Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg gir snart opp! Har ca 12 kg for mye etter svangerskapet, men de vil jo ikke av!

To måneder etter fødsel var jeg 5 kg lettere, men de kom på igjen. Hadde en barseltid fylt av kolikk, gråting og sovenekt fram til gutten var 10-11 mnd. Jeg sov ekstremt lite selv, så det gikk mye i trøstespising og halvfabrikata.

Men nå har jeg prøvd så godt jeg kan, men ingenting skjer!

Har en tung, fysisk jobb, med tunge løft hele dagen, ikke tid til å sette seg ned noen gang. Bortsett fra to matpauser da. Så er dausliten da jeg kommer hjem, særlig i leggene og skuldre/armer.

Trener i basseng to dager i uka (type hopp og sprett ala aerobic), og en til to økter med styrke.

Mer trening/aktivitet har jeg rett og slett ikke overskudd til, har jo en liten å ta meg av også.

Dette spiser jeg:

06.00 - Ei brødskive med gulost, ca 200 kcal

09.30 - To-tre knekkebrød med smøreost, ca 150 kcal

12.30 - To-tre knekkebrød med smøreost, ca 150 kcal

16.30 - Middag, aner ikke kcal.

20.30 - Brødskive ca 200 kcal

Spiser mye kylling og wok til middag. Spiser kun et par ss ris om vi har det, ikke så glad i det. Poteter spiser jeg sjelden, siden mannen min ikke liker det. Lager alt fra bunnen av.

Drikke er pepsi max og vann.

Endret av Susa
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Hva er høyde, alder og vekt?

Første jeg reagerer på er at du nesten lever på brød og knekkebrød? Er du mye sulten?

• Liker 2
Gjest Absolutt
Skrevet

Hvor mye pepsi max får du i deg om dagen? Bytte ut vannaerobic med tredemølle? Kan hjelpe å strukturere treningen din, sett opp programmet ditt og se på utviklingen din gjennom 1 måneds tid. Viktig å ikke trene for komfortabelt, viktig å utfordre både muskler og puls hvis det skal ha en effekt.

AnonymBruker
Skrevet

SPis mer grønnsaker/frukt gjennom dagen..

Anonymous poster hash: ee023...89e
Skrevet

Ska vi se. Er 29 år, veier 90 kg.

Orker ikke styre med så mye annen frokost kl 6 om morgenen, ikke er jeg så glad i yoghurt heller. alternativet er jo havregrøt da, men ikke så mye bedre. Prøver å bytte ut knekkebrødene med en kyllingsalat en gang iblant, men mye lettere å dra med seg knekkebrødpakka...

Kveldsmaten kan jeg jo bytte ut da, men med hva?

Skrevet

Spise mer?

Ikke så lett å kutte ut bassengtreninga, da jeg er instruktør...bytter program ca hver 8 gang da.

Styrke har jeg trent en mnd, fant ut at jeg må ha inn noe styrke for å klare jobben min.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bytte ut knekkebrødene med omelett, stekt egg, kokt egg ellernoe? Blir veldig mye brød i kostholdet ditt ser jeg.

Anonymous poster hash: bfe9c...3ac
Gjest Runforit
Skrevet

Om du ikke orker å styre på morgenen så kan du lage klart det meste kvelden i forveien. Du burde få i deg mye mer proteiner og fett.

Eks

Frokost

Eggerøre tar 2 minutter å frese sammen. Ha det på knekkebrødene med skinke/havregrøt med eple og kanel

Lunsj

Kylling med avokadomos, pinjekjerner og grønnsaker

Mellom

Frukt og nøtter

Middag

200 gram med kjøtt/laks med søtpotet og masse grønnsaker

Dessert

Fruktsalat

Kvelds

Skinkeomelett med salat

Skrevet

Kan du være en av de som ikke tåler karbohydrater så godt? Du spiser mye brød/knekkebrød. Jeg går ikke ned ett gram engang hvis jeg gjør det.. Kanskje verdt å prøve å bytte ut med gresk eller tyrkisk yoghurt, Fiberrik med pålegg eller en speltlumpe med pålegg? :-)

Skrevet

Egg er jeg veldig glad i, så det kan jeg spise. Flott tips! Mer proteiner veit jeg at jeg trenger.

Men, er det ikke sånn at man går ned uansett om man ligger i kaloriunderskudd? Med mindre jeg får i meg 1200 kcal ved middagen så skulle jeg jo gå ned???

Gjest Runforit
Skrevet

Egg er jeg veldig glad i, så det kan jeg spise. Flott tips! Mer proteiner veit jeg at jeg trenger.

Men, er det ikke sånn at man går ned uansett om man ligger i kaloriunderskudd? Med mindre jeg får i meg 1200 kcal ved middagen så skulle jeg jo gå ned???

Joda, det er rett at en skal gå ned på underskudd, men kroppen bruker også energien fra maten til forskjellige ting. Vil tro du blir feilernært av å spise så mye brød/knekkebrød pluss at mye karbohydrater også holder endel vann samt gir svingende blodsukker som gjør at det blir lettere å sprekke i lengden.

Spiser jeg mye karbohydrater raske så blåser jeg opp som en ballong. I sekundet jeg fokuserer på mer proteiner og fett med noe trege karbohydrater så slipper alt vann, jeg er mindre oppblåst og ser mer fit ut.

Jeg vil tro at du kommer til å merke stor forskjell om du gir kroppen mer variert mat og mer proteiner og fett.

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

PS: 1200 kcal er alt for lite!

Minimum 1500 kcal per dag pluss mer de dagene du trener eller så tærer du bort muskelmassen og bare blir en magere versjon av den slappe deg.

Skrevet

Jeg begynte å gå ned først da barnet mitt ble 3 år. Da gikk jeg ned 1 kilo i uka, og jeg spiste som vanlig. Gikk ned 17 kilo.

Tror kroppen trenger tid til å komme seg etter svangerskap/fødsel. Vi er alle forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...