Shira Skrevet 17. mars 2014 #21 Skrevet 17. mars 2014 Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare. Skal på visning senere i uken, så ingenting er bestemt enda. Veldig vanskelig å dømme noe ut etter bildene, siden de ofte viser ting litt bedre enn de er. Er heller ingen plantegning med. Sengen kommer til å stå på terrassen, så de 17 kvadratene blir fordelt på stue, bad og kjøkken. Anonymous poster hash: 130ac...7db Forvirra. Du skal sove på verandaen?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #22 Skrevet 17. mars 2014 Forvirra. Du skal sove på verandaen? Ja, eller verandaen blir det vel. Er sånn innglasset. Anonymous poster hash: 130ac...7db
Sylvari Skrevet 17. mars 2014 #23 Skrevet 17. mars 2014 Hadde fint klart meg på 17 om jeg eide det selv og kunne fikset det opp. 17 trenger ikke føles så lite ut så lenge man har gode løsninger på oppbevaring og måten leiligheten er bygd opp. http://www.messynessychic.com/2012/05/07/12-tiny-ass-apartment-design-ideas-to-steal/ http://www.forbes.com/sites/marcellefischler/2013/03/17/8-amazingly-tiny-micro-apartments/ 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #24 Skrevet 17. mars 2014 Vil du ikke heller ligge inne i stua, sånn at du slipper å føle deg på utstilling og kan ha balkongen klar til solfylte dager? Om det er den leiligheten jeg har funnet, er jo badet ganske utdatert så sjekk ståa der. Du har jo også muligheten for å flytte kjøkkenet til gangen, for å få mer plass på stua. Selv om leiligheten er billig, kan det jo hende det er ting som må gjøres med den som koster mye. Det er en vurdering du må ta med. Anonymous poster hash: 83621...025
SnappleIsland Skrevet 19. mai 2014 #25 Skrevet 19. mai 2014 Skal kjøpe min første leilighet snart. Har nå funnet en på 17 kvadratmeter som jeg overraskende nok har forelsket meg litt i. Det følger også med en vinterhage på 7 kvadratmeter. Er 17 kvadratmeter overkommelig? Bor alene og er i begynnelsen av tyveårene. Anonymous poster hash: 130ac...7db Har nettopp kjøpt en leilighet i Tromsø på 17kvm... går bare bra
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #26 Skrevet 19. mai 2014 Jeg bor på 25 kvadrat, og kjæresten min er her nesten hver eneste natt (så i praksis bor han også her). Det føltes bra ut til en person, men litt trangt til to. Anonymous poster hash: 98846...688
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #27 Skrevet 19. mai 2014 Har nettopp kjøpt en leilighet i Tromsø på 17kvm... går bare bra Takk for svar Endte opp med leiligheten på 17 kvadrat og jeg stortrives Bruker vinterhagen som soverom og det føles utrolig bra å ikke stå med lån opp til ørene som vennene mine gjør Anonymous poster hash: 130ac...7db 3
Gjest Evel Skrevet 19. mai 2014 #28 Skrevet 19. mai 2014 Takk for svar Endte opp med leiligheten på 17 kvadrat og jeg stortrives Bruker vinterhagen som soverom og det føles utrolig bra å ikke stå med lån opp til ørene som vennene mine gjør Anonymous poster hash: 130ac...7db Hvor mye betalte du?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #29 Skrevet 20. mai 2014 Hvor mye betalte du? 900.000Anonymous poster hash: 130ac...7db
Surriball Skrevet 20. mai 2014 #30 Skrevet 20. mai 2014 Oi! Ikke for å være slem, men her høres det ut som du har kjøpt katta i sekken. Nærmere en million for 17 kvm?! Og jeg som synes min 130 kvm leilighet til nesten 3 mill var dyr nok.... 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #31 Skrevet 20. mai 2014 Oi! Ikke for å være slem, men her høres det ut som du har kjøpt katta i sekken. Nærmere en million for 17 kvm?! Og jeg som synes min 130 kvm leilighet til nesten 3 mill var dyr nok.... Nå er det veldig stor forskjell på boligprisene rundt om i landet. Og små leiligheter har oftere høyere kvadratpris enn store. Kan garantere deg at jeg ikke har kjøpt katta i sekken da naboleiligheten akkurat ble solgt for 1.2 Anonymous poster hash: 130ac...7db 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #32 Skrevet 20. mai 2014 Jeg hadde vært litt for nervøs for boligprisene, om kvadratmeterprisen i området faller bittelitt, så sitter man gjerne med verditap med så små boliger. Da ville jeg heller leid, gjerne litt utenfor allfarvei, kjøpt månedskort og pendlet og spinket og spart i et par år til jeg hadde råd til noe på ca dobbel størrelse. Jeg kunne fint bodd på 17 kvm + 7 kvm vinterhage, det er null problem. Men jeg hadde ikke turt å innvestere i det. Anonymous poster hash: 43172...c4e 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #33 Skrevet 20. mai 2014 Jeg hadde vært litt for nervøs for boligprisene, om kvadratmeterprisen i området faller bittelitt, så sitter man gjerne med verditap med så små boliger. Da ville jeg heller leid, gjerne litt utenfor allfarvei, kjøpt månedskort og pendlet og spinket og spart i et par år til jeg hadde råd til noe på ca dobbel størrelse. Jeg kunne fint bodd på 17 kvm + 7 kvm vinterhage, det er null problem. Men jeg hadde ikke turt å innvestere i det. Anonymous poster hash: 43172...c4e Hvorfor ikke? Du skal tape rimelig MYE på en leilighet for å tilsvare månedsleie+busskort i flere år. La oss si: 1000 kr/mnd i kollektiv= 12.000 i året Leige på 5000 (ts betaler 3000 på lånet sier h*n, la oss ta i og si at 2000 er renter) = 3000 i ekstrautg pr mnd = 36000 Leiligheten skal altså ha 48.000 i verditap pr år for å gå i null med kjøp i forhold til å leige. Altså, prisen skal synke med nesten 50.000 årlig før å leige er like lurt som å kjøpe. Sannsynligheten for et slikt verditap i Norge er så forsvinnende liten at den er neglisjerbar. Det er en grunn til at norske myndigheter kjører tungt på med prosjekter som skal få leigetakere inn i boligmarkedet. Anonymous poster hash: a674e...45f 4
Fortunatus Skrevet 20. mai 2014 #34 Skrevet 20. mai 2014 Jeg stusser mer på det å sove på balkongen?? Da må det jo være en frittstående med litt avstand til naboer. Eller er det slik at når naboen griller så ligger du og overhører samtaler? 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #35 Skrevet 20. mai 2014 Jeg hadde vært litt for nervøs for boligprisene, om kvadratmeterprisen i området faller bittelitt, så sitter man gjerne med verditap med så små boliger. Da ville jeg heller leid, gjerne litt utenfor allfarvei, kjøpt månedskort og pendlet og spinket og spart i et par år til jeg hadde råd til noe på ca dobbel størrelse. Jeg kunne fint bodd på 17 kvm + 7 kvm vinterhage, det er null problem. Men jeg hadde ikke turt å innvestere i det. Anonymous poster hash: 43172...c4e Som AB over meg her skriver hadde det faktisk vært dyrere for meg å leie. Små leiligheter synker ikke like fort i pris da så og si alle har råd til disse små leilighetene. Har fulgt med på prisene lenge og når det kommer en nedgang i markedet lar jeg bare være å selge. Fordelen med å ha et så lite lån er at jeg kan betale det ned fort, noe som betyr at jeg ikke er avhengig av å selge Skulle jeg leid hadde husleien her komt på minst 8000 i mnd, altså mye dyrere enn lånet jeg betaler nå. Kommer ikke til å selge leiligheten om den går med tap. Hadde også muligheten til å låne nesten dobbelt så mye, men ser ikke poenget i det når jeg ikke har behov for det Anonymous poster hash: 130ac...7db 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #36 Skrevet 20. mai 2014 Jeg stusser mer på det å sove på balkongen?? Da må det jo være en frittstående med litt avstand til naboer. Eller er det slik at når naboen griller så ligger du og overhører samtaler? Nei, langt i fra! Vinterhagen er såpass godt isolert at jeg ikke hører noe fra naboene Eneste jeg hører litt til er personen som bor over meg, men h*n bruker balksonen som lager, så hører veldig lite der også. Forstår at det høres rart ut, men er ingen problem foreløbig Anonymous poster hash: 130ac...7db
Gjest Evel Skrevet 20. mai 2014 #37 Skrevet 20. mai 2014 900 000,- for 24 kvm bruksflate er vel ikke mye i en by? Hvordan har du innrettet deg med tanke på møbler og alle tingene du eier?
SnappleIsland Skrevet 20. mai 2014 #38 Skrevet 20. mai 2014 Oi! Ikke for å være slem, men her høres det ut som du har kjøpt katta i sekken. Nærmere en million for 17 kvm?! Og jeg som synes min 130 kvm leilighet til nesten 3 mill var dyr nok.... eh du... katta i sekken?! synes det va BILLIG.. den leiligheta jeg kjøpte nå i Tromsø på 17kvm fikk jeg for 1,3 mill, og det var en grei pris til ¨å være i Tromsø! Den er nettopp bygd, så jeg er den første som bor der. Jeg fikk den så billig fordi jeg tok den tidlig, mens den ennå var under bygging, hadde jeg ventet til alt var ferdig og de hadde hatt offentlig visning, hadde det blitt budkrig og den hadde nok gått langt over prisantydning, så jeg er veldig glad for at jeg fikk den for 1,3. Leiligheten ved siden av som er identisk lik min var ferdigbygd først og de hadde visning på den og det ble budkrig og den gikk for 1,6 mill. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #39 Skrevet 20. mai 2014 Jeg bodde på 17 kvm i et år, hadde en liten kjøkkenkrok, plass til en klippan sofa fra ikea, lite klesskap, og 120 seng. Badet var ganske grei størrelse. Men fikk meg kjæreste det året, og jeg syns det var slitsomt å ikke ha separat soverom. Jeg gikk på skole, mens han jobbet skift, og ville da naturligvis sove lengre enn meg. Jeg likte ikke følelsen av å skulle liste seg rundt på kjøkkenet, i stua osv fordi jeg ikke ville vekke han. Og hvis jeg ville ha litt tid for meg selv så måtte jeg gå på badet. Men hadde jeg vært heeelt alene så hadde det nok funket et par år. Han var jo hele tiden hos meg, så vi ble jo egentlig to på de stusselige 17 kvm. Pluss at jeg hadde de fleste eiendelene mine hjemme hos mamma og pappa. Hadde bare det aller nødvendigeste i leiligheten Anonymous poster hash: 9e0ed...3da 2
SnappleIsland Skrevet 20. mai 2014 #40 Skrevet 20. mai 2014 Tror det er veldig mye hva man er vant til også.. når jeg flyttet til Tromsø bodde jeg på 50kvm alene og syntes det var lite og jeg skjønte ikke hvordan noen av vennene mine klarte å bo på 20kvm liksom. Så fikk jeg meg en hybel på 16kvm med eget bad og kjøkken og det var klaustrofobisk den første uken, men etter å ha bodd der i et år var det perfekt til meg, og derfor så jeg ingen problem med å kjøpe en leilighet som bare var 17kvm. jeg har i tillegg en bod i kjelleren som er på 8kvm så det jeg ikke trenger å ha i leiligheten kan jeg bare gå ned med i kjelleren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå