fra den gamle leiligheten, begge deler skal byttes ut med tiden, men er fremdeles på jakt etter den perfekte pulten. Bildene skal selvsagt opp på veggen, men den (ene veggen) skal males i sommer i fargen "Prekestolen" så da venter jeg. Kjøkkenet ønsker jeg å skifte ut. Om det blir i år eller til neste år vet jeg ikke. Jeg har forelsket meg i dette kjøkkenet, så tror det blir noe lignende. Gangen Her skal jeg ha et lite skap ved siden av kommoden. Skal også ha en liten stol som skal være hunden sin. Nå ligger hun på "ludden" på gulvet. Lurer på å male ene veggen her også, men usikker på farge, ideer? Badet Badet er helt greit, ikke store plassen, men hyllen over doen hjelper veldig. Dusjen er til venstre. Anonymous poster hash: 130ac...7db 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #60 Skrevet 2. juni 2014 Du har strengt tatt ikke kjøkken,men en ørliten benk..Hva med kjøleskap og komfyr? Og hva med oppbevaring av sommer/vintertøy? Ting og tang til fritid og hobby? Anonymous poster hash: 72687...ec0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå