AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Vi skal ut og reise snart og vil se etter ny brødkniv i landet vi skal til. Er det "lov" å ha dette i bagasjen?Anonymous poster hash: 84d76...85c
Gjest RompeRusk Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Fikk med meg tapetkniv i håndbagasjen, så en uåpnet kniv i vanlig bagasje går sikkert fint
cocoon Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 Går sikkert bra å ha kniven i bagasjen (ikke håndbagasjen...), men skjønner ikke helt hvorfor dere absolutt skal kjøpe brødkniv i utlandet? Finnes brødkniver i Norge også..? 3
Heidi40 Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Kniv kan ikke medbringes i håndbagase..se avinor sine sider. Hilsen en sikkerhetskonntrollør
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #5 Skrevet 16. mars 2014 Kniv kan ikke medbringes i håndbagase..se avinor sine sider. Hilsen en sikkerhetskonntrollør Tenker det er en selvfølge at man ikke får tatt med kniv i håndbagasje, men i kofferten bør det vel gå bra? Jeg har forøvrig gått gjennom sikkerhetskontrollen med 3(!) tapetkniver i veska, uten å bli stoppet... Er det rart jeg er redd for å fly? Anonymous poster hash: 03d39...3bc
Heidi40 Skrevet 16. mars 2014 #6 Skrevet 16. mars 2014 I innsjekket bagasje er det ok. Hvist du har fått med tapet kniv i håndbagase er det en menneskelig svikt og burde vært rapportert
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #7 Skrevet 16. mars 2014 Går sikkert bra å ha kniven i bagasjen (ikke håndbagasjen...), men skjønner ikke helt hvorfor dere absolutt skal kjøpe brødkniv i utlandet? Finnes brødkniver i Norge også..? Vi drar ikke til utlandet kun for å kjøpe kokkekniver, men hvis vi finner en meget god en til fin pris så kjøper vi. Ville bare sjekke om det var "lov". -- Takk for svar alle.Anonymous poster hash: 84d76...85c
Namine Skrevet 16. mars 2014 #8 Skrevet 16. mars 2014 Jeg har nå i alle fall hatt med meg en kniv jeg kjøpte i gave til noen i bagasjen (ikke håndbagasje) før, var ikke noe problem det.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #9 Skrevet 16. mars 2014 Vi drar ikke til utlandet kun for å kjøpe kokkekniver, men hvis vi finner en meget god en til fin pris så kjøper vi. Ville bare sjekke om det var "lov". -- Takk for svar alle.Anonymous poster hash: 84d76...85c De gode kokkeknivene i utlandet er akkurat de samme som i Norge, og du sparer maks et par hundre kroner på dem. Forøvrig er det ikke verdt å bruke mye penger på brødkniver i utgangspunktet, de fleste kokker og bakere ser på brødkniver som forbruksvare i motsetning til kokkekniver som varer i utallige år. Hvis du vil ha et godt knivsett til en billig pris anbefaler jeg deg å holde øye med dette settet: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1068916 Det er stadig vekk på tilbud til 599 og 699 kroner, til den prisen er det totalt uslåelig. Anonymous poster hash: 58bf0...7d4 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #10 Skrevet 17. mars 2014 De gode kokkeknivene i utlandet er akkurat de samme som i Norge, og du sparer maks et par hundre kroner på dem. Forøvrig er det ikke verdt å bruke mye penger på brødkniver i utgangspunktet, de fleste kokker og bakere ser på brødkniver som forbruksvare i motsetning til kokkekniver som varer i utallige år. Hvis du vil ha et godt knivsett til en billig pris anbefaler jeg deg å holde øye med dette settet:http://www.prisjakt.no/product.php?p=1068916 Det er stadig vekk på tilbud til 599 og 699 kroner, til den prisen er det totalt uslåelig. Anonymous poster hash: 58bf0...7d4 Som sagt før, hvis vi finner en kniv vi liker og den er grei i pris så kan det hende vi kjøper den. Derfor spørsmålet om kniv i bagasjen. Men takk for tips Anonymous poster hash: 84d76...85c 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #11 Skrevet 17. mars 2014 Som sagt før, hvis vi finner en kniv vi liker og den er grei i pris så kan det hende vi kjøper den. Derfor spørsmålet om kniv i bagasjen. Men takk for tips Anonymous poster hash: 84d76...85c Og som jeg sa, kvalitetsmerkene i utlandet er nøyaktig de samme som i Norge. Anonymous poster hash: 58bf0...7d4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #12 Skrevet 18. mars 2014 Og som jeg sa, kvalitetsmerkene i utlandet er nøyaktig de samme som i Norge. Anonymous poster hash: 58bf0...7d4 Har du et problem med at jeg vil kjøpe meg en brødkniv i utlandet? Har du tenkt på at jeg kanskje bor på et lite sted som ikke har noe særlig utvalg i kjøllenbutikker? Vet at man kan bestille på nett, men skjønner ikke hvorfor du fortsetter å kverne rundt dette. Mitt spørsmål var om det var lov til å frakte en kniv i bagasjen, ikke om det fantes kvalitetsmerker i Norge. Anonymous poster hash: 84d76...85c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå