Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ut og reise snart og vil se etter ny brødkniv i landet vi skal til. Er det "lov" å ha dette i bagasjen?

Anonymous poster hash: 84d76...85c

Videoannonse
Annonse
Gjest RompeRusk
Skrevet

Fikk med meg tapetkniv i håndbagasjen, så en uåpnet kniv i vanlig bagasje går sikkert fint :P

Skrevet

Går sikkert bra å ha kniven i bagasjen (ikke håndbagasjen...), men skjønner ikke helt hvorfor dere absolutt skal kjøpe brødkniv i utlandet? Finnes brødkniver i Norge også..?

• Liker 3
Skrevet

Kniv kan ikke medbringes i håndbagase..se avinor sine sider.

Hilsen en sikkerhetskonntrollør

AnonymBruker
Skrevet

Kniv kan ikke medbringes i håndbagase..se avinor sine sider.

Hilsen en sikkerhetskonntrollør

Tenker det er en selvfølge at man ikke får tatt med kniv i håndbagasje, men i kofferten bør det vel gå bra?:)

Jeg har forøvrig gått gjennom sikkerhetskontrollen med 3(!) tapetkniver i veska, uten å bli stoppet... Er det rart jeg er redd for å fly?

Anonymous poster hash: 03d39...3bc

Skrevet

I innsjekket bagasje er det ok.

Hvist du har fått med tapet kniv i håndbagase er det en menneskelig svikt og burde vært rapportert

AnonymBruker
Skrevet

Går sikkert bra å ha kniven i bagasjen (ikke håndbagasjen...), men skjønner ikke helt hvorfor dere absolutt skal kjøpe brødkniv i utlandet? Finnes brødkniver i Norge også..?

Vi drar ikke til utlandet kun for å kjøpe kokkekniver, men hvis vi finner en meget god en til fin pris så kjøper vi. Ville bare sjekke om det var "lov".

--

Takk for svar alle.

Skrevet

Jeg har nå i alle fall hatt med meg en kniv jeg kjøpte i gave til noen i bagasjen (ikke håndbagasje) før, var ikke noe problem det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi drar ikke til utlandet kun for å kjøpe kokkekniver, men hvis vi finner en meget god en til fin pris så kjøper vi. Ville bare sjekke om det var "lov".

--

Takk for svar alle.

De gode kokkeknivene i utlandet er akkurat de samme som i Norge, og du sparer maks et par hundre kroner på dem. :) Forøvrig er det ikke verdt å bruke mye penger på brødkniver i utgangspunktet, de fleste kokker og bakere ser på brødkniver som forbruksvare i motsetning til kokkekniver som varer i utallige år.

Hvis du vil ha et godt knivsett til en billig pris anbefaler jeg deg å holde øye med dette settet:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1068916

Det er stadig vekk på tilbud til 599 og 699 kroner, til den prisen er det totalt uslåelig.

Anonymous poster hash: 58bf0...7d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De gode kokkeknivene i utlandet er akkurat de samme som i Norge, og du sparer maks et par hundre kroner på dem. :) Forøvrig er det ikke verdt å bruke mye penger på brødkniver i utgangspunktet, de fleste kokker og bakere ser på brødkniver som forbruksvare i motsetning til kokkekniver som varer i utallige år.

Hvis du vil ha et godt knivsett til en billig pris anbefaler jeg deg å holde øye med dette settet:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1068916

Det er stadig vekk på tilbud til 599 og 699 kroner, til den prisen er det totalt uslåelig.

Som sagt før, hvis vi finner en kniv vi liker og den er grei i pris så kan det hende vi kjøper den. Derfor spørsmålet om kniv i bagasjen. Men takk for tips :blomst:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som sagt før, hvis vi finner en kniv vi liker og den er grei i pris så kan det hende vi kjøper den. Derfor spørsmålet om kniv i bagasjen. Men takk for tips :blomst:

Og som jeg sa, kvalitetsmerkene i utlandet er nøyaktig de samme som i Norge. :)

AnonymBruker
Skrevet

Og som jeg sa, kvalitetsmerkene i utlandet er nøyaktig de samme som i Norge. :)

Har du et problem med at jeg vil kjøpe meg en brødkniv i utlandet? Har du tenkt på at jeg kanskje bor på et lite sted som ikke har noe særlig utvalg i kjøllenbutikker? Vet at man kan bestille på nett, men skjønner ikke hvorfor du fortsetter å kverne rundt dette. Mitt spørsmål var om det var lov til å frakte en kniv i bagasjen, ikke om det fantes kvalitetsmerker i Norge.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...